Man-in-rok op omslag NRC CS

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Man-in-rok op omslag NRC CS

Bericht door mikvanes »

Op pagina 1 van het Cultureel Supplement van NRC Handelsblad (vrijdag 10/12/2010) staat over de volle pagina een foto van Eddie Izzard in rok. De foto is gemaakt door Len Prince. Naar mijn oordeel is het een mooie foto en staat Eddie er prachtig op.

Binnenin op pagina 15 staat een verhaal over hem naar aanleiding van het verschijnen van de dvd Believe, the Eddie Izzard Story.

Wat voor rok het is? Ik dacht een rubber rok tot op de knie. Daarbij draagt hij een wit vest met een zwarte contrast-bies. En een zwarte panty (60D?) met zwarte pumps of iets dat daar op lijkt.

Ik weet niet of dit nu travestie is of man-in-rok. Op de foto valt dat moeilijk te zien. Hij/zij is wel opgemaakt. Heeft zwart gelakte nagels en zijn eigen korte haar. Wel komt Eddie heel vrouwelijk over, terwijl je tegelijkertijd ook nog goed kunt zien dat het in feite een man is.

Zodra ik in de gelegenheid ben, zal ik de foto proberen te plaatsen.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Man-in-rok op omslag NRC CS

Bericht door masker »

Ben benieuwd Mik. Ik hoop dat het lukt die foto te plaatsen.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
jan

Re: Man-in-rok op omslag NRC CS

Bericht door jan »

Ik moet vanmiddag zoals elke zaterdag naar de bieb om de scrypto van NRC te kopieëren. Ik zal eens kijken of ze daar de afbeelding kunnen scannen en op mijn email uploaden. Dan probeer ik met mijn boerencomputerverstand wel het plaatje op de site te zetten.
NRC is trouwens de laatste tijd een aardige bron van mannenrokken nieuws.
jan

Re: Man-in-rok op omslag NRC CS

Bericht door jan »

Ik heb het artikel gelezen en het gaat om travestie. Het betreft volgens de auteur een veelzijdig artiest.
In de bieb hebben ze geen scanner en het zou sowieso moeilijk worden met A3 formaat. Geen upload dus.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Man-in-rok op omslag NRC CS

Bericht door willi »

Kijk naar de Eddie Izzard Show op internet.
Ja , hij staat daar als Travestiet!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Man-in-rok op omslag NRC CS

Bericht door mikvanes »

Ik ben uitgegaan van het pdf-bestand en heb dat wat verkleind.

Eddie Izzard gefotografeerd door Len Prince op de omslag van het Cultureel Supplement van NRC Handelsblad 10/12/2010.
Bijlagen
Eddie Izzard by Len Prince-1.jpg
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Man-in-rok op omslag NRC CS

Bericht door willi »

Ik was iets te snel met mijn oordeel over Eddie Lizzard. Bij nadere beschouwing moet ik toch constateren dat hij té duidelijk als man overkomt om over travestie te spreken.
Wat hij doet is meer het spelen met de traditionele (aan)kleding van de vrouw. Eigenlijk zegt hij: “kijk, zo kan ’t ook. Leuk hè?”.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
jan

Re: Man-in-rok op omslag NRC CS

Bericht door jan »

Maar in het artikel zegt hij zelf dat hij ook in travestie optreedt, althans dat het een onderdeel is van zijn show(s), Willi.
Op het plaatje hierboven is alles travestie alleen zijn gezicht is herkenbaar als man.
mrcsk
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Man-in-rok op omslag NRC CS

Bericht door mrcsk »

Voor mij is het iets te vrouwelijk.
Blijf liever mannelijk en toch een rok aan hebben.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Man-in-rok op omslag NRC CS

Bericht door treintje »

Ik vind het ook te vrouwelijk en teveel neigen naar travestie.
Nu vind ik gelakte nagels, make up en sierraden toch al uit den boze, maar in feite is alles te vrouwelijk, ook de rok en de top.
Pumps vind ik voor mannen ook op het randje (of eigenlijk er overheen) maar als je ze toch draagt, doe het dan onder een lange broek. Dan blijft het totaalbeeld toch acceptabel.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Plaats reactie