Mannenmode in Japan

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Mannenmode in Japan

Bericht door Jos »

Via het duitse forum gevonden.

In Japan is er een veel uitgebreidere keuze mode voor de man beschikbaar, alleen in Japan verkrijgbaar:
http://www.phenomenon.tv/
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Mannenmode in Japan

Bericht door jan »

Aardig. Er zijn wel wat mannenrokken bij maar die zijn allemaal hetzelfde op het dessin na; kokerachtige omslagrokken en dus niet erg comfortabel.
Niettemin een frisse kijk op jongemannenmode.
Niks dus voor een ouwe zak als ik.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
mrcsk
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Mannenmode in Japan

Bericht door mrcsk »

spijtig Jan ,
Maar ik vindt ,hoe oud dat je zelf voelt.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Mannenmode in Japan

Bericht door willi »

Sorry hoor, ik zie alleen maar rokken over broeken!
Dat is nog belachelijker dan alleen een rok.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Mannenmode in Japan

Bericht door jan »

MRCSK:
Je bent zo oud als je je voelt is het gezegde. Wel, ik voel me tachtig maar ben dat nog lang niet.

Willibilli:
Je hebt gelijk: Een rok hoort zonder broek. Dat H&M-ding met dat wielrenbroekje eronder was ook wanstaltig; maar goed dat 'ie uiteindelijk niet leverbaar was.

Maar de uitlating "nog belachelijker dan alleen een rok" geeft aan dat je een rok belachelijk vindt en dat is wel raar voor zo'n liefhebber.
Laatst gewijzigd door jan op 10 sep 2011 07:53, 2 keer totaal gewijzigd.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Mannenmode in Japan

Bericht door Jos »

willi schreef:Sorry hoor, ik zie alleen maar rokken over broeken!
Dat is nog belachelijker dan alleen een rok.
Zijn alle vrouwen dan belachelijk ??????
Ik zie op de dag van vandaag vrijwel geen vrouw met een rok zonder legging of broek of wat dan ook eronder, van jong tot oud.

Het lijkt wel of wij achter lopen :o
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Mannenmode in Japan

Bericht door willi »

Zo bedoelde ik 't niet Jos.
Ik bedoelde broek onder rok nog idioter dan alleen een rok VOOR DE MAN (volgens onze opposanten)

Vraag 'ns aan mijn vrouw hoe ze het vond toen ze verplicht werd om er zo bij te lopen in het onderwijs.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Mannenmode in Japan

Bericht door jan »

Voor mij geldt dat wat ik zag op die site, mannen met een wikkelrok over een broek, niet is wat ik zou doen.

Het strookt ook niet met het idee van de mannenrok, die de broek juist zou moeten vervangen.

De rok geeft meer comfort en een broek doet juist afbreuk daaraan. Ergo, dan kan je net zo goed die rok weglaten en dan zijn we weer terug bij af.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Mannenmode in Japan

Bericht door Jos »

willi schreef:Zo bedoelde ik 't niet Jos.
Ik bedoelde broek onder rok nog idioter dan alleen een rok VOOR DE MAN (volgens onze opposanten)
Dat snap ik wel willi, maar vergeet niet dat de mode op dit moment bijna voorschrijft :o , dat er een legging of onder de broek gedragen moet worden :twisted: :twisted:
willi schreef:Vraag 'ns aan mijn vrouw hoe ze het vond toen ze verplicht werd om er zo bij te lopen in het onderwijs.
ik ben benieuwd naar het antwoord hierop willi; mijn dochter zit ook in het onderwijs en moet er alleen netjes (niet te bloot) bijlopen, verder geen kledingregels

Het punt in dit topic is mijns inziens, dat we weer een stap verder zijn in het dragen van rokken, alleen blijven we zitten met die stomme broek eronder :twisted:
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Mannenmode in Japan

Bericht door willi »

Jos:
ik ben benieuwd naar het antwoord hierop willi; mijn dochter zit ook in het onderwijs en moet er alleen netjes (niet te bloot) bijlopen, verder geen kledingregels


Klopt! Maar de regels die mijn vrouw aanhaalt zijn ook van een flinke tijd geleden, toen de overheid nog niet zo happig was op vrouwen in een broek.
Overigens wel een teken dat onze vrouwen het broekdragen (in tegenstelling tot de mannen het rokdragen) er voortvarend ‘doorgestampt’ hebben.
Zijn vrouwen dan toch slimmer?

. . . maar vergeet niet dat de mode op dit moment bijna voorschrijft, dat er een legging of broek onder de rok gedragen moet worden.

Tja Jos, wat de overheid niet voor elkaar kreeg, lukt de modejongens wel. Tenminste, bij vrouwen die de ‘verplichte broek onder de rok’ voorschriften niet hebben meegemaakt. Mijn vrouw gruwt er nog van.

Het punt in dit topic is mijns inziens, dat we weer een stap verder zijn in het dragen van rokken, alleen blijven we zitten met die stomme broek eronder

Toch is ’t wel slim van de modebedenkers. Héél voorzichtig éérst een broek eronder (voor de angsthazen) om dan in een later stadium die broek weg te laten.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie