grote maten mode

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: grote maten mode

Bericht door willi »

Mik:
Ik ben niet echt gemotiveerd om een rok te dragen, omdat het me niets zegt. Ik ben wel gemotiveerd om er leuk/goed uit te zien . . .


Tja, ik ben bang dat ik ’t plotseling met je eens ben.
De laatste tijd neemt de rok een steeds geringere (kleding)plaats bij me in.
Er zijn immers veel meer kledingstukken waar je er goed/leuk in uit kunt zien!? (als je dat belangrijk vindt, het hóéft niet (Jan))
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: grote maten mode

Bericht door mikvanes »

Jam:
Om mooi te wezen in een rok moet je over een redelijk geproportioneerd, gezond ogend lichaam beschikken.
Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik bedoel eigenlijk meer dat wat je uitstraalt met je verschijning. Jij hebt misschien een totaal ander figuur dan ik, maar je straalt wel iets uit. Jos zijn kledingkeuze is niet altijd de mijne, maar ook hij straalt wel iets uit.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: grote maten mode

Bericht door willi »

Ik ben niet echt gemotiveerd om een rok te dragen, omdat het me niets zegt.

Sommige/veel forumgenoten vinden deze opmerking zondermeer ‘strijdig’ met dit forum.

Ik ben wel gemotiveerd om er leuk/goed uit te zien en dat mag van mij op een foute manier (vrouwelijk) of op de geaccepteerde manier (mannelijk).

Helaas Mik, ‘er goed/leuk uitzien’ behoort (kennelijk) ‘niet’ tot het na te streven doel van dit forum. Gewoon als man een rok aan je kont (hoe ’t eruit ziet doet er niet toe) is de enige opzet.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: grote maten mode

Bericht door mikvanes »

Jan:
Er zit bij mij geen drang achter of zo..................
Het leuke is dat je dat kunt zien. Het plaatje dat Jan neerzet straalt daardoor een bepaald soort waardigheid uit. Zoals Jan een rok draagt, vind ik prima.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: grote maten mode

Bericht door jan »

Kusje.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: grote maten mode

Bericht door mikvanes »

Daar hoopte ik al op. Kusje terug.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: grote maten mode

Bericht door mikvanes »

Willi:
Mik: "Ik ben niet echt gemotiveerd om een rok te dragen, omdat het me niets zegt. "

Sommige/veel forumgenoten vinden deze opmerking zondermeer ‘strijdig’ met dit forum.

Mik: "Ik ben wel gemotiveerd om er leuk/goed uit te zien en dat mag van mij op een foute manier (vrouwelijk) of op de geaccepteerde manier (mannelijk)."

Helaas Mik, ‘er goed/leuk uitzien’ behoort (kennelijk) ‘niet’ tot het na te streven doel van dit forum. Gewoon als man een rok aan je kont (hoe ’t eruit ziet doet er niet toe) is de enige opzet.
Ik denk dat het heel simpel is. Zo lang mannen rokken dragen, omdat ze zulke positieve gevoelens krijgen van die rok, zal de rok voor de man nooit populair worden.

De rok voor de man wordt pas populair als er mannen komen, die laten zien dat je als man er met rok ook leuk uit kunt zien. En dan kan alleen door mannen die niets met die rok hebben, maar er met rok wel bijzonder uitzien.
Henry-L
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 mar 2011 15:09
Locatie: Brugge

Re: grote maten mode

Bericht door Henry-L »

mikvanes schreef:Zo lang mannen rokken dragen, omdat ze zulke positieve gevoelens krijgen van die rok, zal de rok voor de man nooit populair worden.
De rok voor de man wordt pas populair als er mannen komen, die laten zien dat je als man er met rok ook leuk uit kunt zien. En dan kan alleen door mannen die niets met die rok hebben, maar er met rok wel bijzonder uitzien...
Mik, wat bedoel je met die "zulke positieve gevoelens krijgen" en met "mannen die niets met die rok hebben" ?
...
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: grote maten mode

Bericht door willi »

mikvanes schreef:
. . . En dat kan alleen door mannen die niets met die rok hebben, maar er met rok wel bijzonder uitzien...
Henry-L
Mik, wat bedoel je met die "zulke positieve gevoelens krijgen" en met "mannen die niets met die rok hebben" ?


Ik begrijp wel wat Mik bedoeld.
Als man (in een rok) moet je proberen te doen alsof die rok niets bijzonders voor je is; gewoon een ‘kledingstuk’ als elk ander. Een kledingstuk dat je ‘toevallig’ draagt omdat het zo mooi/leuk/handig past bij . . .

Als mensen expliciet naar je kijken behoor je te denken: “wat hebben die lui; heb ik wat van ze aan?”, om pas een kilometer verderop te ontdekken: “ó, het zal wel door die rok komen, ha ha”.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: grote maten mode

Bericht door treintje »

Inderdaad: Wat Mik hier volgens mij bedoelt is dat je geen emoties moet hebben bij die rok. Als je die rok draagt vanuit een emotionele motivatie (je vindt het fijn en je wilt het graag) dan werkt dat belemmerend om er een mooi plaatje van te maken. Dat komt m.i. omdat je zelf door een roze bril naar die rok kijkt. Verder wil je wel die rok, maar wilt je outfit niet verder aanpassen uit angst dat het te vrouwelijk wordt. Wat er dan over blijft is een halfslachtig plaatje dat niet echt mooi is. Je vindt zelf dat het er prima uit ziet, maar het publiek deelt die mening niet. Emoties zitten dus in de weg.
willi schreef:Een kledingstuk dat je ‘toevallig’ draagt omdat het zo mooi/leuk/handig past bij . . .
Verder draag je niet 'toevallig' die rok. Nee; je moet het omdraaien. Als je een rok aantrekt dan moet je er alle mogelijke moeite voor doen om een mooi en bijzonder plaatje neer te zetten. De rest van de outfit staat dus in dienst van die rok.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Plaats reactie