vrouwen-vrouwen

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door willi »

Wat leuk, we gaan op de man spelen!

Treintje:
Waar was je dan gisteren?


. . . In de Praxis bouwmarkt (in rok). Materialen inkopen.
Schakelkasten bouwen in de tuin voor mijn vrouw, waar ik zielsveel van hou(d).

. . . een jonge, zelfbewuste vrouw, van al die mannen uitgerekend juist Mik uitkoos om mee op de foto te gaan. Ze liep regelrecht op hem af. Mag ik met je op de foto? vroeg ze. . . . Mik trekt vrouwen aan als vliegen op de stroop. Vrouwen vinden het dus blijkbaar zeer interessant wat hij doet.

“Sorry” zei Willi, en krabbelde, dit gezegd hebbende, onder de tafel vandaan. De tafel waaronder hij na lezing van het bovenstaande met een smak terecht kwam.
Sinds wanneer doen we aan Mik-verheerlijking?
Oké, ik heb ’t al vaker gezegd, Mik heeft een enorme lading sex-appeal en weet zich leuk en spannend te kleden. Dat trekt altijd wel een paar vrouwtjes (zelfs zelfbewuste) aan die ’t interessant vinden om met een . . . . op de foto te staan.
Moet ik nu jaloers worden? Of ook showgirl worden? Nee toch!

Al je aversie tegen de "showgirl" praat van Mik ten spijt, maar voor mij bewijst dit voorval dat hij er niet alleen over praat, maar het ook echt is, en er ook echt succes mee heeft

Beste Treintje, laat mij nou m’n aversie tegen dat showgirlgedoe. Ik houd nu eenmaal niet van ‘show’ en nog minder van de combinatie met ‘girl’. Zelfs niet als ik er zoals Mik, vrouwen mee zou kunnen vangen. Vrouwen die kennelijk wél van show houden; al dan niet in de vorm van girl.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door willi »

Trentje:
Ze vinden het wel leuk en mooi, maar niet aantrekkelijk. Ik heb al eerder gemeld dat de aantrekkingskracht tussen mannen en vrouwen vooral is gebaseerd op de verschillen, niet op de overeenkomsten.


Maar ik hoop toch wel dat er minstens één ‘overeenkomst’ z’n aantrekkingskracht blijft behouden. Een elementaire nog wel. . , het menszijn.

. . . Een man die zich op deze manier buiten de groep plaatst . . .
de man vormt in feite een bedreiging voor de stabiliteit en veiligheid . . .
zoeken bij mannen vooral betrouwbaarheid, stabiliteit en geborgenheid.
. . . dermate afwijkend kleedt dat je normen . . . overschrijdt.
. . . vanuit een zwakke positie kun je niet de stabiliteit en bescherming bieden die een vrouw zoekt.


Interessante hypothese.

Alleen vraag ik me af of bovenstaande (in)stelling haal- en houdbaar blijft binnen het toekomstige emancipatiekader van de vrouw.
Zij zal zich ‘moeten’ schikken in de verminderde (verlaagde) rol van de man, die onder druk van haar krachtig participerende rol in de toekomst (en daar zijn veel mannen bang voor) zijn positie eveneens zal ‘moeten’ wijzigen; in de richting van een totale gelijkschakeling met de vrouw.
“Totaal!”. . . Dus ook waar het de ‘aantrekkelijkheid’ in andere kleding betreft.

De vrouw hoeft immers niet ‘álles álleen’ te hebben!

Én de leiding, én mooie kleding, én gratis bescherming/geborgenheid van een sterk in intrinsieke waarde gedaald mannetje in driedelig grijs.
Dat is toch echt teveel van het goede.
Laatst gewijzigd door willi op 01 nov 2011 09:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door willi »

Jan:
Volgende keer moet je er wel bij zijn, Willi, anders komen we je halen
.

Het concept vind ik best wel interessant en zeker nuttig.
Ik begrijp dat jullie het onacceptabel vinden dat een rokdrager met zo’n grote bek het laat afweten als ’t om daden gaat. Helemaal mee eens! Misschien komt het omdat ik de confrontatie met andere rokdragers niet aandurf, uit angst voor een afschuwelijke desillusie.
De intentie van mijn rokdragen wijkt namelijk nogal af van die van ‘de groep’. Dat moet intussen toch wel zijn opgevallen.
• Absoluut geen ‘showgirl’ • Beslist ook geen ‘mannelijkheid’ in rok. Maar gewoon beschaaft, mooi en sierlijk (eventueel in rok) gekleed als ‘mens’.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door willi »

Willi:
O, dus Mik droeg een dames-mannenpak! Met hoge (naald)hakken.
Mik:
Ik droeg een gewoon mannenpak van Hugo Boss met (op het oog) normale herenschoenen. Maar omdat ik een presentatie op de Transgender Informatiedag moest geven, was ik verder -- om in stijl te blijven -- wel volledig 'als vrouw'.


