Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door RokSterNL »

mikvanes schreef:RokSter beweert dat het bij haar geen drang is. Ik dacht wel eens iets anders gelezen te hebben.
En Mik denkt als je 1 x iets zegt, dan mag je nooit meer veranderen van gedachte over bepaalde dingen die je in het verleden gezegd hebt. dat is een kwestie van een ander inzicht hebben gekregen. Ik dek mij maar even in, dat geldt overigens ook weer niet voor alles in het leven.

Dat was bij in het prille begin toen ik rokken in het openbaar ben gaan dragen. Toen sprak ik over dat het in eerste instantie een obsessie was, omdat je iets nieuws veroverd had, en dat je daar dan met volle teugen van wilde genieten door iedere dag een rok te dragen.
Alleen had je toen in 2003 nog niet de slogan er zijn geen garanties voor de toekomst. Die slogan is pas later geïntroduceerd, hahaha.

Ik merk dat naar je langer rokken draagt dat obsessieve er af gaat. Voor een aantal mannen ligt dat misschien anders. Ik wissel al lang tussen broek en rok.

En ik ben het dus ook met Jan eens wat hij al eerder schreef. Hij kijkt ook het weer aan. Ook bij Jan zit er totaal geen drang achter het rokdragen, want hij is al enkele keren bij mij op theevisite geweest en ik heb hem 1 x in een mooie kilt mogen ontvangen.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door willi »

Treintje:
Als er geen drang zou zijn, dan zou het niet alleen van het weer afhankelijk moeten zijn.
Zoals ik het nu lees (en je wel vaker hebt gezegd) draag je alleen geen rok als het weer roet in het eten gooit*. Het is dus geen keuze maar overmacht. Als het een keuze zou zijn, zou je met mooi weer ook vaker een broek moeten* dragen.
Als het echt mooi weer is een korte broek.
Mikvanes:
Wham! Scherp hoor


Nou, zo scherp vind ik dat niet!
Ik had toch wat meer scherpzinnigheid van jullie verwacht.
Terwijl we hier op een forum zitten die het rokdragen door mannen promoot, heeft Treintje ’t over broeken en bij mooi weer korte broeken.
(omdat we mannen zijn? . . . Drang?)
Nog even en jullie keuren het ongecompliceerd dragen van rokken door mannen zelfs af.

* dat doen veel vrouwen toch ook!?
* moeten?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door treintje »

willi schreef: * dat doen veel vrouwen toch ook!?
Inderdaad, maar bij hen is het een keuze. Ze kiezen bij mooi weer echt niet altijd voor een rok maar ook vaak voor een broek. Jan kiest alleen maar voor eenbroek als hij geen andere keuze heeft door het weer. Dat is wel een verschil.
willi schreef: * moeten?
moeten willen.

Kijk, laatst kwam ik op de T&T in een broek, toen werd mij gevraagd of ik incognito kwam. Blijkbaar vonden ze het vreemd dat ik niet gerokt kwam. Nee hoor, dat is mijn eigen vrije keuze. Het was trouwens wel een damesbroek. Maar transgenders maken die keuze vaak niet. Als het even kan trekken ze een rok of een jurk aan. (uitzonderingen daargelaten)
Dat bespeur ik hier ook, en dat is precies hetgeen waartegen Mik en ik bezwaar maken. Als je het als een normaal kledingstuk beschouwt heeft het geen speciale waarde. Dat kun je dan aflezen aan de frequentie waarmee je die rok draagt. Dat zou dan ongeveer even vaak moeten zijn als een broek. Je draagt die rok namelijk even graag als die broek. Maar dat is niet aan de hand. De geachte forumleden dragen de rok veel liever dan de broek. Dat betekent dus dat die rok wel degelijk een speciale waarde heeft, en dat het niet echt een vrije keuze meer is, maar iets dwangmatigs heeft.

En wat dat promoten betreft, dat doe ik echt wel. Ik kom regelmatig gerokt buiten en laat me zien. Maar om de rok echt te promoten moeten we laten zien dat we er geen emotionele binding mee hebben. Precies zoals de showboys van het artikel. Dan promoot je het pas echt.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door Viqueen »

Ik draag veel liever leggings...dus...schaakmat :mrgreen:

En bij vrouwen is het ook vrije keuze inderdaad,het is voor hen niet verboden om te kiezen.Voor mannen is het wel verboden door 99% van de samenleving,dus niet zo vreemd dat als een man 1 dag per jaar een rok aan wil zelfs dan nog voor travestiet versleten word en er ' moeilijk ' over doet.Een man mag het niet,een vrouw wel...zie daar het antwoord.Als het gewoon zou zijn zou de man net zo makkelijk een broek accepteren als een rok,immers hij kan kiezen.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door mikvanes »

