andrej pejic

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

andrej pejic

Bericht door Jos »

Andrej Pejic, een man, die mode van Jean Paul Gaultier showt, met een aantal verrassende creaties op de laatste show onlangs in Parijs:

http://www.youtube.com/results?search_q ... ltier&aq=3
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
pierre58
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2010 11:48

Re: andrej pejic

Bericht door pierre58 »

Ja mooie stukken en zeker zeer aangenaam te dragen.. Ik vond die zeer leuk... hartelijk dank voor deze link..

en ik wens jullie allen een prettige dag.
;)
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: andrej pejic

Bericht door RokSterNL »

Ik vond er zeker mooie creaties bij zitten. Ik zag zelfs een aantal jurk en rokachtige kledingstukken. Alleen voerde toch de broeken, al dan niet in andere stoffen en prints ook met de schoenen/sandalen er onder.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: andrej pejic

Bericht door mikvanes »

Andrej in die bruidsjurk vind ik nu niet precies een echte mannenrokker, maar wel heel mooi en bijzonder.

Maar je ziet hier ook (kijk b.v. naar dat interview met Andrej) hoe positief er gereageerd wordt op die man Andrej die de vrouwenrol speelt.

Mijn inschatting zou zijn dat iemand als Andrej veel meer effect heeft om de rok voor mannen geaccepteerd te krijgen dan bijvoorbeeld Karli.
Gebruikersavatar
pierre58
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2010 11:48

Re: andrej pejic

Bericht door pierre58 »

Ja Mikevanes, je heb gelijk, en niets is aangenamer dan een glimlach van een vrouw die je in kousen en korte rok ziet voorbij lopen, of die net achter jou in een rij bij de post staat te watertanden over jou lange benen...
Maar ik denk dat de show's ook meer toegankelijke rokken mogen voorstellen om meer mannen die de eerste stap willen zetten er ook in stappen..Op straat , en in stad voel ik me steeds alleen...in mijn rokken..

Ik had graag een photo gestuurd, van mij in kousen en korte rok in Frankrijk ,maar dat kan blijkbaar niet meer.. virus???

vele groetjes
;)
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: andrej pejic

Bericht door Jos »

mikvanes schreef:Mijn inschatting zou zijn dat iemand als Andrej veel meer effect heeft om de rok voor mannen geaccepteerd te krijgen dan bijvoorbeeld Karli.
Misschien een mogelijkheid om hem te benaderen en te vragen hoe hij tegenover iets dergelijks staat.

pierre58 schreef:Ik had graag een photo gestuurd, van mij in kousen en korte rok in Frankrijk ,maar dat kan blijkbaar niet meer.. virus???
als je een foto hier op het forum wilt toevoegen, mag deze maximaal 512 kb zijn. Misschien zit daar jouw probleem
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: andrej pejic

Bericht door mikvanes »

Pierre58:
Op straat , en in stad voel ik me steeds alleen...in mijn rokken..
Ik dacht dat Jan beweerde dat hij door die rok altijd snel contacten kreeg met andere mannen. Zelf krijg ik als ik op een wat vrouwelijke manier een rok draag ook snel contacten zowel met mannen als vrouwen. Van Skirtman weet ik dat hij ook inderdaad nogal problemen had met contacten.

Ligt dat aan de Fransen/Belgen? Wat zijn jullie ervaringen?
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: andrej pejic

Bericht door mikvanes »

Op de homepage van BBC News staat vandaag een link naar een item over Andrej Pejic.

Homepage: http://www.bbc.co.uk/news/

Artikel: http://www.bbc.co.uk/news/magazine-12567337

Ik denk dat Andrej ook de stelling van Willi ontkracht, dat mensen het niet pikken als een man een vrouwelijk plaatje neerzet. Andrej zet een vrouwelijk plaatje neer en mensen vinden het prachtig. Het BBC-artikel:
why is a man gaining plaudits for modelling women's clothes?
Ik denk wel dat je weer een onderscheid moet maken, tussen de reacties op het plaatje (dat is voor het grote publiek: prachtig) en in de reacties op de norm-overschrijding (dat vindt men hier niet zo interessant, want het is veraf misschien of men denkt: waarom niet).

En is Andrej nu minder mannelijk? Met wie gaat een moderne, hoog-opgeleide, goed-verdienende vrouw nu liever een avondje stappen, denk je? Andrej of Karli?

Het artikel daarover:
Couture wear is made for the tall, twiggy and flat bodies that most women, even models, don't have. Essentially, the clothing is quite suitable for a lean man or even a boy.
Gebruikersavatar
pierre58
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2010 11:48

Re: andrej pejic

Bericht door pierre58 »

Hallo Mikvanes,

Inderdaad jullie hebben gelijk, wanneer ik in stad loop krijg ik meer aandacht, van mannen en vrouwen, dans vroeger, maar ik bedoelde dat ik die aandacht graag deel met andere mannen in rok... maar omdat ik de enigste man in rok ben die in stad rondloop, voel ik mij alleen..... als rokdrager....

sorry voor de misverstand..

Persoonlijk vind ik de androginuous mode, zeer aantrekkelijk, een zeer mooi, voor mij is het momenteel uitgesloten,
met meer dan 100kg, en meer dan 1,90 m is het zeer moeilijk te dragen

.. Dichter bij ons hebben wij Gabrielle.

http://www.youtube.com/watch?v=CLZcTNsi ... re=feedlik

die ook een prachtig werk leverd en zeer veel aandacht trekt.

ik wens jullie een zeer goed WE.
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: andrej pejic

Bericht door mrcsk »

Pierre58,Leuk filmpje.
Mooie kleren,in sommige van die outfitjes zou ik me wel goed in vinden.

Ook wens ik jullie nog een fijn weekend toe.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Plaats reactie