Ja kijk ’s effe hier! Slinks, unfair, bedrieglijk! (Van Dale)
Dus je was gewoon in damestravestie. Wel leuk; is weer ‘ns wat anders.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door jan »

Je redenatie is veel te negatief Willi.
Ieder individu week af van de ander afgelopen zaterdag en dat maakte het juist zo'n aantrekkelijk geheel;
iedereen zijn eigen outfit en toch heel homogeen en daar had jij denk ik heel goed bij gepast.
Je moet niet denken aan een deceptie maar juist een openbaring. Mik zag er compleet anders uit dan ik me had voorgesteld, verre van een showgirl en dat kan met jou ook.
Dus de volgende bijeenkomst in Ibiza zorg je maar dat je erbij bent.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door willi »

Mik:
Om te beginnen denk ik, dat mijn 'performances' op alle mogelijke plekken als showgirl in de praktijk heel wat effectiever zijn in het openbreken van die 'overgecultiveerde rolpatronen' dan jouw 'bestoken van de samenleving met logica'.


In een tijd dat alles om ‘seks’ schijnt te draaien kan ik me voorstellen dat een ieder, man of vrouw, zich tonend in voortplantingsgerelateerde kleding de media haalt.
Persoonlijk heb ik niets met deze vorm van publiciteit . . , om niet grover te worden.

Ik hou van 'modellen', 'sexy zangeressen', 'danseresjes'. Ik hou van knappe, uitdagende vrouwen . . .

Je bent dus een typische, op seks gerichte man. Maar dat wist ik al.
Ik ben bang dat ik ’t tegenovergestelde ben. . . Ik ben een man omdat ik ‘toevallig’ als man geboren ben, maar heb daar verder niets mee. Ik ben er niet ‘trots’ op, maar ik vind het ook niet erg.
Ik heb affiniteit met vrouwen; met gewone, leuke, soulmate-vrouwen. Vrouwen die ‘geen’ gebruik maken van ‘toevallige’ superieure lichaamskenmerken om hun doel te bereiken. Vrouwen die mij in m’n waarde laten. . . Ze mogen ‘mooi’ zijn, maar ‘t hoeft niet. ‘Sexy uitdagen’ is mij een gruwel; ik zie dat als de laagste vorm van machts’misbruik’.

. . . ik zie absoluut niet in waarom woorden als 'sexy' en 'vrouwenkleren' uit het woordenboek verbannen moeten worden.

Je moet dit niet te letterlijk opvatten Mik. Het zijn gewoon woorden die me regelmatig ‘storen’, louter omdat ze niets ‘dragen’. Het zijn loze kreten die te pas en te onpas worden gebruikt om mensen op het verkeerde been te zetten; om uitdrukking te geven aan iets dat niet echt bestaat.

. . . Dat mannen graag een rok willen kunnen dragen, is één ding.

Inderdaad, dat is slechts één ding. Het gaat mij allang niet meer om die rok alleen, het gaat mij om de uitgebreide kleed- en andere mogelijkheden die niet ‘heus’ zijn verdeeld.

Maar dat vrouwen niet langer 'sexy' mogen zijn, lijkt mij een totaal ander ding.

Zie boven!

En het andere punt waar ik het niet mee eens ben, is dat je vaak op een negatieve manier over vrouwen in het algemeen praat.

Oké, ik schiet misschien, als ik de pest in heb, wel ‘ns wat teveel uit m’n slof. Mijn excuses daarvoor.
Verder, zie boven.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door willi »

Rokster:
Dat ze mij nu niet op zouden pakken, maar mocht ik mij nog eens een keer vertonen en dat de polite mij zag, dan zou ik opgepakt worden en de cel in gaan.
. . . dat was in 1986, . . .


Hoeveel jaar liepen de vrouwen toen al in broeken?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door willi »

Mik:
Showgirls hebben hun gezicht/lijf mee
Als gewone man in rok heb je die twee voordelen gewoon niet.

Vergelijk het met een knappe, sexy meid die zich perfect weet te kleden en een doorsnee vrouwtje.


Kijk, dat bedoel ik. Gebruik maken van toevalligheden. Een mazzeltof uiterlijk, waarmee je de anderen ver op afstand houdt. Anderen die wellicht ‘ook’ een rok willen dragen of er als een knappe, sexy meid willen uitzien. . . Niét als een doorsneetje!
Dat is, als je dat persé wilt of belangrijk vindt, slechts weggelegd voor een uiterst kleine groep mazzeltoffers, kijk mij nouers en zie ik er niet prachtig uiters?
De basiselementen voor een rol bij de commerciële media.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door Viqueen »

Je sexy voelen,uitdagend gekleed zijn en verleiden heeft niets met sex te maken,dat maken veel mannen er van.je zo kunnen presenteren is juist de kick,niet dat het sex tot gevolg heeft.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: vrouwen-vrouwen

Bericht door willi »

Je sexy voelen,uitdagend gekleed zijn en verleiden heeft niets met sex te maken,dat maken veel mannen er van.je zo kunnen presenteren is juist de kick,niet dat het sex tot gevolg heeft.

Wie probeer je nu wat wijs te maken Viqueen?

Beste jongen; de aandrang om je verleidelijk of uitdagend te kleden is wel degelijk seksueel. Op z’n minst heeft het een seksuele oorsprong. Dat is juist die kick!
Alles wat we doen is immers gericht op de instandhouding van de soort.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie