De conditionering van de samenleving

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

De conditionering van de samenleving

Bericht door Viqueen »

Weer een mooi vb van collectieve hersenspoeling...zojuist op Netwerk dat meisjes onder de 10 sexy kleding kunnen kopen,naaldhakken enz.Want ja,mijn oudere zus heeft het ook,en al die vrouwen in de stad...

Ik vind dat te gek voor woorden omdat een kind van 10 geen belevingswereld heeft om ' gevoel ' te linken met kleding,en je kunnen uitten.Gelukkig gaan niet veel ouders hierin mee met deze media idioterie.

En jongetjes/mannen?Daar wordt niet over gesproken natuurlijk,wij hebben geen gevoel en al helemaal geen sexuele gevoelswereld.

Onverdraaglijk dit soort nieuws....gevoel,je kunnen uitten,je mooi willen voelen....sorry,alleen vrouwen.

Gelukkig doe ik steeds meer mijn eigen ding,en terwijl ik dat doe spuug ik op deze samenleving 8-)
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: De conditionering van de samenleving

Bericht door willi »

En jongetjes/mannen?Daar wordt niet over gesproken natuurlijk,wij hebben geen gevoel en al helemaal geen sexuele gevoelswereld.

Natuurlijk wel, dat gevoel vinden mannen immers op het voetbalveld, of in de boksring!

Onverdraaglijk dit soort nieuws....gevoel,je kunnen uitten,je mooi willen voelen....sorry,alleen vrouwen.

Helaas Viqueen, van ons wordt alleen verwacht dat we hard en onverzettelijk zijn. Agressief en gewelddadig, want dát . . . is mannelijk. Daar worden we in opgevoed. Dat is het enige ‘gevoel’ dat bij ons past.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: De conditionering van de samenleving

Bericht door musa »

Jongens en mannen horen stoer te zijn ,jongen moeten voetballen mannen moeten een pint drinken tijden een voetbalwedstrijd voor tv terwijl vrouwlief de strijk doet,mannen moeten een rijbewijs hebben en aan het stuur zitten anders ben je een loser ,mannen moeten een grote mond hebben en hemelen de grote van hun ding op ,mannen moeten de broodwinner zijn in een gezin tenminste de meeverdiener enz enz enz.

Godverdomme ,kijk ik .........................twijfel soms dat ik een man ben,hou helemaal niet van voetballen..............en ik draag soms een rok.

"sarcastisch bedoeld "
Laatst gewijzigd door musa op 11 mei 2010 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: De conditionering van de samenleving

Bericht door Jos »

musa schreef:Jongens en mannen horen stoer te zijn ,jongen moeten voetballen mannen moeten een pint drinken tijden een voetbalwedstrijd voor tv terwijl vrouwlief de strijk doet,mannen moeten een rijbewijs hebben en aan het stuur zitten anders ben je een loser ,mannen moeten een grote mond hebben en hemelen de grote van hun ding op ,mannen moeten de broodwinner zijn in een gezin tenminste de meeverdiener enz enz enz.

Godverdomme ,kijk ik .........................twijfel soms dat ik een man be,hou helemaal niet van voetballen..............en ik draag soms een rok.

"sarcastisch bedoeld "
ik kan me hier helemaal in vinden
een fervent rokdrager
jan

Re: De conditionering van de samenleving

Bericht door jan »

Ik ben gek op voetbal en heb trouwens een blauwe maandag zelf nog gevoetbald. Ook draag ik rokken. De combinatie bestaat dus wel. Ook schotse voetballers dragen rokken, tenslotte. Ik heb ook een rijbewijs en een grote mond. Een echte vent dus. Indertijd bij Holland Sport op houtrust Is het ook een keer voorgekomen dat er een paar kerels rokken droegen hetgeen op de tribune tot grote hilariteit leidde maar niet tot agressie. Hoeven ze nu niet meer te proberen......
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: De conditionering van de samenleving

Bericht door RokSterNL »

Ik ben het helemaal eens. Alles wat jullie vertellen klopt.

Hoe hoort een man er uit te zien volgens de maatscbappelijke norm ?

1.Behaarden benen lopen
2. Korte broek in de zomer
3. Lange broek in de winter
4. Sokken
5. Dertien in een dozijn hetzelfde model schoenen
6. Witte katoenen onderbroeken, al dan niet tot de enkel
7. Witte hemden
8. Witte overhemden
9. Colberts
10. Donker gekleurde truien, alles recht toe recht aan
11. Zandkleurige regenjas

Dit is zo maar een greep uit wat er van mannen verwacht wordt hoe ze er uit zien. Als er hier nog leden zijn die hier aanvullingen op hebben, graag laat van je horen.

En hoe hoort een man er niet uit te zien volgens de maatschappelijke norm ?

1. Geschoren benen
2. Korte rok in de zomer
3. Langere/lange rok in de winter
4. Panties
5. Tientallen paren verschillende schoenen/laarzen
6. Spannende sexy lingerie met of zonder kant
7. Spannende sexy hemdjes met of zonder kant
8. Gekleurde blouses met allerlei versierselen
9. Mantelpakje
10. Fleurige truitjes/topjes met allerlei dessins, frutseltjes, getailleerd
11. Jassen in allerlei leuke kleuren dessins

Zakt hier bij jullie ook je rok van af, niet letterlijk maar figuurlijk ? :D
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: De conditionering van de samenleving

Bericht door musa »

jan reijman schreef:Ik ben gek op voetbal en heb trouwens een blauwe maandag zelf nog gevoetbald. Ook draag ik rokken. De combinatie bestaat dus wel. Ook schotse voetballers dragen rokken, tenslotte. Ik heb ook een rijbewijs en een grote mond. Een echte vent dus. Indertijd bij Holland Sport op houtrust Is het ook een keer voorgekomen dat er een paar kerels rokken droegen hetgeen op de tribune tot grote hilariteit leidde maar niet tot agressie. Hoeven ze nu niet meer te proberen......

