grote maten mode

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: grote maten mode

Bericht door treintje »

willi schreef:De man aan deze kant van de (internet)lijn is al vele jaren getrouwd – met een vrouw. Een vrouw die net als alle andere vrouwen troost zoekt in het kleren kopen. Inderdaad, als mijn vrouw eens een paar rotdagen heeft (en wie heeft die niet op z’n tijd), dan werkt er niets zo opbeurend als lekker shoppen.
En waar moeten wij mannen dan troost in zoeken?
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: grote maten mode

Bericht door willi »

Wat lekker hè, dat ouwehoeren over het dragen van rokken!

Ik vroeg al eens eerder, waarom is in ‘t bijzonder ‘de rok’ (voor mannen) zo’n ‘extra’ beladen kledingstuk. . . Een kledingstuk dat de vrouw, nota bene, steeds ‘minder’ draagt.

Treintje schrijft:
Als je verliefd wordt op die kleding word je tevens verliefd op jezelf in de vrouwelijke rol. Dat is heel gevaarlijk.


‘Verliefd’ . . , daar wil ik toch een kanttekening bij plaatsen.
Want wat verstaan we, in dit verband, onder ‘verliefd’. Het betreft een woord met een scala aan betekenissen die weliswaar dicht bij elkaar liggen, maar in intentie kunnen verschillen.
Wat hier bedoelt wordt is wellicht de ‘erotische verliefdheid’.

Als Willi zegt: "de vrouw uit de rok halen", dan bedoelt hij de vrouw in onszelf.

Zo zou je ’t uit kunnen leggen. Maar ik bedoelde meer de ‘virtuele vrouw’ in die rok. (de vrouw die je voor je geestesoog die rok ziet dragen) Op het moment dat je de rok aantrekt zit je er zelf in en verdwijnt (hopelijk) die vrouw. Anders wordt ‘t wel erg krap en benauwd.

En waar moeten wij mannen dan troost in zoeken?

Tja! Dat wordt niet vermeld in het boek der wijzen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: grote maten mode

Bericht door Viqueen »

willi schreef:De man aan deze kant van de (internet)lijn is al vele jaren getrouwd – met een vrouw. Een vrouw die net als alle andere vrouwen troost zoekt in het kleren kopen. Inderdaad, als mijn vrouw eens een paar rotdagen heeft (en wie heeft die niet op z’n tijd), dan werkt er niets zo opbeurend als lekker shoppen.

Ik durf het bovenstaande, na jaren met m’n neus op deze feiten te zijn gedrukt, keihard te beweren.
Desgewenst gevraagd antwoordde mijn vrouw dat ze het inderdaad doet om zich te vernieuwen, in kleding en schoenen. Het in ‘t nieuw steken geeft een geweldige mentale opsteker. Met name tijdens het ‘showen van de nieuwe outfit in haar omgeving, uiteraard met de bedoeling dat ze daarbij in positieve zin opvalt.

Dát, beste Viqueen heeft de gemiddelde vrouw met kleding. . . .
Dat bedoel ik....geen speld tussen te krijgen!
Plaats reactie