Jongen in rok naar school

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door Wiha »

Onderstaand nog enkele foto's die op internet zijn verschenen van dezelfde jongen:
Jongen in rok naar school
Jongen in rok naar school
20110511 jongen in rok naar school 3.jpg (23.61 KiB) 10367 keer bekeken
Jongen in rok naar school
Jongen in rok naar school
Jongen in rok naar school
Jongen in rok naar school
Ik heb ook nog alle reacties bewaard die gepost zijn op de telegraaf. Er zijn meer dan 100 reacties geweest. Beetje erg veel om hier te plaatsen, maar zo over het algemeen gelezen is 90% positief of vind het een geweldige actie.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door RokSterNL »

Mooie foto's en je ziet dat hij er oprecht van geniet en blij is.
Dat zegt toch al genoeg zou ik zeggen. :D
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door willi »

Ik weet ’t zo net nog niet Mik.
Er moet toch wat mis zijn met dit jongetje.
Wat is er nu mooier dan gebruik te kunnen maken van een achterlijke Victoriaanse dresscode om in een rok naar school te mogen gaan. (in de hoop dat de regels niet worden veranderd?)
Alleen al het feit dat hij op dat idee komt maakt hem in mijn ogen tot een gederdysfoortje; een gezonde jongen zou dit toch voor geen goud ter wereld doen!?
Edoch, je ziet maar weer, met een beetje flair en een mooie babbel kom je een heel eind.

GEINTJE!!!

Overigens ben ik ’t met je eens, het rokje staat ‘m goed en dat zorgt ervoor dat men ’t accepteert. Op die leeftijd is het (uiterlijke) verschil tussen jongens en meisjes trouwens toch nog niet zo groot.

Ik zou er wat voor over hebben als dergelijke achterlijke situaties (ook voor volwassen) zich ook hier zouden voordoen. In de vorm van een legitieme demonstratie in een rok of een ander ‘v’ kledingstuk ergens je opwachting maken lijkt me het einde.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
mrcsk
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door mrcsk »

Coole jongen met verstand , vind ik.
Vind prachtig met zijn mede leerlingen die hem steunen.
Hij is een jongen en blijft een jongen.
Prachtige foto's.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door jan »

Ik ben dit artikel ook tegengekomen in The Telegraph. De hoofdonderwijzer zegt dat er niks over in het schoolreglement staat en als hij de jongen zou verbieden een rok te dragen zou er sprake zijn van discriminatie.
Goed gezien.
Het zou wel leuk zijn geweest als andere jongens Chris' voorbeeld hadden gevolgd, dat geeft zo'n leuk plaatje.

Maar je kunt het ook van de andere kant bekijken. Dit nieuwtje is de hele wereld overgegaan heb ik inmiddels uitgevonden.
Dat betekent dat het nog steeds als bijzonder wordt beschouwd en dat is natuurlijk niet zo best.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door RokSterNL »

jan reijman schreef:Het zou wel leuk zijn geweest als andere jongens Chris' voorbeeld hadden gevolgd, dat geeft zo'n leuk plaatje.

Maar je kunt het ook van de andere kant bekijken. Dit nieuwtje is de hele wereld overgegaan heb ik inmiddels uitgevonden.
Dat betekent dat het nog steeds als bijzonder wordt beschouwd en dat is natuurlijk niet zo best.
Vind ik ook.
Henry-L
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 mar 2011 15:09
Locatie: Brugge

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door Henry-L »

Akkoord ... dat dit nieuws in 48 uur tijd de ganse wereld is rondgegaan, toont aan dat het echt wel nieuws is.
Daaruit kunnen we inderdaad besluiten dat de-man-in-rok, of hier de jongen-in-rok, beschouwd wordt als iets uitzonderlijks.
Maar tergelijkertijd lees, zie, of hoor ik nergens afwijzigende reacties. Het blijkt dus geen schokkend nieuws te zijn, maar eerder een zeldzame gebeurtenis.

Dat het vandaag als iets uitzonderlijks gezien wordt, betekend dat wij nog een lange weg te gaan hebben. Dat is waar.
Maar anderzijds is deze jongen ergens in geslaagd waar wij nooit zouden in slagen: het fenomeen jongen/man-in-rok aan het groooooote publiek kenbaar maken. En dat vind ik dan weer goed nieuws voor de man-in-rok.

;) Henry L
...
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door RokSterNL »

Henry-L schreef:Dat het vandaag als iets uitzonderlijks gezien wordt, betekend dat wij nog een lange weg te gaan hebben. Dat is waar.
Maar anderzijds is deze jongen ergens in geslaagd waar wij nooit zouden in slagen: het fenomeen jongen/man-in-rok aan het groooooote publiek kenbaar maken. En dat vind ik dan weer goed nieuws voor de man-in-rok.

;) Henry L
Als wij in diezelfde situatie hadden verkeerd hadden wij ook geslaagd, dat is dan niet per individu verschillend. Zo zie ik dat persoonlijk.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door mikvanes »

Willi:
In de vorm van een legitieme demonstratie in een rok of een ander ‘v’ kledingstuk ergens je opwachting maken lijkt me het einde.
Wat let je? Ik ben deze week nog bij het symposium Gender en Seksualiteit geweest in mijn roze billentikkertje. Ik vond dat ik daar niet mocht ontbreken. Volgens Aynouk Tan zag ik er mooi uit, hoewel zij er volgens mij nog vele malen mooier uitzag. Ze had het echt heel mooi en goed gedaan.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door willi »

Je maakt me nieuwsgierig Mik.
Laat 's wat zien van Anouk.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie