Oproep VRT Radio

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Oproep VRT Radio

Bericht door Wiha »

Onderstaand kreeg ik per mail. Geintereseerden kunnen mij mailen zodat ik je mail adres (en / of telefoonnummer) aan Katrien van VRT doorgeef:

Beste, ik kwam heel toevallig op jullie website terecht en ik vind die erg intrigerend. Ik werk als reporter voor het VRT-programma Vandaag (actualiteitenmagazine op Radio 1), en het lijkt me wel leuk om een reportage te maken over een mannelijke rokdrager. Concreet zou ik samen met iemand een wandelingetje willen maken door een stadscentrum ergens, terwijl hij vertelt over zijn drijfveren en ervaringen, en de reacties van andere mensen. Liefst een heteroman en geen travestiet of transgender - niet dat daar iets mis mee is, helemaal niet, maar het grote publiek ziet mannen met een rok al gauw in die sfeer, en ik zou dat beeld een beetje willen doorbreken. Ik zag in jullie magazine van vorig jaar het verhaal van Svenner, dat lijkt me ideaal. Zou hij - of iemand anders uit Vlaanderen - het zien zitten om hieraan mee te werken? De reportage zou hooguit een uurtje in beslag nemen.
Alvast bedankt als jullie mij willen verder helpen! Met vriendelijke groeten, Katrien

(misschien kan ze ook een uurtje meelopen tijdens de bijeenkomst?)
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Oproep VRT Radio

Bericht door Jos »

Hallo Wiha,
ik wil best meewerken aan zo'n programma, ofschoon ik geen vlaming ben ;)
een fervent rokdrager
Jean Luc
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jun 2011 16:15
Locatie: Mettet

Re: Oproep VRT Radio

Bericht door Jean Luc »

de YoloS � Mer Sep 28, 2011 12:32 pm

Bonjour, voici deux de mes liens qui peuvent intéresser beaucoup de monde (Je suis un jeune homme de 25 ans de Nantes, et je porte collants, talons, jupes ou short au quotidien, faites pas attention aux voix off ou titres des vidéos je n'ai malheureusement pas choisi... C'est ça les médias
Mon but est de désexualisé le vêtement pour l'homme, comme il a été fait pour la femme. Vous pouvez m'ajouter à Facebook : YoloS Ys pour rejopindre ma cause.

Vidéos :

NRJ (Cauet) : http://www.youtube.com/watch?v=NeHwZKee5No
Direct 8 (Reportage) : http://www.youtube.com/watch?v=bl-gMKLi ... _Q&index=1

Merci pour vos messages, apres les deux types qui me courent apres c'est pas vraiment ca, c'est plus ou moins tourné comme ils veulent. sinon coté trop provocant, j'y vois rien de provocant, a part que tout comme les filles qui s'habillent comme ca, on trouve ca provocant aussi du fait que ce soit court, mais apres encore une fois c une question d'état d'esprit. Je me sens vraiment a l'aise et plus beau comme ca tout simplement. Qu'on soit male ou femelle de toute manieres on devrait pouvoir s'habiller court, long, collants, pantalon ou autre sans jugement mais bon... c'est pas gagné ca ;)

Hallo lieve allemaal,
Ik weet ook niet verhalen willen, want zoals u kunt zien, het oorspronkelijke doel is vervormd en de mensen zien alleen travestieten, dit is gelukkig niet altijd het geval, helaas weten we niet de vooruit, dit is een zeer goed verhaal, ik denk ,dat het een tweesnijdend mes !

Voici la vidéo : http://shamengo.com/blog/?page_id=25

Tout le monde parait être très à l'aise, joyeux et décontracté dans sa jupe, la vidéo est dans un rythme positif, ce qui est bien en terme d'image vis-à-vis de ceux qui découvrent le port de la jupe par des hommes.



J'ajoute à cette vidéo que même si j'ai crée le site HeJ en 2004, l'asso en elle-même est partie d'une idée commune entre plusieurs porteurs de jupe du site HeJ en 2007 et qu'elle vit depuis grâce à l'effort de plusieurs personnes également.

