SBS 6 nieuw programma

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

SBS 6 nieuw programma

Bericht door Wiha »

Via de mail kreeg ik onderstaand verzoek binnen. Het is in deze rubriek geplaatst zodat zij zelf ook de reacties kan lezen zonder lid te zijn. Uiteraard kun je rechtstreeks naar haar reageren:
Geachte mannen, Via het rtvnh/ van zuks dus item ben ik bij jullie gekomen. Wat een onwijs leuk item! Momenteel doe ik research voor een nieuw Sbs6 televisie programma waar wij opzoek zijn naar gezinnen waarbij de ouder(s) voor aparte hobby's of bijzonder levenswijze hebben gekozen. Hoe gaan kinderen om met een vader die een rok draagt? Het uitganspunt van het programma is de beleving van de kinderen. Hoe beleven kinderen dit en hoe gaan ze met hun ouder om? Hoe gaan de kinderen om met de meningen uit hun omgeving? Maar ook hoe maken de kinderen dit bespreekbaar met hun ouder(s)? Het programma "Het zullen je ouders maar zijn" is er om bijzondere verhalen te laten zien, taboes te doorbreken, begrip te creeren voor bepaalde levenswijzen en bovenal de stem van het kind hoorbaar te maken. Heeft een van jullie kinderen, of kennen jullie mannen met gezinnen die samen met kun kinderen aan ons programma mee willen doen? Graag hoor ik van jullie.

Vriendelijke groet,
cvisser@simpelmedia.tv
020-5911 811
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
jan

Re: SBS 6 nieuw programma

Bericht door jan »

Misschien ben ik wat te negatief maar ik vind het oppassen geblazen met SBS6. Het is en blijft een Telegraaf-dochter en de berichtgeving van die krant is bekend.
Zo'n commercieële omroep moet scoren, zeker nu het ze zo slecht gaat, en je loopt het risico dat een man in rok toch in het belachelijke wordt getrokken om de kijkers, en dus de adverteerders, te binden.
Ik heb geen gezin en ben dus niet de doelgroep. Dat is maar goed ook want ik zou nooit op TV willen.
Laatst gewijzigd door jan op 21 dec 2010 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: SBS 6 nieuw programma

Bericht door Viqueen »

waarbij de ouder(s) voor aparte hobby's of bijzonder levenswijze hebben gekozen.

Alleen die zin al...zegt genoeg.Je eigen keuzes maken is dus per definitie afwijkend... :mrgreen:
jan

Re: SBS 6 nieuw programma

Bericht door jan »

Dat bedoel ik maar!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: SBS 6 nieuw programma

Bericht door willi »

Inderdaad, de toon is voor ons nogal twijfelachtig. Toch hoeft deze in algemene zin niet negatief bedoeld te zijn.
Doch helaas, we zijn, waar het sommige media betreft, wat achterdochtig geworden. Het grote publiek ziet ons immers nog steeds als een stel idioten in vrouwenkleren en wil dat graag bevestigd zien. Liefst op TV.

Nu wil ik niet onmiddellijk beweren dat een medewerker van SBS6 zich zal laten (mis)gebruiken voor het tevreden stellen van kijkers en het doen verhogen van de kijkcijfers, maar dat risico blijft zeker aanwezig.
“Wiens brood men eet . . . “.

Wellicht is het de moeite waard ons standpunt aangaande dit punt, bepalend te maken voor onze medewerking. Deze kan alleen worden verleend als ondubbelzinnig kan worden vastgesteld dat het verhaal een 100% positieve uitstraling voor de rokdragende man zal hebben.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: SBS 6 nieuw programma

Bericht door rokwens »

rtvnh/Sbs6

ik weet niet over welke chemische formules het hier gaat, maar ik vermoed dat het brouwsel dat hieruit voort vloeit er alleen maar een kan zijn van puur en goedkoop volksvermaak (simpelmedia). Een item zoals het onze kan men niet zomaar op enkele minuten grondig voorkouwen om de toeschouwer ter dege in te lichten. Ik heb schoon genoeg aan die vele programma's die een welluidende titel hebben maar waar elke diepgang en zorgvuldige aanpak ver zoek is.

Het ligt voor de hand dat kinderen niet laaiend enthousiast zullen zijn als hun vader er een aparte levensstijl op na houdt. Het zal wellicht variëren van verwondering en onbegrip , naar bezorgdheid en berusten-in. Dit omwille van de loyaliteit. En in het beste geval onverschilligheid en lichte acceptatie. De toeschouwer zal zich alleen bekommeren over het lot van het kind en zich niet verdiepen in de situatie van de ouder. Als daar dan nog commentaren aan toegevoegd worden van de moeder gaan we helemaal op glad ijs. Dus niet doen volgens mij.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
mrcsk
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: SBS 6 nieuw programma

Bericht door mrcsk »

Ik zelf zal het ook nooit doen.
Maar hier klappen ze over de kinderen wat ze denken over de ouder(s).
Wat als zoon lief zo iets gaat doe ,gaan ze daar ook over schrijven of
een tv programma maken en zien hoe daar de ouder(s) op gaan reageren .
Dat denk ik van niet.