Ik heb tot mijn voorbeeld het stereo type beeld gekozen van een man ,een man die een rok draagt en graag voetbal kijkt vind ik persoonlijk doodnormaal.,gewoon wil ik een extreem beeld opvangen hoe een man hoort te gedragen,ik mis een paar dingen die niet tot het stereo type beeld behoren maar ik voel me evenwaardig als jij ,iedereen is gelijk niet meer en minder ,maar ik weet en jij weet dat dit meestal een naïeve denkbeeld is en de werkelijk is veel grauwer en donkerder.

Maar ik ben een persoon die iedereen aanvaard zoals ze zijn ,ik maakt geen onderscheid of ze nu graag voetbal zien of ze nu graag op café gaan enz het kan me niet schelen zolang het wederzijds is dat ze mij aanvaarden zoals ik ben.

Onder mannen met een rok bestaan er ook verschillende soorten karakters dus het maakt geen verschil wie men is en hoe men is of we nu een rok dragen of niet we zijn verschillenden mannen met verschillende smaken en voorkeuren en verschillende hobby's.

.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: De conditionering van de samenleving

Bericht door musa »

RokSterNL schreef:Ik ben het helemaal eens. Alles wat jullie vertellen klopt.

Hoe hoort een man er uit te zien volgens de maatscbappelijke norm ?

1.Behaarden benen lopen
2. Korte broek in de zomer
3. Lange broek in de winter
4. Sokken
5. Dertien in een dozijn hetzelfde model schoenen
6. Witte katoenen onderbroeken, al dan niet tot de enkel
7. Witte hemden
8. Witte overhemden
9. Colberts
10. Donker gekleurde truien, alles recht toe recht aan
11. Zandkleurige regenjas

Dit is zo maar een greep uit wat er van mannen verwacht wordt hoe ze er uit zien. Als er hier nog leden zijn die hier aanvullingen op hebben, graag laat van je horen.

En hoe hoort een man er niet uit te zien volgens de maatschappelijke norm ?

1. Geschoren benen
2. Korte rok in de zomer
3. Langere/lange rok in de winter
4. Panties
5. Tientallen paren verschillende schoenen/laarzen
6. Spannende sexy lingerie met of zonder kant
7. Spannende sexy hemdjes met of zonder kant
8. Gekleurde blouses met allerlei versierselen
9. Mantelpakje
10. Fleurige truitjes/topjes met allerlei dessins, frutseltjes, getailleerd
11. Jassen in allerlei leuke kleuren dessins

Zakt hier bij jullie ook je rok van af, niet letterlijk maar figuurlijk ? :D

Inderdaad de opgelegde modelreglement van de maatschappij
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: De conditionering van de samenleving

Bericht door willi »

Er zijn ook vrouwen die gek zijn op voetbal en boksen en ook behoorlijk agressief kunnen zijn, maar daar ging de klacht van Viqueen niet over. Bij jongens worden deze voorkeuren en eigenschappen expliciet opgedrongen, gelijk met hun opvoeding. (als ze die al krijgen)
Jongens moeten stoer zijn en aan stoere sporten doen. Veel vaders moedigen hun zonen aan om anderen ‘op hun bek te slaan’. Af en toe eens flink vechten is goed voor de karaktervorming. Het hebben van een gevoelsleven zoals de vrouwen dat kennen is niet goed voor een jongen; daar wordt ie maar slap van.

Dit kenmerkende verschil met de opvoeding en opleiding van meisjes is te groot, en in onze geoliede en zo goed als volledig geëmancipeerde samenleving ook volkomen nutteloos.
Helaas blijft de grijze massa de onbetekenende verschillen tussen jongens en meisjes maar benadrukken, alsof ze heilig zijn. Alsof de schepper zelf, het zo bedoeld heeft.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: De conditionering van de samenleving

Bericht door masker »

Ik wil verder jullie discussie over het verschil tussen meisjes en jongens niet te kort doen, maar wat ik zelf heel erg schokkend vindt is dat zulke jonge meisjes al helemaal gebrainwashed worden. Het moet al vanaf de kleuterschool allemaal om sex draaien, zo volwassen mogelijk lijken etc.
Wanneer gaan we weer eens gewoon kinderen, kinderen laten. En daar mag best leuke kleding omheen zitten maar dan graag gevrijwaard van al die sexuele toespelingen zoals volwassenen die gebruiken.
Lekker in je rode, gele, of knalgroene t-shirt met een stevige rok of broek en schoenen lekker buiten voetballen, fietsen, knikkeren en ravotten en kleding die bestand is tegen het actieve leven van kinderen.
De hele discussie over meisjes of jongens kleding is dan nog niet nodig en kan nog fijn een paar jaar de kast in tot dat ze zo oud zijn dat ze weten waar alle verschillen tussen mannen en vrouwen eigenlijk voor dienen (biologisch dan).
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Plaats reactie