vrouwen-vrouwen

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door willi »

Het is natuurlijk jammer dat tv dat nonsens-idee alleen maar versterkt.
En het werkt hoor: bij jonge mensen is het idee dat "mooi, creatief-mooi .. . alleen bij vrouwen hoort" veel sterker.
Treintje:
Ach ja, als je een man er een beetje netjes uit wilt laten zien kom je al gauw uit bij een pak. Veel andere mogelijkheden zijn er niet. Een goed pak is best mooi, maar wel vrij saai en nogal standaard.


Netjes! Dat is zo’n beetje het enige wat de modewereld voor de man kan bedenken.
Zeg tegen een vrouw: “je ziet er ‘netjes’ uit” en je krijgt een klap voor je kop!
‘Netjes’ is namelijk in damesmodeland het ‘ergste’ wat je kunt beweren!
De meeste vrouwen zien mannen ’t liefst alleen in ‘netjes’; dat staat immers voor betrouwbaar en hetero. Nee, hoedanigheden als mooi, sierlijk, fantasierijk en kleurrijk moeten alleen voor vrouwen bereikbaar zijn, anders wordt ’t veel te ingewikkeld . . . en te concurrerend. Want stel je voor dat de man op zichzelf zou gaan kicken in plaats op het schattige vrouwtje. . . .
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door willi »

Maar wat denk je waar het programma van Arie Boomsma zaterdagavond over gaat?Over de angst van mannen dat hun mannelijkheid word aangetast door de vrouwenemancipatie

Gatverdamme! Wat zielig zeg! Maar wel begrijpelijk vanuit het oogpunt van de machomannen in pak; mannen die niet willen meeveranderen; die verbeten vasthouden aan het traditioneel conservatieve rol- en (dus ook) kleedpatroon. En daar zijn er nog veel van; erg veel zelfs. Er zijn zelfs heel veel vrouwen die nog zo conservatief denken! . . De ondankbare trutten!

Zelfs de meerderheid van de vrouwen begrijpt volgens mij niets van mijn [onze] standpunten.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door jan »

Vandaag hoorde ik op Radio 1 dat een van de grootste angsten bij mannen is het kopen van een BH voor hun vrouw.
Daar heb ik dus ook geen last van.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door Viqueen »

Volgens Treintje is een ' goed pak best mooi ' als echte autoliefhebber die ik ben zou dat hetzelfde zijn als ik zou beweren dat een opel astra best mooi is :mrgreen:

Kortom benoem de dingen wel zoals ze zijn...kleding voor de man is net zo mooi en interessant als de binnenkant van een vuilverbrandingsoven,net zoals de meeste auto's onder de nw-waarde van 100.000 euro die kunnen nl ook beter bij Ijmuiden de oven in...zo simpel is het :idea:
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door treintje »

Hee, kijk uit wat je zegt hè! Ik rijd zelf ook een Opel, en die is... best mooi! ;)
Maar goed, ik ben dan ook geen uitgesproken autoliefhebber. Het is een stuk blik op wielen. Een vervoersmiddel, een stuk gereedschap. Hij moet het vooral doen. De rest komt op de tweede plaats.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door mikvanes »

Treintje:
Ach ja, als je een man er een beetje netjes uit wilt laten zien kom je al gauw uit bij een pak. Veel andere mogelijkheden zijn er niet. Een goed pak is best mooi, maar wel vrij saai en nogal standaard.
Ik had op de afgelopen transgenderinfo-dag een mooi pak aan, het was absoluut niet saai en standaard en ik kreeg spontaan heel veel leuke reacties op mijn outfit. Dus, het is maar net, hoe je zo'n pak draagt.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door mikvanes »

Jan:
Vandaag hoorde ik op Radio 1 dat een van de grootste angsten bij mannen is het kopen van een BH voor hun vrouw.
Ik denk dat een nog veel grotere angst is, het kopen van een bh voor zichzelf. Zie ik Jan ook nog niet zo gemakkelijk doen.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door mikvanes »

Willi:
Het carillon ‘vrouw’ beiert bijna een uur lang tot men eindelijk ontdekt dat er ook nog een man meedeed. En waarin stoppen we die man effe gauw . . . inderdaad, in een pak; en daarin ziet hij er geweldig uit. Nietwaar dames?
Jij hebt iets tegen vrouwen. Er zal vast wel een goeie reden voor zijn. Wel een gekke combinatie, lijkt me. Wel die rok aan willen en ondertussen de schurft hebben aan vrouwen. Kun je dan niet beter gewoon doen als Jan? Weg met je complexen en hou het simpel.

Nou, dat idee dat vrouwen je met alle geweld in een pak of mannenkleren willen zien, klopt dus in de praktijk van geen kant. Ik heb het al heel vaak hier gezegd, maar het schijnt absoluut niet over te komen en kennelijk heb je zelf op dit punt weinig ervaring.

Ik ben net deze woensdag gevraagd door een vrouwelijke fotograaf of ik een keer voor haar zou willen poseren. (Dat is overigens bepaald niet de eerste. Als ik goed tel, wordt dat de achtste keer met een vrouw achter de camera.) En op dezelfde avond viel een knappe, blondine me spontaan om de hals om vervolgens in snikken uit te barsten, omdat ze het zo goed vond, wat ik deed. Een paar dagen daarvoor ben ik door een mevrouw benaderd om in haar modeshow te lopen. Dit zijn maar een paar voorbeelden.

Jij vormt je in die studio allerhande ideeën over de wereld en die verkondig je vervolgens als absolute waarheden, maar als je nu eens de moeite neemt die studio uit te komen, zul je merken dat sommige van die ideeën helemaal niet kloppen.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door mikvanes »

Rokster:
Ja Willi, Ik ben het volkomen met je eens.

Ken je het programma De Honeymoonquiz met Ron Brandsteder nog ?

Als uiteindelijk het bruidspaar gewonnen had, dan kwam dus de opkomst van de bruid, in een schitterende trouwjurk, en Jan in zijn pak stond dan onderaan de trap te kijken hoe zijn schat van de trap af geparadeerd kwam. Het publiek gilde dan van enthousiasme, toch niet om dat pak van die Jan, nee van de mooie trouwjapon van zijn toekomstige vrouw. Dat is dus wat jij ook al bedoeld. Ik vind dat inderdaad ook niet eerlijk. Sta dus volledig achter jou mening. Daar hebben we het al vaker over gehad. Tot op heden is er nog niets veranderd, en hoe dat doorbroken zou moeten worden als man weet ik niet.
Er is wel degelijk heel veel veranderd. Voor 1983 kon je als man in rok nog zonder problemen opgepakt worden. Ik heb wel jongens meegemaakt die om die reden in een psychiatrisch ziekenhuis dwangverpleging kregen om hun ziekelijke neigingen binnen de perken te houden.

Hoeveel er veranderd is, kun je zien op bijgaande foto. Die dateert uit begin van dit jaar. Hier wordt de bruidsjapon geshowd door een ... man (Andrej Pejic). Niet alleen is de ontwerper (Paul Gaultier) bekend en beroemd, de foto is ook nog de hele wereld overgegaan doordat hij bijvoorbeeld op de BBC Nieuwssite heeft gestaan.

Ook het punt wat ik hiervoor noemde, zegt al genoeg, maar ligt wat dichter bij huis. Ik word heel vaak gevraagd door een knappe, jonge vrouwen of ze me mogen fotograferen. Dat is als je een lelijke, oude man bent, behoorlijk de omgekeerde wereld.

En hoe dat doorbroken moet worden, is dus onderhand ook wel duidelijk. Dat moet dus niet door mensen die in huis graag een rok dragen en dan tenslotte angstig en bevend een keer de straat op gaan omdat ze zich dan zo heerlijk voelen. Sorry als ik wat erg expliciet ben, maar met er omheen draaien schieten we niet veel op.

En de vraag is dus niet: hoe moet het doorbroken worden? Het wordt al doorbroken. En dat gebeurt door jongens als Andrej Pejic en dergelijke wat in feite showgirls/showboys zijn.

Maar tegelijkertijd heb je een sterke kracht de andere kant uit. En dat zijn dus de gewone mannen in rok die naar buiten beginnen te komen en al die andere transgenders. Ik denk dus dat gewone mannen in rok zoals b.v. Karli niet de oplossing voor het probleem zijn, maar juist de oorzaak samen met al die andere mannen die tenslotte uit de kast komen.

Het probleem wordt dus niet veroorzaakt door die truttige vrouwen, maar door die in sociaal opzicht nogal afwijkende mannen.

Dus als je echt meer acceptatie wilt, moet je gewoon ophouden met dat verkleed rondlopen in huis en het beperken tot buiten huis.
Bijlagen
androgynous-model-andrej-pejic-walks-in-jean-paul-gaultiers-spring-2011-haute-couture-show__oPt.jpg
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door jan »

Vóór 1983?
Goh, dat wist ik niet. Ik liep in de jaren zeventig al in een rok en ben nooit opgepakt. Jammer eigenlijk. :lol:
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Plaats reactie