Spijtig maar voor mij zeg ik neen, dank u.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: SBS 6 nieuw programma

Bericht door mikvanes »

Ik denk dat die man uit de kast moet komen (nou ja, voor mij hoeft dat niet en volgens mij kan hij beter in die kast blijven zitten, want daar is het leven zo slecht nog niet) en daar vaak veel tijd en moed voor nodig heeft. Vervolgens zitten de kinderen in een soortgelijke situatie. Dat je vader een rok draagt betekent dat je vader op een bepaald punt sociaal afwijkt. Je moet dus tegen de buitenwereld, tegen je vriendjes op een gegeven moment durven zeggen: ''Hé, luister eens, mijn vader draagt rokken. Heb je daar een probleem mee?"

Voor de vader is dat uit de kast komen al een heel proces en gebeurt het in de meeste gevallen gewoon niet. Maar hij is tenminste nog gemotiveerd, want het is zijn probleem en zijn situatie verbetert mogelijk als hij uit de kast komt. Maar de kinderen zitten met een ongevraagd probleem dat niet van hen is, maar van hun vader. En dat moeten ze vervolgens wel in de groep gooien. Het is dus eigenlijk twee keer hetzelfde probleem, maar de laatste keer is de motivatie kleiner om uit de kast te komen.

Ik denk dus dat kinderen de neiging hebben 'veilige' onderwerpen te kiezen en geneigd zijn dat beladen onderwerp van die rok te laten rusten en voor zich uit te schuiven. Het is immers nog steeds wat 'taboe'. Dus eigenlijk is de vraag: zijn er kinderen die op dit punt uit de kast zijn? Ik denk dat de tv wat op de ontwikkelingen vooruit loopt.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: SBS 6 nieuw programma

Bericht door Jos »

mikvanes schreef:Ik denk dat die man uit de kast moet komen (nou ja, voor mij hoeft dat niet en volgens mij kan hij beter in die kast blijven zitten, want daar is het leven zo slecht nog niet) en daar vaak veel tijd en moed voor nodig heeft. Vervolgens zitten de kinderen in een soortgelijke situatie. Dat je vader een rok draagt betekent dat je vader op een bepaald punt sociaal afwijkt. Je moet dus tegen de buitenwereld, tegen je vriendjes op een gegeven moment durven zeggen: ''Hé, luister eens, mijn vader draagt rokken. Heb je daar een probleem mee?"

Voor de vader is dat uit de kast komen al een heel proces en gebeurt het in de meeste gevallen gewoon niet. Maar hij is tenminste nog gemotiveerd, want het is zijn probleem en zijn situatie verbetert mogelijk als hij uit de kast komt. Maar de kinderen zitten met een ongevraagd probleem dat niet van hen is, maar van hun vader. En dat moeten ze vervolgens wel in de groep gooien. Het is dus eigenlijk twee keer hetzelfde probleem, maar de laatste keer is de motivatie kleiner om uit de kast te komen.

Ik denk dus dat kinderen de neiging hebben 'veilige' onderwerpen te kiezen en geneigd zijn dat beladen onderwerp van die rok te laten rusten en voor zich uit te schuiven. Het is immers nog steeds wat 'taboe'. Dus eigenlijk is de vraag: zijn er kinderen die op dit punt uit de kast zijn? Ik denk dat de tv wat op de ontwikkelingen vooruit loopt.
Ik hier op een andere plek wel over praten, maar niet hier in het open gedeelte van het forum
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: SBS 6 nieuw programma

Bericht door RokSterNL »

Ik sluit mij bij alle voorgaande schrijvers aan.

Niet doen. De titel van het programma 'Het zullen je ouders maar zijn' vind ik op zijn minst al negatief en dan ook om te spreken over 'aparte hobby's of bijzondere levenswijze'. Ik zeg niet doen. Wat Jan ook al zegt het is een dochter van De Telegraaf. Deze staan bekend om hun smeuïge journalistiek.

Ik vind dit ook niet te vergelijken met het programma Van Zuks Dus. De redacteur van RTV Noord Holland heb ik afgelopen week nog gebeld om te bedanken voor de ontvangst van de DVD, en ik vertelde hem dat ze het weer positief neergezet hebben. Hij zei dat is ook altijd ons uitgangspunt om mensen in hun waarde te laten.
Plaats reactie