afgelopen week op zwitserse TV

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

afgelopen week op zwitserse TV

Bericht door Jos »

afgelopen week vond in Zwitserland de laatste ronde plaats voor de selectie van eurovisie songfestival in 2011
de eerste groep zijn 5 mannen in kilt/rok.
het voorstellen en optreden van de groep Polly Duster begint op ca. 10 minuten.
http://www.videoportal.sf.tv/video?id=2 ... 782c9d4820
een fervent rokdrager
jan

Re: afgelopen week op zwitserse TV

Bericht door jan »

Ja, leuk. Dit soort 'reclame' voor mannenrokken is altijd welkom. Hoe meer publiciteit hoe beter.
Hoewel sommigen op dit forum denken dat het nooit goed komt met de rok voor mannen is er in vergelijking met pakweg 30 jaar geleden de laatste tijd veel aandacht voor in modeland en pers. Je ziet het steeds vaker in de media.
Het komt wel goed.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: afgelopen week op zwitserse TV

Bericht door Jos »

ik weet het, Jan
Er zijn ook bijna dagelijks positieve ervaringen te vertellen, hetgeen natuurlijk meer bijdraagt aan de acceptatie als alle negatieve gebeuzel.
Ik geef nog even een voorbeeldje:
afgelopen vrijdag in de supermarkt komt een man met zijn zoon mij nagelopen met de vraag of hij een foto van mij (in rok natuurlijk) mag maken. Ik geef toestemming en hij vraagt nog even verder over het waarom en zo. Hij eindigt het gesprek met iets als: ik ga het ook eens proberen, je hebt me nieuwsgierig gemaakt
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: afgelopen week op zwitserse TV

Bericht door treintje »

Leuk!
De muziek valt ook niet tegen, trouwens.
Alleen dat taaltje... Ik spreek toch wel een redelijk mondje Duits, maar dit dialect is nauwelijks te volgen!
Maar leuk dat dit op TV komt.

Helaas wordt dit niet de afvaardiging van Zwitserland, dat wordt een traditioneel vrouwelijk geklede dame in jurk.
Het blijft dus bij dit optreden, helaas geen europese exposure voor deze ro(c)kgroep.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
jan

Re: afgelopen week op zwitserse TV

Bericht door jan »

Je kunt niet uitsluiten dat de groep voor kilts heeft gekozen om lekker op te vallen en zo meer stemmen te vergaren.
Dat mogen meer muziekgroepen doen en is ook allang gebeurd: David Byrne, Vin Diesel, Axel Rose en ga zo maar door.
Er is ook nog een Nederlandse groep die in rokken optreedt maar de naam is me ontschoten.
mrcsk
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: afgelopen week op zwitserse TV

Bericht door mrcsk »

jan reijman schreef:Je kunt niet uitsluiten dat de groep voor kilts heeft gekozen om lekker op te vallen en zo meer stemmen te vergaren.
Dat mogen meer muziekgroepen doen en is ook allang gebeurd: David Byrne, Vin Diesel, Axel Rose en ga zo maar door.
Er is ook nog een Nederlandse groep die in rokken optreedt maar de naam is me ontschoten.
En zeker de grootste zanger die jaren lang in een kleed zong (die rus DENNIS ??????°
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: afgelopen week op zwitserse TV

Bericht door Jos »

mrcsk schreef:En zeker de grootste zanger die jaren lang in een kleed zong (die rus DENNIS ??????°
Ik neem aan dat je hiermee de Griek Demis Roussos bedoelt en daarnaast was er nog de Duitser (geboren in Berlijn) Ivan Rebroff met een stembereik van vier en een half octaaf, die veel russische liederen zong (zijn moeder was Russisch)
een fervent rokdrager
mrcsk
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: afgelopen week op zwitserse TV

Bericht door mrcsk »

Jos schreef:
mrcsk schreef:En zeker de grootste zanger die jaren lang in een kleed zong (die rus DENNIS ??????°
Ik neem aan dat je hiermee de Griek Demis Roussos bedoelt en daarnaast was er nog de Duitser (geboren in Berlijn) Ivan Rebroff met een stembereik van vier en een half octaaf, die veel russische liederen zong (zijn moeder was Russisch)
Ja Jos ik kon er niet opkomen.
Bedankt
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Plaats reactie