vrouwen-vrouwen

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

vrouwen-vrouwen

Bericht door willi »

Heus heren, ik ben geen tv-freak, verre van dat. Maar zo af en toe, vooral om mijn gade tevreden te stellen, kijk ik met een lekker glaaske in de hand, mee naar programma’s waarvan ik van te voren reeds weet dat ik me ga ergeren. Helaas!

Een van die programma’s is een make-over verhaal gepresenteerd door twee Engelse dames. Leuke meiden, daar niet van, maar wel echte vrouwen-vrouwen.
Ze pikken ‘zogenaamd’ negen ‘willekeurige’ personen 'die er niet uitzien' van de straat. Meestal acht vrouwen en slechts één man (of helemaal geen man). Alleen die verhouding al!!!

Om kort te gaan, de vrouwen/man (jong en ouder) worden in nieuwe kleding gestopt en door kappers en visagisten onder handen genomen om aan te kunnen tonen dat ze er (ook) prachtig uit kunnen zien.
Tot zover oké.

Maar dan komt ‘t. De aandacht die er aan de vrouwen wordt besteed is zoals te verwachten valt buiten alle proporties ten opzichte van die ene man.
De mooiste outfits voor de dames. Outfits om van te watertanden. En dan de bijbehorende opsmuk: van de meest fantastische kapsels tot de volledig in oorlogskleuren beschilderde gezichten. En dan het publiek, dat platvloers licht te snotteren van genot.
Het carillon ‘vrouw’ beiert bijna een uur lang tot men eindelijk ontdekt dat er ook nog een man meedeed. En waarin stoppen we die man effe gauw . . . inderdaad, in een pak; en daarin ziet hij er geweldig uit. Nietwaar dames?

Ik ga bijna over m’n nek, maar dat is zonde van m’n drankje.
Laatst gewijzigd door willi op 07 nov 2011 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door treintje »

Ach ja, als je een man er een beetje netjes uit wilt laten zien kom je al gauw uit bij een pak. Veel andere mogelijkheden zijn er niet. Een goed pak is best mooi, maar wel vrij saai en nogal standaard.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door ecokilt »

Het is natuurlijk jammer dat tv dat nonsens-idee alleen maar versterkt.
En het werkt hoor: bij jonge mensen is het idee dat "mooi, creatief-mooi .. . alleen bij vrouwen hoort" veel sterker.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door RokSterNL »

Ja Willi, Ik ben het volkomen met je eens.

Ken je het programma De Honeymoonquiz met Ron Brandsteder nog ?

Als uiteindelijk het bruidspaar gewonnen had, dan kwam dus de opkomst van de bruid, in een schitterende trouwjurk, en Jan in zijn pak stond dan onderaan de trap te kijken hoe zijn schat van de trap af geparadeerd kwam. Het publiek gilde dan van enthousiasme, toch niet om dat pak van die Jan, nee van de mooie trouwjapon van zijn toekomstige vrouw. Dat is dus wat jij ook al bedoeld. Ik vind dat inderdaad ook niet eerlijk. Sta dus volledig achter jou mening. Daar hebben we het al vaker over gehad. Tot op heden is er nog niets veranderd, en hoe dat doorbroken zou moeten worden als man weet ik niet.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door willi »

Ach, ik begrijp best dat we niet alles in een keer kunnen veranderen, zelfs niet in twee keer. Daarom vind ik ’t van belang om met een continuerende regelmaat het onrecht aan de kaak te stellen. De samenleving constant bestoken met logica. Desnoods met breekijzers ogen te openen; verouderde normen met de grond gelijk te maken.
En vooral, de overgecultiveerde rolpatronen te beëindigen; en meer!
Dat weekhartige geslijm over mooie bruidjes, danseresjes, modellen en sexy zangeressen in de media . . . het uit het woordenboek verbannen van de woorden ‘sexy’ en ‘vrouwenkleren’.
Laatst gewijzigd door willi op 27 okt 2011 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door RokSterNL »

Ik ben het helemaal met je eens.
Maar ja, hoe kunnen mannen dat bereiken, heb jij er een goed plan van aanpak voor ?

Dit forum draait nu al ruim 4 jaar en wat is er werkelijk in de winkels voor de man veranderd, ik bespeur hoe triest het ook mag klinken niet veel progressie. Er hangt nog steeds de even saaie outfit in de etalage als voordien. Het enige is dat er bij sommige kledingstukken zoals overhemden/poloshirts soms wat meer kleuren zijn.

