Jongen in rok naar school

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door mikvanes »

willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door willi »

Dank je voor de terechtwijzing.
Een interessante dame inderdaad.
In kleding die je je als vrouw kunt permitteren.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door mikvanes »

Aynouk gaat toch wel duidelijk een heel eind verder dan de doorsnee-vrouw. Dus ze heeft echt lef, is creatief en heeft onmiskenbaar veel gevoel voor stijl.

Maar er is inderdaad een heel groot verschil tussen als biologische man de kleren dragen, die ik soms draag of als biologische vrouw de kleren, die zij draagt. En dat is waar jij op doelt.

Kijk, wat zij ook aantrekt, ze blijft gewoon een knappe, jonge vrouw.
Als je als man hetzelfde doet, riskeer je je baan, je positie, en je leven.

Dat klinkt wat dramatisch, maar daar komt het wel op neer.

Dat kun je negatief zien, je kunt het ook positief zien.

Qua plaatje was Aynouk die avond echt 10 keer zo goed als ik. En dat had ze ook volledig verdiend.

Maar daarmee had ze nog niet de lading/betekenis die ik had. Iets wat verschillende jonge vrouwen me ook kwamen vertellen. Dat is dan wel weer leuk dat je als lelijke, oude man iets kunt met je uiterlijk dat een begaafde, knappe, jonge vrouw niet gegeven is.

Als man is het dus ontzettend veel moeilijker, maar als het dan lukt, krijgt het ook iets bijzonders, dat het anders niet zou hebben.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door RokSterNL »

mikvanes schreef:Als je als man hetzelfde doet, riskeer je je baan, je positie, en je leven.
Neem mij niet kwalijk, maar dat je je leven riskeert vind ik echt te ver gaan. Wie bepaalt en heeft het goed recht dat hij/zij het in zijn botte lege kop haalt jou leven omwille van een vrije kledingkeuze te beëindigen, niemand !.
Hebben ze dat ooit ook met vrouwen gedaan die broeken zijn gaan dragen ? Ik dacht het niet, ik weet het wel zeker.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door willi »

Da’s een goeie!
Wat je eigenlijk zegt is dat een man de dappere instelling van een ridder (die tijdens een toernooi gedood kan worden) moet hebben, om net zo mooi als een schone jonkvrouw gekleed te kunnen gaan.

Hij loopt alle risico, zij geen enkel.
Dus is de waarde van hetgeen die man/ridder doet, vele malen hoger.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door mikvanes »

Ja, qua uiterlijk lijk je dus sterk op elkaar, maar de maatschappelijke betekenis is totaal verschillend. Als Aynouk er prachtig uitziet, beschrijft een man dat als 'knappe vrouw', als ik er 'mooi' uitzie, ben ik 'die travestiet'. Zo lang mensen mij zien, valt het allemaal nog erg mee, omdat ze zich laten leiden door het plaatje. Maar vervolgens horen mensen dat ik in 'travestie' loop. Zij maken zich op grond van die informatie een bepaalde voorstelling. Mijn ene dochter omschreef het zo: 'Als travestiet ben je het laagste van het laagste. Dus op basis van die informatie moeten mensen je niet langer. Of mensen maken afspraken met je, maar vinden vervolgens dat ze zich daar niet aan hoeven te houden, omdat je toch maar een 'travestiet' bent. Je bent het zwarte kamermeisje dat niet moet zeuren als ze wordt verkracht, want je kreeg toch maar mooi 6 dollar per uur voor het schoon maken van die flut-kamer.

Tja, dat hoort erbij, daar moet je tegen kunnen, daar moet je mee leren leven. Een leven zonder problemen is ook maar saai.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door mikvanes »

RokSter:
Neem mij niet kwalijk, maar dat je je leven riskeert vind ik echt te ver gaan. Wie bepaalt en heeft het goed recht dat hij/zij het in zijn botte lege kop haalt jou leven omwille van een vrije kledingkeuze te beëindigen, niemand !.
Ik heb net een artikeltje af over zelfmoord onder t's. Dus heel vaak zijn ze het zelf, omdat ze de stress tenslotte niet meer aankunnen.

Verder gaan er heel veel dood door een hart-aanval of beroerte. Dat wordt ook weer veroorzaakt door langdurige psychosociale stress.

En tenslotte worden er ook nog heel veel gewoon vermoord. Tja, hoe gaat dat. Iemand geeft je een duw en je klapt met je achterhoofd op de stenen. Drie jongens die je ontmoeten op een stille plek zullen wel eens even duidelijk maken dat ze je niet moeten en gaan dan net iets te lang door met rammen.

Nooit gehoord van Transgender Memorial Day?

Maar maak je geen illusies RokSter. Dit geldt voor jou minstens net zo zeer als voor mij.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door RokSterNL »

Bedankt Mik voor je uitleg.

Het is dus niet zo zwart/wit als dat ik het zag. Het kan ons alemaal overkomen. Tegenwoordig ben je als man of vrouw in je eigen kloffie al niet zeker. Er hoeft maar iemand in een psychose je te passeren en stemmen in zijn hoofd horen die hem opdrachten geven. Je hebt het gezien hoe dat in Alphen a/d Rijn is verlopen. Dan maakt het niets uit om wie of wat je bent.

Wat betreft Transgender Memorial Day, daar heb ik nog nooit eerder van gehoord.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door willi »

Dat jongetje ziet er in die rok toch best leuk uit (wat ‘liever’ wellicht).
Oké het is ‘nog’ geen ‘T’, maar toch. . .
Loopt dat jochie nu ook het risico in elkaar te worden geslagen? . . .

Nee! Want hij heeft de samenleving ervan overtuigd een goede reden te hebben voor het dragen van die rok. Hij wordt zelfs (door iedereen) geprezen voor zijn lef.

Toch vermoed ik dat mede-jongetjesscholieren hem met een unheimlich gevoel bezien en daarom geneigd zijn hem niet voor vol aan te zien. Stiekem!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door mikvanes »

Voor geweld op straat is heel belangrijk hoe je er uitziet. De meeste problemen krijg je als je gezien wordt als jonge en vreemde man. Dus als je een heel vrouwelijke indruk maakt, is er geen probleem.

Dit jongetje ziet er niet uit als man, maar als kind. En kinderen die hebben in iedere cultuur een bepaalde onaantastbaarheid. Dus hij is geen man en doordat hij kind is, geniet hij extra bescherming. Verder ziet hij er ook goed uit. Niet heel gek, niet heel armoedig, maar gewoon leuk, prima. Dus met zijn straat-veiligheid zal het wel goed zitten volgens mij.

In dit geval heeft hij een goed verhaal, en heeft hij ook de steun van het schoolhoofd. Dat is ook heel belangrijk.

Maar als hij dit zou blijven doen, heb je inderdaad, omdat hij afwijkt, best kans dat plaagjongetjes dat gaan aangrijpen. Dus in zijn geval zou ik dat niet doen. Met je eens.
Plaats reactie