Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door willi »

Ziezo! Het hoge woord is er uit!
Eindelijk eens een écht positief verhaal!

“ . . . . en op torenhoge (dames*)hakken”.
“Ondanks de excentrieke kapsels en catwalk loopjes heeft het niéts met travestie te maken”.

“Hippe meiden in Parijs gaan uit met een getekende krulsnor en een vriendje op ‘hakken’ aan hun arm”.

Lees bijgaand ‘deel’ uit een artikel over ‘androgyne mode’ in het modeblad GLAMOUR

*Jammer van dat ‘dames’.

.......
tekst
tekst
Laatst gewijzigd door willi op 19 aug 2011 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door jan »

Verhuis naar Parijs en leef je uit, zou ik zeggen.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door willi »

Wat mot ‘k in Pareis?
Laot Pareis maar hierheen komme!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door mikvanes »

Het interessante is dat er in het stukje een duidelijk onderscheid wordt gemaakt met travestie. Dat wat zij ziet, is geen 'travestie'. Zij heeft dus een duidelijke en bepaalde voorstelling van wat 'travestie' is en wat zij ziet, voldoet niet aan die opvatting.

Dat komt overeen met wat ik vaak beweer: of iemand showgirl is of niet, kun je op een of andere manier zien.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door willi »

Dat komt overeen met wat ik vaak beweer: of iemand showgirl is of niet, kun je op een of andere manier zien

Dat is leuk geredeneerd, maar wát ziet ze dan. Wát maakt dan dat onderscheid.
Een man in een (mannen)rok op hoge hakken en opgemaakt (als een man?). Natuurlijk, als ie z’n baard laat staan zie je datie geen T is. Of toch wel? Vrouwen tekenen al snorren op hun bovenlip, dus waarom geen baard.
Erg verwarrend allemaal. Wie is er nu T?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door treintje »

Het verschil is denk ik de manier waarop je die kleding draagt, c.q. 'beleeft'.
Bij T's gaat het vooral om henzelf; ze moeten zich er zelf lekker in voelen. Hoe het er uit ziet is minder belangrijk, en dat blijkt ook uit hun presentatie; het ziet er vaak niet echt goed uit in de ogen van het publiek. "Ze nemen me maar zoals ik ben" is dan vaak het antwoord van de T. Of: "ze hoeven er niet naar te kijken, dan kijken ze maar een andere kant op".

In het geval van het artikel wordt er duidelijk wel aandacht besteed aan het uiterlijk. In de ogen van de verslaggeefster zien de mannen er blijkbaar flitsend uit. Het uiterlijk en het totaalplaatje is dus belangrijker dan hoe de heren zich zelf in die kleding voelen. Dat kan alleen maar als je er geen speciale gevoelens bij hebt. Want alleen dan ben je in staat om kritisch naar je eigen voorkomen te kijken, en in te schatten of dat wel of niet goed is in de ogen van het publiek. Ik denk dat daar het onderscheid zit.

Mannen hebben hierbij wel last van een achterstandspositie; mannen zijn simpelweg niet opgeroeid met mode. We zijn niet gewend om te denken in termen van mode. Veel mannen denken er helemaal niet over na. Ze trekken 's morgens een willekeurige spijkerbroek uit de kast en pakken er een t-shirt bij, en klaar. Of een pantalon met een overhemd.
Mannenkleding is louter functioneel, en altijd in veilige kleurcombinaties. Fouten maken is relatief lastig. Je kunt niet zo snel verkeerd gaan bij mannenkleding. Bij dameskleding luistert dat allemaal veel nauwer. De rijkdom in verschillende kledingstukken, variaties, materialen, designs, etc. is gewoon vele malen groter. Daarnaast is vrouwenkleding veel nauwsluitender, en zit dus vaak strakker om het lichaam. Mannenkleding is veel meer verhullend. Je moet bij vrouwenkleding dus ook veel meer rekening houden met je figuur. Kijk, dat is vrouwen met de paplepel ingegoten, maar voor mannen is dat compleet iets nieuws. Je maakt dus ook veel gemakkelijker fouten als je je vrouwelijk gaat kleden en je moet er veel meer moeite voor doen om de juiste combinaties te vinden, en je leerachterstand op dit punt in te lopen.

