Bruno Loodts

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
kiltair
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 aug 2007 15:28

Bruno Loodts

Bericht door kiltair »

Peter v

Re: Bruno Loodts

Bericht door Peter v »

Ja das cooool

Ook deze:

pantyhose for mens test
http://www.youtube.com/watch?v=9v0CdRn7XVY&NR=1

Ik zie deze intervieuws te weinig, zijn ze op de nederlandse tv en zie ik ze niet? of zijn ze alleen op buitenlandse tv?

Peter v
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Bruno Loodts

Bericht door rokwens »

Ja, dit is werkelijk een haarscherp intervieuw. Ik vond alleen het gedeelte over de herenpanty wat lang duren en het gelach van de intervieuwster was er te veel aan. Het is natuurlijk makkelijk om kritiek te geven als je het zelf niet moet doen maar er zijn mooiere outfits mogelijk dan wat ze daar lieten zien. Het kort rokje (met bobbel ) was nu ook niet direct relevant voor deze uitzending.
Ik heb dan de indruk dat men bij het opbouwen van een progressieve gedachtengang naar de massa toe, tegelijk ook weer wat afbreekt. Van welke datum dateert dit intervieuw ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Bruno Loodts

Bericht door rokwens »

Even een stukje vrij vertaald, niet integraal
Het schijnt dat de retour van de rok voor mannen werkelijk voor morgen is.
Het is een symbolische mode Het is een politieke mode, het is geen grapje.
Sommige mannen hebben in het verleden een rok gedragen. Mannen hebben
In het verleden steeds een rok gedragen. We komen ermee terug.
Mijn vriend draagt een rok zoals die oorspronkelijk ontstaan is (denk dat hij
De middeleeuwen bedoeld) Ik draag een rok van een Gekende Belgische
ontwerper met een panty eronder en de andere vriend draagt een rok voor
de zomer 2008. Het is onze bedoeling om vrouwen de verschillen te tonen
in de mogelijkheden en we willen de uniformiteit in de herenkleding doorbreken.
We willen weg van de cliché van de herenkleding die ons opsluit.
We laten u enkele beelden zien van de beweging “rok voor mannen” die
zich overal in Europa situeert.
Belgische stylist aan het modemuseum in Parijs zegt dat : eens dat de vrouw
zich iets toegeëigend heeft qua materie, kleuren of vormen, wordt dit
kledingstuk automatisch verboden voor mannen.
Interview met ingenieur.
Goedenavond, u bent reeds in rok. Juist, ik kleed me om zodra ik kan.
Als ik een pak en das draag wil ik het daarna liever confortabel hebben.
Dan ben ik meer op mijn gemak.
Hij is de voorzitter van de vereniging Heyes. Wat is dat ? Het is een
groepering die ernaar streeft dat mannen in het dagelijks leven een rok kunnen
dragen en zich willen emanciperen met een rok. Vrouwen kunnen een broek
dragen en een rok wanneer ze willen. Waarom de man niet ?
We kunnen het dragen van een rok door de man vergelijken met het dragen van
Een broek door de vrouwen. In de jaren 20 hebben vrouwen zich de vrijheid
verworven naar gelijkheid met de man en de man zit nu op hetzelfde spoor
als de vrouwen. En men zou kunnen zeggen dat we door deze beweging
binnen 50 jaar de vrijheid gaan hebben om te (onszelf) te zijn, wat de man
niet heeft en de vrouw wél heeft.. Binnen 50 jaar zal men over ons spreken
als pioniers.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Jonas
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 aug 2007 20:09

Re: Bruno Loodts

Bericht door Jonas »

Ik heb naar http://www.brunoloodts.be gekeken.

Eerst leek me de "Jupe urbaine" wel wat, maar op enkele van de foto's blijkt het een omslagrok, en dat is niet in de eerste plaats mijn idee van rok. Als ik zie hoe de stof "valt", dan lijkt het me zware dikke stof te zijn (iets voor regenjassen ?), en daar hoe ik ook niet zo van. Al nij al valt het me nogal tegen.

Ook de "Jupe du Guerrier" bekeken. Ook dat lijkt op het eerste zicht wel wat, maar de foto's geven niet voldoende om je er echt ene idee te kunnen van vormen.
Volgede zin over deze rok vind ik heel vreemd:

"Sa coupe fendue en fait une jupe très discrète ayant la ligne d'un pantalon. A l'arrêt, personne ne peut faire la différence d'avec un pantalon".

De betekenis van "fendue" ontgaat mij een beetje, waarschijnlijk betekent het zoiets als "in twee geknipt". Het zou een rok zijn die, als je stilstaat, moeilijk op zicht te onderscheiden is van een pantalon ? Zou je toch niet zeggen als je de foto's ziet ? Ik begrijp het niet meteen hoor.

Jonas
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Bruno Loodts

Bericht door RokSterNL »

Ik vind het in algemene opzicht er erg leuk uit zien. Alleen net als die mannenrokken van mij vind ik het jammer dat ze altijd alleen maar in het zwart gemaakt worden. Waarom kunnen ze nu ook niet eens daar met kleur spelen bij de man ? Is dat alleen maar voorbehouden aan vrouwen ? Ikzelf vind van niet.

Groetjes van RokSterNL
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Bruno Loodts

Bericht door rokwens »

RokSter, van de weinige echte mannenrokken die er op de markt zijn is inderdaad het merendeel vrij sober.
Alhoewel, de herenrokken die D.Van Noten ontwierp hadden wél veel kleur . Uiteraard waren er ruitjes in vele kleuren en de zogenaamde "Flag" heeft grote kleurvlakken. Zijn eigen-stijlse kilt was ook verkrijgbaar in effen kleuren, o.a. wit ,zwart en blauw.
Gaulthier bekent ook kleur, maar voor zover ik weet liggen die niet in de winkels.
Ik denk dat het ook gaat over het minimaliseren van de risiko's. Een producent investeert al niet graag en wanneer hij dit wél doet wil hij ook verkoop zien. Zolang de mannenrok niet ingeburgerd is zal een (veilig) stoerder model méér mannen (en vrouwen) over de streep halen dan iets fleurigs. Een zwarte of grijze rok leent zich meer tot combinaties met de reeds bestaande herenkledij waardoor de "instap" weer iets kleiner wordt voor mannen die niet zo met "combineren" vertrouwd zijn.
De jeansrok van "Mc Kenzie" vind ik nog steeds een mooie gulden (*) middenweg. Die had met zijn fantasievorm en toon-op-toon-blauwe tinten iets echt origineel en was mannelijk ogend.
(*) of moet dat nu ook Euro zijn ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: Bruno Loodts

Bericht door Peter v »

Jonas schreef:Ik heb naar http://www.brunoloodts.be gekeken.

Eerst leek me de "Jupe urbaine" wel wat, maar op enkele van de foto's blijkt het een omslagrok, en dat is niet in de eerste plaats mijn idee van rok. Als ik zie hoe de stof "valt", dan lijkt het me zware dikke stof te zijn (iets voor regenjassen ?), en daar hoe ik ook niet zo van. Al nij al valt het me nogal tegen.

Jonas
Ja, Jonas, het schijnt zeer moeilijk om een foto te maken met een goede belichting, dat voldoende informatie oplevert voor de kijker. Sommige reclame foto's voor rokken zijn gewoon weg erbarmelijk.
Ik vraag mij dan ook af of de verkopers / aanbieders er eigenlijk zelf naar kijken?

Peter v.
Peter v

Re: Bruno Loodts

Bericht door Peter v »

rokwens schreef:RokSter, van de weinige echte mannenrokken die er op de markt zijn is inderdaad het merendeel vrij sober.
Alhoewel, de herenrokken die D.Van Noten ontwierp hadden wél veel kleur . Uiteraard waren er ruitjes in vele kleuren en de zogenaamde "Flag" heeft grote kleurvlakken. Zijn eigen-stijlse kilt was ook verkrijgbaar in effen kleuren, o.a. wit ,zwart en blauw.
Gaulthier bekent ook kleur, maar voor zover ik weet liggen die niet in de winkels.
Ik denk dat het ook gaat over het minimaliseren van de risiko's. Een producent investeert al niet graag en wanneer hij dit wél doet wil hij ook verkoop zien. Zolang de mannenrok niet ingeburgerd is zal een (veilig) stoerder model méér mannen (en vrouwen) over de streep halen dan iets fleurigs. Een zwarte of grijze rok leent zich meer tot combinaties met de reeds bestaande herenkledij waardoor de "instap" weer iets kleiner wordt voor mannen die niet zo met "combineren" vertrouwd zijn.
De jeansrok van "Mc Kenzie" vind ik nog steeds een mooie gulden (*) middenweg. Die had met zijn fantasievorm en toon-op-toon-blauwe tinten iets echt origineel en was mannelijk ogend.
(*) of moet dat nu ook Euro zijn ?
Ja, rokwens, het is wachten op een durfal mode ontwerper die er voor zorgt dat een complete totaal concept aan geboden wordt. Rokken en passende boven kledij. Ik ben dan bang dat zo iets onbetaalbaar wordt. Wij hebben gewoon mensen nodig die op eigen houtje produceren wat enkelen willen, en niet per se iets wat voor iedereen gedragen zou kunnen worden, eenheid worst. En zo gaat het cirkeltje rond, of het is er niet, of het is onbetaalbaar.

Hopen dat je wat leuks en passend vindt op de dames afdeling is het meest voor de hand liggend oplossing. Op een enkele avontuurlijke ontwerper na.

En dan die laarzen, waarom die oer lelijke dikke zolen? Voor Gothics zeker.

Peter v
Plaats reactie