over kilts gesproken

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: over kilts gesproken

Bericht door masker »

Heb ik ook nog eens gedragen in een grijs verleden........
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: over kilts gesproken

Bericht door RokSterNL »

Als ik zeg ik wil dezelfde kleding kunnen dragen als die de dames dragen, als zij onderhand alles uit onze garderobe naar zich toe hebben getrokken, zeg ik dat niet uit een vorm van afgunst ten opzichte van de vrouwen. Ik zeg dat als zij dat recht hebben, en dat vind ik allemaal prima, maar dan ook ik dat recht.
Vrouwen mogen van mij de 'hij' rok best dragen, maar ik dan de 'zij' rok. Die vind ik meer bij mijn smaak passen, maar een ander prefereert weer meer de 'hij' rok.
jan

Re: over kilts gesproken

Bericht door jan »

Wat dacht je van een mensrok, Rokster?
Dat ideaal komt misschien ooit nog, gelijkheid in kleding tussen mannen en vrouwen maar dat zal na onze tijd zijn.
Als je de catwalks van de laatste jaren ziet zijn we al behoorlijk op weg. Alleen moeten 'de mannen' er nog aan willen.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: over kilts gesproken

Bericht door treintje »

Wat dat betreft is er nog wel een lange weg te gaan vrees ik Jan.

Bij de meeste mannen komt het nog niet eens in ze op om de mogelijkheid van een (mannen)rok zelfs ook maar te overwegen.
Bij de vrouwen komt daar vaak ook nog een vorm van afgunst bij (dat is ons ding, mannen moeten daar van af blijven).

Het is ook niet zo gek als je er goed over nadenkt. Kijk maar hoe het in de natuur werkt.
Mannetjes moeten met elkaar strijden om de vrouwtjes en vervolgens moeten ze ook nog eens het vrouwtje versieren.
De vrouwtjes willen allemaal een sterk mannetje dat goed kan jagen en in het levensonderhoud kan voorzien.
Het mannetje wil op zijn beurt een mooi vrouwtje, waaraan hij het toevertrouwt om zijn nageslacht te dragen.

Vrouwen willen dus sterke/mannelijke mannen, en mannen willen mooie vrouwen.
Dat zijn oerdriften die zowel bij vrouwen als bij mannen al miljoenen jaren zijn ingebakken.
Dat krijg je er zomaar niet uit.

Behalve bij ons dan, in feite lopen wij een beetje op de evolutie vooruit. :lol:

Groetjes,
Treintje
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
jan

Re: over kilts gesproken

Bericht door jan »

Maar in de dierenwereld zijn de mannetjes het mooist! Kijk alleen al naar eenden: de mannetjes hebben de mooie kleuren en de vrouwtjes saai grijsbruin. Bij tropische soorten zoals paradijsvogels is dat verschil nog veel groter.
Je komt trouwens aardig op stoom, Treintje!
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: over kilts gesproken

Bericht door RokSterNL »

jan reijman schreef:Wat dacht je van een mensrok, Rokster?
Dat ideaal komt misschien ooit nog, gelijkheid in kleding tussen mannen en vrouwen maar dat zal na onze tijd zijn.
Als je de catwalks van de laatste jaren ziet zijn we al behoorlijk op weg. Alleen moeten 'de mannen' er nog aan willen.
Dat vind ik een hele mooie benaming mensrok, Jan om aan te geven dat het een unisexkledingstuk is. Die houden we er in. :D Wij zullen deze kentering niet meemaken, maar zoals wij hier dan nu bezig zijn, zijn wij en met vele mannen over de hele wereld wel de weg voorbereiders voor hen die na ons komen.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: over kilts gesproken

Bericht door willi »

Het is ook niet zo gek als je er goed over nadenkt. Kijk maar hoe het in de natuur werkt.
Mannetjes moeten met elkaar strijden om de vrouwtjes en vervolgens moeten ze ook nog eens het vrouwtje versieren.
De vrouwtjes willen allemaal een sterk mannetje dat goed kan jagen en in het levensonderhoud kan voorzien.
Het mannetje wil op zijn beurt een mooi vrouwtje, waaraan hij het toevertrouwt om zijn nageslacht te dragen


En aan dat primitieve gedrag wens ik niet mee te doen.
Gelukkig zorgt diezelfde natuur ervoor dat dit gedrag (nu het niet meer nodig is) langzaamaan uitsterft. De (mensen)vrouw kan tegenwoordig uitstekend voor zichzelf zorgen. Net als het vrouwtje van de meeste diersoorten trouwens.

Vechten voor een vrouw? Sorry, dat is toch wel heel erg platvloers. Dat gezeur over die 'mannelijke' man moet nu toch maar 'ns afgelopen zijn. Zo primitief.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: over kilts gesproken

Bericht door RokSterNL »

treintje schreef:Behalve bij ons dan, in feite lopen wij een beetje op de evolutie vooruit. :lol:

Groetjes,
Treintje
Zo is het Treintje, en niet anders. Wij ontworstelen ons daaraan. :D
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: over kilts gesproken

Bericht door Viqueen »

Vechten voor een vrouw?een vrouw kan ook verliefd worden op een man.

Allemaal achterhaalde stellingen.

' Het mannetje wil op zijn beurt een mooi vrouwtje, waaraan hij het toevertrouwt om zijn nageslacht te dragen '

Dat doet de man in 1e instantie voor zijn eigen lustgevoel.ieder1 wil naast een mooi aantrekkelijk persoon lopen,dat heeft niks met nageslacht te maken.

Kinderen krijg je deels ook uit egoisme...omdat ze onvoorwaardelijke Liefde geven.

Deze laatste is van Deepak Chopra 8-)

Zo zie je maar,voor elke stelling kun je een tegenstelling/deelwaarheid poneren :D
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: over kilts gesproken

Bericht door willi »

Masker schreef:
Heb ik ook nog eens gedragen in een grijs verleden.......


En, hoe beviel dat?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie