rokken / jurken voor mannen

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

rokken / jurken voor mannen

Bericht door Jos »

van de franse TV:
http://www.youtube.com/watch?v=agFyVdxC ... r_embedded#!

Ik hoop dat jullie frans beter is dan het mijne, maar het ziet er goed en positef uit
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
pierre58
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2010 11:48

Re: rokken / jurken voor mannen

Bericht door pierre58 »

Ja Jos,

Het is in de wereld van de franse pers een goed bekend artikel, en inderdaad zeer positief, met een tipje humor...

Pierre
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: rokken / jurken voor mannen

Bericht door willi »

Ja jos, die ontwerpers willen wel, nu de samenleving nog. In ieder geval genoeg mannen om het verkoopbaar te maken.
Er zit trouwens best mooi spul tussen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
jan

Re: rokken / jurken voor mannen

Bericht door jan »

Uit dit filmpje en de andere die je nog kunt afspelen blijkt wel dat wat ik pas nog schreef echt waar is.
Er zit zeker beweging in de mannenmode richting rokken en hoe vaker het te zien is des te meer respons er gaat komen.
Als ik terugdenk aan de tijd dat ik rokken begon te dragen, zo'n 37 jaar geleden, waren er ook al mode-ontwerpers bezig met rokken voor mannen maar niet zoveel als tegenwoordig.
Mannenrokken worden trouwens (relatief) goed verkocht in Nederland. Gisteren nog kreeg ik een mailtje van Partyshopping dat ze weer mannenrokken hadden binnengekregen om de voorraad aan te vullen. Carrynette verkocht aardig wat Utilikilts, Freaky Fashion had ook niet veel meer over van de voorraad en dat geldt ook voor Dominia. En dat zijn dan nog maar enkele winkels die mannenrokken verkopen maar er zijn er veel meer.
Als ik geld genoeg had zou ik er een studie van maken.
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: rokken / jurken voor mannen

Bericht door mrcsk »

Zeker wlli er zitten leuke tussen.
En waarom wachten ze nog om ze aan de man te brengen of is het alleen maar voor de shouw dat ze er zijn.
Er zijn toch genoeg winkels om ze te verkopen of ni.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
jan

Re: rokken / jurken voor mannen

Bericht door jan »

Het is niet alleen voor de show, MRSCK, ook mode-ontwerpers willen geld verdienen zoals iedereen. Welzeker willen de ontwerpers in het betreffende filmpje dat mannen rokken gaan dragen want dat doen ze zelf ook.
De meeste kledingwinkels willen er nog niet aan om het in te kopen want ze zijn bang het niet kwijt te raken.
Toch waren er vele jaren geleden winkels, met name in Amsterdam, die rokken voor mannen in hun collectie opnamen en in korte tijd uitverkocht raakten. Hun doelgroep bestond uit mannen uit het "hogere segment" uitgaanspubliek zoals je wel tegenkomt in de PC Hooftstraat, de kapsones-winkelstraat in Amsterdam.
Zoals al eerder gesteld, Jan-met-de-pet types zullen niet zo gauw te overtuigen zijn dat ze gewoon rokken kunnen gaan dragen.
Ook al omdat hun vrouw dat niet zou willen.
Maar het is in ieder geval in beweging.
Laatst gewijzigd door jan op 26 nov 2010 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: rokken / jurken voor mannen

Bericht door Jos »

ik heb net mijn dochter ook het filmpje laten zien. Ook zij vond dat de meeste modellen heel goed draagbaar zijn voor mannen, alleen dat geel niet. Maar zegt ze even later: ik draag zelf ook geen gele rokjes

Intussen gaan wij gewoon verder met het dragen van rokken in het openbaar, ten eerste voor het eigen gevoel en daarnaast hopende dat wij de rokken ooit gewoon in de winkel kunnen kopen, zonder daarvoor speciaal naar de damesafdeling te moeten shoppen. Niet dat dat mij wat uitmaakt, maar het zal andere mannen sneller over de streep kunnen trekken.
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
jptje
Berichten: 392
Lid geworden op: 01 jan 2008 11:42
Locatie: helmond,noord-brabant,nederland

Re: rokken / jurken voor mannen

Bericht door jptje »

leuk filmpje en mooie rokken.
alleen jammer dat ik geen woord frans spreek
gr jptje
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: rokken / jurken voor mannen

Bericht door musa »

mrcsk schreef:Zeker wlli er zitten leuke tussen.
En waarom wachten ze nog om ze aan de man te brengen of is het alleen maar voor de shouw dat ze er zijn.
Er zijn toch genoeg winkels om ze te verkopen of ni.

Ik geef mrcsk gelijk ,het zijn dingen die je niet of nooit in een winkel zal zien liggen dat noemt pret-a-porte en zijn immens duur ,soms doen ontwerpers wel eens de moeite om een collectie tegen lage prijzen in confectie te gooien zoals de acties in H&M, maar de winkels denken alleen aan hun omzet en een rok voor een man durven ze misschien om economische redenen niet in confectie brengen.
Plaats reactie