H & M kwam vorig jaar met een hoop bombarie met die mannenrok, die ze zo zeiden ze later afgeblazen hadden. Wat ik toen had begrepen heb, was dat er toch heel veel vraag naar die mannenrok was. Dan snap ik dus niet waarom je hem dan als er veel vraag naar is, het hele zaakje afblaasd. Klaarblijkelijk was het dan toch meer bedoeld als een verkoop stimulerende stunt van H & M om meer mannen die zo'n mannenrok wilde hebben naar de H & M winkels te krijgen. En meestal werkt het wel zo, als er dan iets niet te koop is, dan koop je toch al snel iets anders.

Ik zou het niet weten hoe dit veranderd moet worden. Jij hebt het al vaker geschreven vastgeroeste gewoontes.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door jan »

Is er werkelijk iemand op dit forum die denkt dat zo'n nietig clubje iets van verandering teweeg kan brengen?
Nee toch, hoop ik!
Er is ook geen eenvormigheid: Zet 10 forumleden naast elkaar en je ziet 10 voorkeuren dus dat biedt ook geen houvast.
Wij zijn gewoon aparte mensen tussen de grauwheid en dat is prima.

Als de mannenrok gemeengoed zou worden hebben wij niks meer om over te zeuren en dat moet je ook niet willen.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Jean Luc
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jun 2011 16:15
Locatie: Mettet

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door Jean Luc »

Ik vind het ook hopeloos, maar we moeten volharden, denk ik niet dat dat we passeerden we het merk, vraag ik me af waarom ook heel vaak en dat moet gebeuren, zodat de rok uiteindelijk is de mens gebagatelliseerd worden?
Patiënt, en het zal moeten betalen, hebben vrouwen niet zoveel vragen, als je de outfits die ze dragen of beter gezegd die ze dragen.
Ik geloof ook in de woorden van Christine Bard, dus het is zeer zeldzaam dat de kleren zijn voor vrouwen om mannen, maar het tegendeel is heel gebruikelijk.
tot ziens
Jean-Luc
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door RokSterNL »

jan reijman schreef:Is er werkelijk iemand op dit forum die denkt dat zo'n nietig clubje iets van verandering teweeg kan brengen?
Nee toch, hoop ik!
Er is ook geen eenvormigheid: Zet 10 forumleden naast elkaar en je ziet 10 voorkeuren dus dat biedt ook geen houvast.
Wij zijn gewoon aparte mensen tussen de grauwheid en dat is prima.

Als de mannenrok gemeengoed zou worden hebben wij niks meer om over te zeuren en dat moet je ook niet willen.

Ik niet, ik stelde alleen de vraag aan Willi of hij een plan van aanpak weet hoe je dat kunt bereiken.

Ik ben nu al vanaf 2003 bezig, en er is inderdaad nog niets veranderd, komt inderdaad door wat jij ook schrijft, een klein clubje forumleden. Dat zet geen zoden aan de dijk. Wanneer zal het dan zijn vruchten af werpen ? Zodra de mannen aan blok in rok (Dat rijmt verdorrie ook nog) de straat op gaan. Dan is het unieke van ons er wel af. Dus om dan maar de vergelijking met Dik Trom te maken: 'Het is een bijzonder kind, en dat is ie'.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door Viqueen »

jan reijman schreef:Is er werkelijk iemand op dit forum die denkt dat zo'n nietig clubje iets van verandering teweeg kan brengen?
Nee toch, hoop ik!
Er is ook geen eenvormigheid: Zet 10 forumleden naast elkaar en je ziet 10 voorkeuren dus dat biedt ook geen houvast.
Wij zijn gewoon aparte mensen tussen de grauwheid en dat is prima.

Als de mannenrok gemeengoed zou worden hebben wij niks meer om over te zeuren en dat moet je ook niet willen.
Toch is er wel een lijn in te zien hoor.gelijke rechten,dus niet alleen een rok of kleding daar gaat het om.

Maar wat denk je waar het programma van Arie Boomsma zaterdagavond over gaat?Over de angst van mannen dat hun mannelijkheid word aangetast door de vrouwenemancipatie :mrgreen:

Dat geloof je toch niet...daar maakt de gem. man zich druk om,niet over gelijke rechten en je als man mens kunnen voelen.Zelfs de meerderheid van de vrouwen begrijpt volgens mij niets van mijn [onze] standpunten.Dus het zal nog wel 10 generaties duren voor ieder 1 wakker wordt en er achter komt dat wij als heteroman ook Mens zijn....dus toch...
Plaats reactie