Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door willi »

Niet als het regent , zeg ik dan.

Ontleend aan Asterix en de Britten?

Obelix vraagt: "mist 't hier altijd?". . . . Een Brit antwoordt: "nee, alleen als 't niet regent".
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door Viqueen »

treintje schreef:
mikvanes schreef:Als we die rok nu eens als een gewoon kledingstuk konden zien zonder daarbij allemaal bijzondere gevoelens te krijgen, was er al heel wat gewonnen.
Inderdaad. Maar dat is in de praktijk nog niet zo eenvoudig. Dat je je in die kleding fijn voelt is bijna een rechtstreeks gevolg van het taboe dat erop rust. Die kleding is niet bestemd voor mannen, daarom trekt het juist zo. Die twee houden elkaar dus min of meer in stand.
Nee hoor,het is hetzelfde gevoel wat vrouwen hebben als het gaat over stemrecht,recht op carriere en een hoge positie,en het recht op zelfstandigheid.

Dat een man het mooi vind komt omdat zijn lichaam wakker wordt en hij erachter komt dat hij net als een vrouw androgyn is,een 2 eenheid simpelweg omdat beide sexen testosteron en oestrogeen in hun lichaam hebben....daarom...

.....zucht.....
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door treintje »

Viqueen schreef: Nee hoor,het is hetzelfde gevoel wat vrouwen hebben als het gaat over stemrecht,recht op carriere en een hoge positie,en het recht op zelfstandigheid.
Ik geloof niet dat vrouwen een bijzonder gevoel hebben bij deze dingen. Het is een keuze. Sommige vrouwen kiezen voor een carriëre, anderen kiezen daar niet voor. Er komt volgens mij geen gevoel bij kijken. Mannen die rokken dragen proberen dat zoveel mogelijk te doen, en als ze dat dan doen, dan voelen ze zich daar fijn bij. Daar komt dus wel een bijzonder gevoel bij kijken. Dat gevoel zorgt ervoor dat je naar die rok verlangt.
Viqueen schreef:Dat een man het mooi vind komt omdat zijn lichaam wakker wordt en hij erachter komt dat hij net als een vrouw androgyn is,een 2 eenheid simpelweg omdat beide sexen testosteron en oestrogeen in hun lichaam hebben....daarom...
Dat een man zijn lichaam wakker wordt komt door de testostoron en nergens anders door. Vrouwen hebben nauwelijks testostoron, dus wordt hun lichaam ook niet wakker van kleding.
En mannen hebben nauwelijks oestorogeen dus met die androgynie valt het ook wel mee.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door jan »

Treintje stelt:

Mannen die rokken dragen proberen dat zoveel mogelijk te doen......................Dat gevoel zorgt ervoor dat je naar die rok verlangt

Dat geldt misschien voor jou maar je stelt het alsof dat voor andere mannenrokkers ook zo is. Dat zou het tot een soort drang promoveren en bij mij is dat helemaal niet het geval; het weer bepaalt of ik een rok draag en bij slecht weer doe ik dat gewoon niet. Vind ik helemaal geen probleem.
Woensdag bijvoorbeeld ga ik weer eens kijken in Covent Garden en Camden Town en ik weet nu al dat het geen rokkenweer wordt dus doe ik gewoon een zachte joggingbroek aan, no problem.
Of het een prettige dag wordt wordt bepaald door de sfeer van de doelen en vooral Camden Town Market, met z'n geur van wierook, oosterse hapjes en de zeventigerjaren-sfeer. Ik ben wel bang hoe de benen zich zullen gedragen; het plezier moet natuurlijk wel de pijn overtreffen.
Bij dit alles is de kleding van ondergeschikt belang hoewel het lopen in een rok wat beter gaat.
Van verlangen is er bij mij dus geen sprake.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door Viqueen »

Bij mij is dat verlangen ook niet,het is een keuze uit zoveel mogelijk kledingstukken.
De posting van treintje is als volgt samen te vatten:Als man kun je je niet zo vrij uitten als een vrouw,accepteer dat maar.

Maar ik kan beter tegen een muur praten...
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door treintje »

jan reijman schreef:Dat zou het tot een soort drang promoveren en bij mij is dat helemaal niet het geval; het weer bepaalt of ik een rok draag en bij slecht weer doe ik dat gewoon niet. Vind ik helemaal geen probleem.
Als er geen drang zou zijn, dan zou het niet alleen van het weer afhankelijk moeten zijn.
Zoals ik het nu lees (en je wel vaker hebt gezegd) draag je alleen geen rok als het weer roet in het eten gooit. Het is dus geen keuze maar overmacht. Als het een keuze zou zijn, zou je met mooi weer ook vaker een broek moeten dragen.
Als het echt mooi weer is een korte broek.[/quote]
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door RokSterNL »

Ik was afgelopen week bij de Etos in mijn buurt. 1 van die verkoopsters waar ik ook vaak mee in gesprek ben over mode enzovoorts had nu een jeansbroek aan. Ze zei mij te koud met dat regenweer om nu een rok aan te doen, zelfs met legging er onder vond ze. Dus het kan wel degelijk afhankelijk zijn ook per vrouw, dus ook per man om wel of niet een rok aan te trekken. Heeft dus niets met drang te maken. Anders zou je kunnen spreken van een obsessie. Echter de broeken die ik draag ook jeans, zijn uit de damessectie. Aangezien de vrouwen tegenwoordig ook langer zijn, verkopen ze ook lengtematen. Vroeger was dat een probleem. Als je dan een broek uit de damessectie kocht was het soms hoogwater op Scheveningen.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door mikvanes »

Treintje:
Als er geen drang zou zijn, dan zou het niet alleen van het weer afhankelijk moeten zijn.
Zoals ik het nu lees (en je wel vaker hebt gezegd) draag je alleen geen rok als het weer roet in het eten gooit. Het is dus geen keuze maar overmacht. Als het een keuze zou zijn, zou je met mooi weer ook vaker een broek moeten dragen.
Als het echt mooi weer is een korte broek.
Wham! Scherp hoor.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door mikvanes »

RokSter beweert dat het bij haar geen drang is. Ik dacht wel eens iets anders gelezen te hebben.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door jan »

Daar gaat 'ie weer, zucht.
Treintje, ook jij zit vastgebakken aan je eigen overtuiging en leest blijkbaar selectief want jij begrijpt nog steeds niet waarom ik de voorkeur geef aan rokken.
Ik hou dus maar op met uitleggen want ik kom toch niet door.

Het is zoals Viqueen stelt: Ik kan net zo goed tegen een muur praten......
Laatst gewijzigd door jan op 30 aug 2011 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Plaats reactie