Givenchy weet niet van ophouden

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Givenchy weet niet van ophouden

Bericht door jan »

Rokvoormannen-goeroe Givenchy heeft nu ook de herfst/wintercollectie voor dit jaar getoond waarbij rokken weer een rol spelen.

Klik op de link en ga naar collections op de keuzebalk. Klik erop, wacht even tot alles geladen is en scroll dan één foto naar beneden.
Nummer 4 zou zomaar een nieuw gevangenispak kunnen zijn; lopen die jongens er tenminste ook eens leuk bij.
Wat er op de lippen zit ontgaat mij.

Scroll nog verder naar beneden dan kom je Givenchy "pre-fall" tegen met streetwear. Nummer 7 en 13 vind ik wel wat hebben maar dan zonder die beenbekleding.

Normaal heb ik nooit commentaar want ik ben blij met de grote aandacht voor mannenrokken maar ik vind al die plompe schoenen helemaal niks.

http://www.hintmag.com/post/givenchy-me ... -2012-1331

en nu niet meer zeuren dat mannenrokken nooit aandacht krijgen! :evil:
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Givenchy weet niet van ophouden

Bericht door Viqueen »

Alleen die yamamoto ziet er positief en fris uit.Op foto 13 ziet hij er uit of net het doodvonnis is uitgesproken :mrgreen:

Oftewel de hele combinatie ziet er niet uit,dat rechte jack past ook niet bij de rest vind ik :geek: ;)
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Givenchy weet niet van ophouden

Bericht door treintje »

Ik vind het wel leuk. In die eerste serie vind ik 2 en 8 ook wel wat hebben.
En ik ben het niet met Jan eens; Juist mét die beenkleding!
Ze dragen dikke panties of maillots, het lijkt erop dat de designers het beginnen te snappen.

Wat ze op hun lippen dragen zijn volgens mij neusringen. En bij sommigen een snor.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Givenchy weet niet van ophouden

Bericht door Jos »

een fervent rokdrager
Stephan
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 feb 2012 14:27
Locatie: Borgerhout (Antwerpen) / Belgie

Re: Givenchy weet niet van ophouden

Bericht door Stephan »

Geachte,

Een korte reactie,niet alleen Givenchy maar YSL heeft steeds "rok dragende heren" op de catwalk.
Kijk geregeldt naar www.ftv.com of FashionTV.

Mvg
Steph(ke).
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Givenchy weet niet van ophouden

Bericht door mikvanes »

Jos:
hier de bijbehorende modeshow:
http://madame.lefigaro.fr/style/defile- ... 112-211581
Wat me allereerst opvalt als je de clip een paar keer bekijkt, zijn die grote neusringen of iets wat daarop lijkt. Het ziet er niet uit en het doet denken aan een stier die in bedwang moet worden gehouden.

Als je dameskleding probeert te verkopen, neem je bij voorkeur een mooi model, dat lang en slank is, lang haar heeft, goed opgemaakt wordt, want vrouwen willen er graag mooi en duur uitzien. In dit geval zie je echter dat het omgekeerde gedaan wordt: die mannen zien er belachelijk uit en hebben ook nog eens een wat sullige blik. Als man stellen ze ook niks voor. Welke echte man gaat er nu op de catwalk lopen?

En dan krijgen ze ook nog eens oorknopjes in hun oren. Is dit mannenmode of t-mode? Bij travestie zit inderdaad vaak een vernederingsaspect: een man die vrouwenkleren aantrekt verlaagt zichzelf in status en erkent dat vrouwen het ideaal vormen.

Wat me dan verder opvalt, is dat er iets van twee of drie keer een vrouw meeloopt. Waarom? Dit is toch de mannen-modeshow van Givenchy? Showt ze dan mannenkleding of vrouwenkleding? Het zou dus moeten gaan om mannenkleding die door een vrouw geshowd wordt. Tja, waarom niet als je een man gebruikt om een bruidsjapon te showen, moet het omgekeerde ook kunnen.

Maar als je de clip bekijkt, zie je toch een belangrijk verschil. Andrej showt die bruidsjapon op een perfect vrouwelijke manier. Als je niet weet dat het een man is, zou je zweren dat het een vrouw is. In dit geval zie je echter heel duidelijk dat het om een vrouw gaat en dat niet alleen, op een of andere manier, is ze een ontzettend stuk mooier en zwieriger dan al die mannen.

Ze loopt daar dus niet als man, maar als vrouw en benadrukt op die manier de sekse-verschillen. De impliciete boodschap is: als vrouwen mannenkleren dragen zien ze er nog steeds geweldig uit, maar als mannen mannenkleren dragen zijn het nog steeds runderen.

Als je dan naar de kleding kijkt, zie je soms hele mantelpakjes voorbijkomen. Een wat sullige man met neusring en oorclips in een schattig mantelpakje en het ziet er niet uit. Maar als een vrouw hetzelfde draagt, ja, dan heeft het iets!

In mijn idee is dit dus t-geïnspireerde mode. De man wordt voorgesteld als minderwaardig wezen. De vrouw als een superieur wezen. Zelfs in die afschuwelijke mannenkleren blijft ze mooi en bijzonder.

Ik vraag me af, of er mannen zijn die zich inderdaad zo willen en durven presenteren.

Persoonlijk voel ik dan veel meer voor de Andrej-aanpak. Zie er schitterend uit als vrouw. Dat je toevallig man bent, maakt die prestatie alleen maar des te groter.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Givenchy weet niet van ophouden

Bericht door willi »

Wat je hier vertelt is: mannen zien er niet uit, en daar voeg ik dan aan toe: in wat voor kleding dan ook.
Want 90 % van de mannen zien er uit als runderen.
Mannen zoals Andrej zouden eigenlijk de standaard moeten zijn; dan pas zou een man er ook goed uit kunnen zien. Ook in een rok of avondjurk.

Vrouwen behoren eigenlijk tot een ‘andere’ mensensoort, waarvan de mannen zijn uitgestorven.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Givenchy weet niet van ophouden

Bericht door Jos »

Mik
ik snap echt niet wat je bedoelt.
Hier zijn mannen, zowel als vrouwen, die mode showen en allen hebben ze van die vreselijke neusringen.
Wat mij betreft heeft de rest van jouw verhaal zijn basis hiermee verloren. Laten we het erop houden, dat deze modeontwerper zijn best doet om mode te ontwerpen zowel voor de man als de vrouw draagbaar.
Dit lijkt mij dus een zeer goed streven, waar wij op dit forum ook voor zouden vechten en niet afkraken.
een fervent rokdrager
Plaats reactie