Daarom zie je het ook als een T dat doet voor zijn eigen plezier. T's steken die energie er niet in. Ze doen het immers alleen voor zichzelf.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door Viqueen »

Onzin,ik doe het ook voor mezelf en mijn outfit klopt helemaal.Dus is het toch mogelijk om je eigen kleding te dragen,en dat het plaatje klopt.

En wat het publiek vind is niet relevant,want hooguit 1% zal je complimenteren,de rest 99% blijft je uitlachen of je nou Hetero/Homo of showgirl bent...accepteer dat nou gewoon :mrgreen:
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door willi »

Onzin,ik doe het ook voor mezelf en mijn outfit klopt helemaal.Dus is het toch mogelijk om je eigen kleding te dragen,en dat het plaatje klopt.

Er zijn 2 dwingende redenen om je te kleden. De eerste, en belangrijkste, is om je te beschermen tegen de kou. En dát lieve mensen, doe je dus helemaal voor jezelf!
Ten tweede, de maatschappelijke reden: de naaktheid bedekken. En dát goede vrienden, doen we inderdaad voor anderen.

Dus . . . vind je comfort en bescherming het belangrijkst, dan hoef je je niet om de anderen te bekommeren. Zelfs als je je kleedt om (voor die ander) je naaktheid te bedekken, hoeft dat niet. Die anderen mogen al blij zijn dat je het überhaupt doet!

Nee beste luitjes, slechts als je ’t ‘belángrijk’ vindt wat die anderen van de vorm van je bekleding vinden, is ’t wellicht verstandig ‘aandacht’ te besteden aan je uiterlijk. ‘Al zal je dit alleen maar doen om in goed contact met je omgeving te blijven’.

Toch grappig om te zien hoe mensen in het algemeen en hier homo/hetero/travestiet/showgirl dichtklappen zodra het over gevoel gaat...het valt niet mee kennelijk om te durven leven.

Tsja . . . !
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door treintje »

Viqueen schreef:Onzin,ik doe het ook voor mezelf en mijn outfit klopt helemaal.Dus is het toch mogelijk om je eigen kleding te dragen,en dat het plaatje klopt.

En wat het publiek vind is niet relevant,want hooguit 1% zal je complimenteren,de rest 99% blijft je uitlachen of je nou Hetero/Homo of showgirl bent...accepteer dat nou gewoon :mrgreen:
Hier spreek je jezelf tegen. Je zegt dat je outfit klopt, maar je zegt ook dat de mening van het publiek je niet interesseert.
Hoe kun je dan weten of je outfit klopt? Waar baseer je dat dan op?

Kijk, dat kan dus niet. De outfit klopt pas als de meerderheid van de mensen in het publiek dat vindt. En dat kun je zien aan de manier waarop ze op jou reageren. Als 99% je uitlacht, zoals je zelf zegt, zou ik me nog maar eens een keer achter de oren krabben.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Ziezo! Het hoge woord is er uit!

Bericht door willi »

Kijk, dat kan dus niet. De outfit klopt pas als de meerderheid van de mensen in het publiek dat vindt.

Hó ho, Treintje. Nu ga je een blok te ver.
“Het grijze publiek bepaalt voor mij of iets mooi of lelijk is? Dát dacht ik toch niet!”.
Als dat zo was, waren de doeken van alle grote moderne meesters nog steeds geen stuiver waard geweest. Maar de praktijk is anders.
Een beperkt clubje werkelijke kunstkenners heeft aangegeven dat ze bijzonder fraai en waardevol zijn.
Tóén pas geloofde men het; en nog lang niet iedereen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie