Jongen in rok naar school

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door mikvanes »

RokSter:
Wat betreft Transgender Memorial Day, daar heb ik nog nooit eerder van gehoord.
Dat is een jaarlijkse wereldwijde gedenkdag voor de transgenders (alles wat niet gewoon 100% man lijkt te zijn en wat niet 100% vrouw lijkt te zijn) die in dat jaar zijn vermoord. Daar wordt een lijst van bijgehouden en normaal staan daar dan wel weer een honderd of honderdvijftig op. In werkelijkheid zijn het er natuurlijk veel meer, omdat de meeste slachtoffers nooit gemeld worden. Ja, in heel veel landen kun je als man in rok gemakkelijk vermoord worden. Helaas.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door RokSterNL »

mikvanes schreef:RokSter:
Wat betreft Transgender Memorial Day, daar heb ik nog nooit eerder van gehoord.
Dat is een jaarlijkse wereldwijde gedenkdag voor de transgenders (alles wat niet gewoon 100% man lijkt te zijn en wat niet 100% vrouw lijkt te zijn) die in dat jaar zijn vermoord. Daar wordt een lijst van bijgehouden en normaal staan daar dan wel weer een honderd of honderdvijftig op. In werkelijkheid zijn het er natuurlijk veel meer, omdat de meeste slachtoffers nooit gemeld worden. Ja, in heel veel landen kun je als man in rok gemakkelijk vermoord worden. Helaas.
Dank je voor je toelichting.
Voor de rest denk ik er maar niet over na, want dan word je al onrustig aan het idee zelf. Ik voel mij nu goed, en dat wil ik zo houden. Ik blijft het nog steeds veroordelen dat je vanwege een man die voor vrijekledingkeuze bent vermoord kunt worden. Laten we eerlijk zijn. Degene die dat een geoorloofd middel vinden, die zijn toch goed geschift, niet de man in rok.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door mikvanes »

Ach, wat is gek? In sommige landen (b.v. in Zuid-Amerika) doen zelfs artsen dapper mee door mannen die qua kleding afwijken gewoon niet te behandelen. Dus ze worden dan eerst door iemand neergestoken en krijgen vervolgens in het ziekenhuis geen medische hulp.

Kijk, vanuit hun optiek deugen wij niet. Wij zien er verkeerd uit, we houden er verkeerde normen op na. Dus zij zien zich zelf als een soort redder van het land. Ze jagen het gespuis weg of maken het kapot.

Hier in Nederland loopt het zo'n vaart niet, normaal. Hoewel er wel eens wat gebeurt.

Groetjes.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door RokSterNL »

@Mik: Dat is zo.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door willi »

In (westerse) landen waar nog sterk de nadruk wordt gelegd op de machocultuur zoals de spaans/portugese, (zie alleen al de dansvormen) valt de rokdragende man dus kennelijk onder het uitschot. (een gevaar voor de samenleving)
Ik dacht overigens dat er internationale regels bestonden voor de houding van de arts tegenover zijn patiënt. Een arts is toch ‘verplicht’ een slachtoffer medische hulp te verlenen? Ik maak me sterk dat deze artsen wél een viervoudig moordenaar het leven redden.
Wat dat aangaat is de moslimcultuur consequenter.

De lage landen hebben toch heel wat te danken aan de heersende vrijheids- en handelscultuur na het verjagen van de Spanjaarden. Iedereen was welkom, niemand werd (in principe) gediscrimineerd; zolang ‘t maar geld opbracht.

Conservatieve culturen zoals die van de VS hebben ‘t er ook moeilijk mee, daarom verbaast het me dat het jongetje, waar we het hier over hebben, niet in de jeugdgevangenis zit, maar juist wordt bejubeld.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door mikvanes »

Mijn ervaring met mannen uit moslim-culturen zijn niet altijd positief als ik vrouwelijk gekleed ga. Aan één kant zijn ze heel enthousiast, maar op dat soort enthousiasme zit ik helemaal niet op te wachten, en aan de andere kant zien ze je als een soort mislukte vrouw. Vrouwen zijn in hun optiek al niks en een man die dan -- in hun ogen -- die rol gaat spelen, is dubbel-niks. Dus ze hebben het idee dat ze alles mogen en kunnen doen dat in hun hoofd opkomt.

Ervaringen van transgenders uit die landen bevestigen dat ook. Je wordt er als vrouwelijk man gemakkelijk aangerand, mishandeld, verkracht, vermoord.

Dus kijk een beetje uit met alle mannen uit andere culturen. Ze hebben hier echt moeite mee en gaan gemakkelijk door het lint.

Met Nederlandse mannen is er normaal geen probleem als je er voldoende vrouwelijk uitziet, omdat die geleerd hebben dat de vrouw beslist, dus ze zien die vrouw als hoger in status dan zichzelf.

