Oproep VRT Radio

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Oproep VRT Radio

Bericht door Jos »

ik heb vandaag ook een reactie van Katrien gehad. Zij had al afgesproken met DIDI en vindt dit wel zeer praktisch, omdat beiden in Antwerpen wonen. Maar zij bedankte mij voor mijn enthousiasme en misschien een volgende keer.
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Oproep VRT Radio

Bericht door treintje »

Viqueen schreef:Dat klinkt bekend,die andere journalist zou ik een jaar geleden al iets van horen.Ze zoeken het maar lekker uit.In deze wereld doe je alleen mee als je hetero,homo of transgender bent.De meerderheid van de 7miljard bewoners die ergens tussenin zweeft doet niet mee en hoort er niet bij.
[off-topic]
Hetero = iemand die op leden van het tegenovergestelde geslacht valt
Homo = iemand die op leden van hetzelfde geslacht valt
Transgender = iemand die niet helemaal in het hokje 'man' of 'vrouw' past maar daar ergens tussenin zit

Wat bedoel je nu precies met "ergens tussenin zweeft"? Een transhomotero?
[/off-topic]
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Oproep VRT Radio

Bericht door Viqueen »

In de meeste gevallen betekent Transgender dat je in het ' verkeerde ' lichaam zit en dat ook zo ervaart,bv in het geval van Maud.

Er tussenin betekent dat je met al je levenservaring ervaart en voelt dat je [in verschillende gradaties] androgyn bent,dus toegeven dat je een compleet mens bent,in evenwicht,in balans noem ik dat.dan ben je ook in staat tot een solidere relatie,omdat je als man je beter kunt inleven in je vrouw en andersom.Dit laatste heb ik zelfs nog een keer gelezen in het psychologiemagazine,ook weer 1 mening maar toch...

Deze vind ik ook goed trouwens:
Radicale queers zien in alle discriminatievormen een gemeenschappelijke basis, namelijk het categoriseren en vervolgens in- of uitsluiten van mensen. Daarom verzetten ze zich niet alleen tegen homo-/lesbo-/bi-/transfobie en tegen seksisme en genderisme, maar bijvoorbeeld ook tegen racisme, validisme, leeftijdsdiscriminatie en economisch onrecht.
:mrgreen:
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Oproep VRT Radio

Bericht door treintje »

Hm, Volgens mij is transgender gewoon een verzamelnaam voor travestieten, transsexuelen, etc., kortom iedereen die niet helemaal man of vrouw is. Mensen die ervaren dat ze in het verkeerde lichaam zitten noemen we transsexueel.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Oproep VRT Radio

Bericht door musa »

Volgens mij hebben we deze discussie als eens gehad en is dit volledig oftopic
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Oproep VRT Radio

Bericht door treintje »

Je hebt helemaal gelijk, Musa.
Excuus, on topic maar weer!
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
DIDI69
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2008 00:05
Locatie: Antwerpen - Vlaanderen - Belgie

Re: Oproep VRT Radio

Bericht door DIDI69 »

De ontmoeting / interview is een week uitgesteld ...
DIDI69
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2008 00:05
Locatie: Antwerpen - Vlaanderen - Belgie

Re: Oproep VRT Radio

Bericht door DIDI69 »

Hi,

Deze morgen heeft "finally" het interview plaatsgevonden in Antwerpen (Groenplaats).

Eerst rustig kennisgemaakt op een terrasje, mn "geschiedenis" en ontwikkeling als rokdragende man uitgelegd.
Tevens de zoektocht (oa internet ... "rok voor mannen" / "herenpanty") naar andere mannen die ook een "afwijkend" maar normaal kleding gedrag hebben en dus rokken en/of nylons aan hun garderobe toevoegden.

Nadien samen de straat op om voorbijgangers aan te spreken & te interviewen.
De passanten (mannen & vrouwen) varieerden van jong / oud en casual tot modern gekleed.

Aan de geinterviewden werd oa gevraagd: het zien van een man in rok & nylons, mannen zich zo ook kunnen / mogen kleden, meer mannen in rok / nylons op straat gewenst, indien hun partner zich zo kleed .....
Alle reacties / antwoorden waren overwegend positief, een oudere dame was iets neutraler.

Tevens complimenten ontvangen van een vrouw (mooie rok & schoenen ...) en man (aanmoedigend.. ).

Het interview wordt uitgezonden op "RADIO 1" (VRT) in het programma "VANDAAG"
Datum en tijdstip worden nog opgegeven.

Hieronder de link naar de site van "VANDAAG"
http://www.radio1.be/programmas/vand/

Tracht vandaag nog een foto te uploaden van mn outfit die ik aan had voor het interview.

Bye
DiDi
DIDI69
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2008 00:05
Locatie: Antwerpen - Vlaanderen - Belgie

Re: Oproep VRT Radio

Bericht door DIDI69 »

UPDATE

Zonet bericht ontvangen dat waarschijnlijk "uitzending op de radio" vandaag al zal plaatsvinden omstreeks 18:40 uur.

In bijlage, mn outfit zoals tijdens de interviews ..

Grtz
DiDi
Bijlagen
111105-2600 DiDi02 rvm.jpg
DIDI69
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2008 00:05
Locatie: Antwerpen - Vlaanderen - Belgie

Re: Oproep VRT Radio

Bericht door DIDI69 »

Beste "rok"kers,

Het geluidsfragment vd interviews is te beluisteren via de bovenvermelde link (item mannen in rokken), tevens ook een interview / reactie met de Belgische modeontwerper Tim Van Steenbergen.

Alvast één positieve reply van een luisteraar ....
Plaats reactie