Viqueen:
Ik draag veel liever leggings...dus...schaakmat :mrgreen:
Nee, want jij durft in het openbaar geen rok te dragen, hoewel je dat juist heel graag zou willen. Het is dus ook bij jou een soort verslaving, maar in het openbaar durf je er niet aan toe te geven. Misschien in huis ook wel niet.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door willi »

Maar om de rok echt te promoten moeten we laten zien dat we er geen emotionele binding mee hebben. Precies zoals de showboys van het artikel. Dan promoot je het pas echt.

Afhankelijk van wat jij bedoelt met ‘emotionele binding’ ga ik akkoord met het bovenstaande.
Ik weet bijvoorbeeld dat veel vrouwen soms ook een (emotionele?) binding hebben met bepaalde kledingstukken. En dat vinden we normaal.
Maar als het gaat om een travestieus gevoel hebben . . . Dát moeten we inderdaad kwijt.
Mijn emotionele binding met de rok bestaat voor het grootste deel uit pissigheid. Pure nijd omdat er voor de man zo moeilijk over wordt gedaan.
Voor de rest vind ik ’t gewoon lekker dragen. Prettiger dan een broek.

Ik draag veel liever leggings...dus...schaakmat

Nee, want jij durft in het openbaar geen rok te dragen, hoewel je dat juist heel graag zou willen. Het is dus ook bij jou een soort verslaving, maar in het openbaar durf je er niet aan toe te geven. Misschien in huis ook wel niet.


Nou Viqueen, dat kun je in je zak steken! Het oordeel van de meester.
Ik weet niet waar Mik deze vaststelling (wat jou betreft) op baseert. Hij kent je waarschijnlijk beter dan jij zelf; of misschien heeft zijn tekst een dubbele bodem die we niet zien.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door Viqueen »

Ik geef het op,al mijn redenen heb ik al meermaals aangekaart en hoe ik er over denk..
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door Jos »

misschien tijd om terug te keren naar het oorspronkelijke onderwerp ???? :o :D :D :D
willi schreef:Ziezo! Het hoge woord is er uit!
Eindelijk eens een écht positief verhaal!

“ . . . . en op torenhoge (dames*)hakken”.
“Ondanks de excentrieke kapsels en catwalk loopjes heeft het niéts met travestie te maken”.

“Hippe meiden in Parijs gaan uit met een getekende krulsnor en een vriendje op ‘hakken’ aan hun arm”.
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door mikvanes »

Die jongens in Parijs die dat positieve commentaar krijgen, kleden zich als showgirls/-boys. Als je de commentaren in dit draadje leest, zie je dat dat vaak best veraf staat. Het zijn twee totaal verschillende manieren van kleden.

Als showgirl/-boy tut je je op om de blitz te maken. Als man-in-rok trek je een rok aan om je lekker te voelen. Als showgirl/-boy ben je bang over het hoofd gezien te worden. Als man-in-rok vind je het prima als niemand het bijzonder vindt. Het zijn gewoon twee totaal verschillende dingen.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door willi »

Die jongens in Parijs die dat positieve commentaar krijgen, kleden zich als showgirls/-boys.

Oja? Nou, dat haalde ‘ik’ er niet uit.
Ik kreeg de indruk dat het ging over jonge dames en heren die ’s wat anders wilden dan het traditionele en zich hulden en besmeerden in en met ongewone materialen. Ongewoon voor de gemiddelde man of vrouw. Vernieuwend dus.

Als je de commentaren in dit draadje leest, zie je dat dat vaak best veraf staat. Het zijn twee totaal verschillende manieren van kleden.

? Veraf?

Als showgirl/-boy tut je je op om de blitz te maken. Als man-in-rok trek je een rok aan om je lekker te voelen.

Dat weet nog ik zo net niet.
Ik kleed me echt niet alleen om me lekker te voelen, voor mij moet het er ook nog mooi/leuk uitzien; dat vind ik erg belangrijk.
Toch ben ik geen show-figuur.

Als showgirl/-boy ben je bang over het hoofd gezien te worden. Als man-in-rok vind je het prima als niemand het bijzonder vindt. Het zijn gewoon twee totaal verschillende dingen

Ik vind ’t niet erg om over het hoofd te worden gezien; maar mocht men mij toch zien, dan wil ik wel een goede indruk maken.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie