Kunnen we de lengte van mannenrokken bespreken?

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Kunnen we de lengte van mannenrokken bespreken?

Bericht door w-sure »

Are we ready to discuss skirt length for men?

bijna allemaal positieve reacties.

http://thesartorialist.blogspot.com/201 ... ngths.html
jan

Re: Kunnen we de lengte van mannenrokken bespreken?

Bericht door jan »

Dit is natuurlijk erg positief! Niet de vraag of de man een rok kan dragen, hetgeen hier dus geen punt is, maar hoe lang die mag zijn. Goed gevonden, trouwens.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Kunnen we de lengte van mannenrokken bespreken?

Bericht door musa »

Eigenlijk voor mij,hoe korter hoe beter,maar een rok aan de knieën vind ik voor een man kunnen,lange rokken zijn stijlvoller dat wel maar ik zie het niet zo graag,misschien ben ik niet stijlvol genoeg :D
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Kunnen we de lengte van mannenrokken bespreken?

Bericht door masker »

Ik denk dat het voor mannenrokken net is als voor vrouwenrokken.
als je naar beneden kijkt naar je eigen benen en je wordt er helemaal blij van dan ben je echt toe aan een korte rok. Als je net als ik naar beneden kijkt en je ziet de littekens van meerdere operaties en je wordt daar niet blij en warm van, dan moet je een langere rok uitkiezen.....
ofwel kijk kritisch naar jezelf en maak dan de keuze voor super kort, kort, lang of enkel lang. Iets van een zinnige regel voor de lengte van een rok is niet te geven......
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Kunnen we de lengte van mannenrokken bespreken?

Bericht door rokwens »

Ik heb op de foto's van leden een heel aantal mannen gezien die beter geen korte rok zouden dragen. Ik heb het hier vooral over zij die wat corpulenter zijn, volsmank of nog wat méér. Een langere rok geeft een verticaal accent en dat is welkom voor iets zwaardere personen. Een kortere rok en mini geeft een sterk horizontaal accent en dat is absoluut niet nodig als men al breed is. Idem-dito met streepjes op de kleding. Neem eerder vertikale lijnen als je wat zwaarder bent. In het straatbeeld zie ik vaak mensen die door hun kleding foute accenten leggen.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Kunnen we de lengte van mannenrokken bespreken?

Bericht door willi »

Maakt het wat uit als je een legging of maillot draagt? Ik denk dat je daar een hoop huidproblemen mee omzeilt en wat makkelijker een korte tot zeer korte rok kunt dragen. Mits de 'vorm' van de benen niet aanstootgevend is. :D
Iets anders wordt het als een man een korte 'rechte' rok draagt. 'De inkijk'. Dwz, de man heeft nu eenmaal een 'lager' kruis, als je begrijpt wat ik bedoel.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Kunnen we de lengte van mannenrokken bespreken?

Bericht door masker »

natuurlijk maakt het uit of het gaat om blote benen of benen in maillot, legging of panty.
maar ja in het voorjaar wil je toch langzaam aan naar blote benen zodat je niet de hele zomer met van die witte weerkaatsende benen blijft rondlopen. Zomerrokken kun je dan ook hebt best op een lengte nemen dat je ze met blote benen ook aan kan, of je moet zo kapitaal krachtig zijn dat dat je jezelf kan verwennen met veel rokken van verschillende lengte.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
jan

Re: Kunnen we de lengte van mannenrokken bespreken?

Bericht door jan »

Even een reactie op de posting van Masker van 12 mei:
Als ik naar mijn benen kijk word ik bepaald niet blij: Een litteken van enkel tot knie vanwege een multiple bypass-operatie en een zeer dikke knie door arthrose. Maar ik trek mij er niets van aan en draag gewoon knielange rokken. Bovendien blijf ik wit, al ga ik een jaar lang in de zon liggen en ik hoor dan ook vaak: Nou meneer, U mag wel eens wat meer in de zon gaan liggen. Leuk eigenlijk, wel commentaar op de melkflessen en niet op de rok..........
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Kunnen we de lengte van mannenrokken bespreken?

Bericht door masker »

jan reijman schreef: Bovendien blijf ik wit, al ga ik een jaar lang in de zon liggen en ik hoor dan ook vaak: Nou meneer, U mag wel eens wat meer in de zon gaan liggen. Leuk eigenlijk, wel commentaar op de melkflessen en niet op de rok..........
Ben blij dat je daar de humor van kan inzien...
Het is aan ieder om zelf te bepalen of hij/zij de benen wil laten zien. Het enige wat ik merk is dat sommige mensen nogal sterk reageren op littekens, zeker omdat ik er elk jaar wel een of 2 van die mooie rode nieuwe bij heb....
Zelf vindt ik het ook niet zo prettig om relatief jonge littekens te zien terwijl die oude die al tot een wit streepje zijn geworden me weer helemaal niets doen. Ach ja we hebben wat dat betreft ook allemaal onze eigen ideeën en voorkeuren dus een heel simpele regel wat wel of niet toonbaar is kun je niet geven.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Gebruikersavatar
john
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: Kunnen we de lengte van mannenrokken bespreken?

Bericht door john »

Als ik mij druk moet maken over de vorm van mijn benen en knieen bij het dragen van een rok, dan mogen de dames der schepping zich daar ook wel wat meer aan gelegen laten liggen.

Ik heb misschien wat knokige knieen, en ook met littekens, maar dat weerhoud mij niet van de roklengte te bepalen.
Eigenlijk mogen mijn benen er verder best wel zijn, Stevige bovenbenen en goedgevormde kuiten.

Mijn roklengte wordt eigenlijk alleen bepaald hoeveel been IK wil laten zien.
Dat kan dus heel kort of best wel redelijk lang zijn. Alleen heb ik niets met rokken die ver onder de knie komen.
(Dus ook niet sommige typical mannenrokken)

John
Plaats reactie