Bien à vous.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Oproep VRT Radio

Bericht door jan »

Is er iemand die het vorige kan vertalen want ik snap er les ballons van!

Wiha, ik ben ook wel beschikbaar voor Katrien zolang het niet ver van huis is.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Oproep VRT Radio

Bericht door rokwens »

De vertaling :
Bonjour, voici deux de mes liens qui peuvent intéresser beaucoup de monde (Je suis un jeune homme de 25 ans de Nantes, et je porte collants, talons, jupes ou short au quotidien, faites pas attention aux voix off ou titres des vidéos je n'ai malheureusement pas choisi... C'est ça les médias
Mon but est de désexualisé le vêtement pour l'homme, comme il a été fait pour la femme. Vous pouvez m'ajouter à Facebook : YoloS Ys pour rejopindre ma cause.
Merci pour vos messages, apres les deux types qui me courent apres c'est pas vraiment ca, c'est plus ou moins tourné comme ils veulent. sinon coté trop provocant, j'y vois rien de provocant, a part que tout comme les filles qui s'habillent comme ca, on trouve ca provocant aussi du fait que ce soit court, mais apres encore une fois c une question d'état d'esprit. Je me sens vraiment a l'aise et plus beau comme ca tout simplement. Qu'on soit male ou femelle de toute manieres on devrait pouvoir s'habiller court, long, collants, pantalon ou autre sans jugement mais bon... c'est pas gagné ca


Goede dag. Ziehier enkele links die zo mogelijk veel volk kan interesseren. Ik ben een jonge man van 25 jaar uit Nantes en ik draag kousebroeken, hakken, draag dagelijks rokken of shorts. Let niet op mijn stem of op de tittels van de video's. Die heb ik ongelukkiglijk niet zelf gekozen. Dat zijn nu eenmaal de media...
Mijn doel is het vrijmaken van kleding voor de man voor wat betreft sexe. zoals dit voor de vrouw het geval is. U kunt me toevoegen op facebook : " YoloS Ys " om aan mijn betoog deel te nemen.
Bedankt voor jullie meldingen. Na de twee gasten die me nadien zijn nagelopen; dat is het niet echt. Het is min of meer verdraaid zoals ze wilden. En als het niet langs de provocerende kant is, zie ik niets anders dan provocerende dingen langs de kant van de meisjes die zich zo kleden. Men vindt dat ook provocerend omdat het kort zou zijn. Maar nadien, nogmaals, het is een kwestie van geestelijke ingesteldheid. Ik voel me zo echt op mijn gemak en ook mooier als man, zo simpel is dat.
Of men nu mannelijk of vrouwelijk is, men moet zich in elk geval kort of lang kunnen kleden, met panty's , hakken of wat dan ook, zonder veroordeeld te worden. Maar goed, dat hebben we nog niet bereikt.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Oproep VRT Radio

Bericht door jan »

Vriendelijk dank, Rokwens, voor de vertaling.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
DIDI69
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2008 00:05
Locatie: Antwerpen - Vlaanderen - Belgie

Re: Oproep VRT Radio

Bericht door DIDI69 »

Hi Wiha,
Lees zonet je bericht / oproep.
Ben een Vlaming en woonachtig in het Antwerpse...
Je mag mijn info (volgt per pm) opgeven voor medewerking aan het programma

Bye
Didi
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Oproep VRT Radio

Bericht door Jos »

ik heb Katrien op 4 oktober een mail gestuurd, maar heb nog geen reactie ontvangen
een fervent rokdrager
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Oproep VRT Radio

Bericht door Viqueen »

Dat klinkt bekend,die andere journalist zou ik een jaar geleden al iets van horen.Ze zoeken het maar lekker uit.In deze wereld doe je alleen mee als je hetero,homo of transgender bent.De meerderheid van de 7miljard bewoners die ergens tussenin zweeft doet niet mee en hoort er niet bij.
DIDI69
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2008 00:05
Locatie: Antwerpen - Vlaanderen - Belgie

Re: Oproep VRT Radio

Bericht door DIDI69 »

Hoi
Heb vandaag email ontvangen om concreet af te spreken ...
Keep you informed
Plaats reactie