Maar op het moment dat je vooral als man overkomt, verandert dat weer helemaal. Je bent dan een vreemde, afwijkende man en dus in status lager en ze hebben de neiging die weg te jagen en agressief te benaderen.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door mikvanes »

Willi:
Conservatieve culturen zoals die van de VS hebben ‘t er ook moeilijk mee, daarom verbaast het me dat het jongetje, waar we het hier over hebben, niet in de jeugdgevangenis zit, maar juist wordt bejubeld.
Dit verhaal speelt volgens mij in Engeland en dat heeft een lange, democratische traditie waarin debating heel belangrijk wordt gevonden en de wet/regels.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door willi »

Met Nederlandse mannen is er normaal geen probleem als je er voldoende vrouwelijk uitziet, omdat die geleerd hebben dat de vrouw beslist, dus ze zien die vrouw als hoger in status dan zichzelf

Spreek je jezelf hier niet tegen? Ik meen me te herinneren dat je juist de man een hogere status toekende. De reden waarom de vouw in de broek dook.

CAMBRIDGE – Engeland.
Sorry, daar heb ik overheen gelezen. Schande!
Nee, dan is het jongetje redelijk veilig. De Britten houden wel van aparte dingen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door RokSterNL »

mikvanes schreef:Mijn ervaring met mannen uit moslim-culturen zijn niet altijd positief als ik vrouwelijk gekleed ga. Aan één kant zijn ze heel enthousiast, maar op dat soort enthousiasme zit ik helemaal niet op te wachten, en aan de andere kant zien ze je als een soort mislukte vrouw. Vrouwen zijn in hun optiek al niks en een man die dan -- in hun ogen -- die rol gaat spelen, is dubbel-niks. Dus ze hebben het idee dat ze alles mogen en kunnen doen dat in hun hoofd opkomt.

Ervaringen van transgenders uit die landen bevestigen dat ook. Je wordt er als vrouwelijk man gemakkelijk aangerand, mishandeld, verkracht, vermoord.

Dus kijk een beetje uit met alle mannen uit andere culturen. Ze hebben hier echt moeite mee en gaan gemakkelijk door het lint.

Met Nederlandse mannen is er normaal geen probleem als je er voldoende vrouwelijk uitziet, omdat die geleerd hebben dat de vrouw beslist, dus ze zien die vrouw als hoger in status dan zichzelf.

Maar op het moment dat je vooral als man overkomt, verandert dat weer helemaal. Je bent dan een vreemde, afwijkende man en dus in status lager en ze hebben de neiging die weg te jagen en agressief te benaderen.
Ik heb het toch ook al vaker gezegd dat ik geen goede ervaringen heb met moslimmannen. Niet dat onze eigen Nederlanders allemaal van die lievertjes zijn. Vlak die ook niet uit. Het is wel waar wat je zegt, deze moslimmannen denken met hun toch al primitieve afkomst dat ze zich alles mogen en kunnen permiteren wat niet strookt met hun gedachtegang. Wat doen ze hier dan nog ? Ga dan naar je eigen land terug als je hier in je gastland moeite hebt met dit soort dingen, maar ga hier niet jou wetten op lopen dringen.
We leven hier in Nederland en net in een moslimland. Dat is een groot geluk wat wij kennen, en tenminste van meer beschaving getuigend.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door jan »

Moslims zijn niet aan een land gebonden. Het is gewoon een godsdienstovertuiging, net als katholicisme en de pinkstergemeente. Ze bestaan over de hele wereld dus ook hier. Het kan wel zo zijn dat in bepaalde landen de aantallen groter zijn.
Dus als je zou zeggen 'ga terug naar je eigen land' zal je eerst moeten vragen wat hun origine is.
Obama is trouwens óók moslim. Hij heeft deze week nog het graf van zijn overgrootvader bezocht in...Ierland.
De meest voorkomende levensovertuiging in de westerse cultuur is het Christendom.
Christenen zijn al sinds de jaartelling verwikkeld in de meest afschuwelijke conflicten met beestachtige moordpartijen zoals de kruistochten en de inquisitie. Lees maar eens het verhaal "the pit and the pendulum" van de auteur Edgar Allen Poe.
Dan heb je echt liever moslims als buren.
De strenge Christenen in dit kikkerlandje en elders zijn ook een rem op sociale ontwikkelingen. De vrouw hoort volgens de christenunie nog steeds in de keuken, euthanasie mag niet dus ze laten de mensen liever kreperen van pijn en de paus staat nog steeds geen voorbehoedsmiddelen toe.
Het katholicisme is trouwens een zakelijk imperium met het best werkende logo ter wereld: Een kruis. Ze doen, zoals we tegenwoordig dank zij de moderne media hebben geleerd, ook nog aan sexuele misdaad.
Het uitgangspunt van de paus zou kunnen zijn: Geen voorbehoedsmiddelen, dus meer mensen die dan weer geld schenken aan de kerk en dat de aarde aan de overbevolking naar de klxxxx gaat is niet belangrijk.

Maar, eh, ging dit topic niet over Chris Whitehead????
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Plaats reactie