Ein Rock bitte

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Ein Rock bitte

Bericht door jan »

Een sympathisant van dit forum--ik wist ook niet dat we die hadden :mrgreen:--stuurde mij deze link.
Het gaat om jongemannen in Marktredwidz, een wereldstad tussen Würzburg en Praag, die de mannenrok ontdekt hebben.
Misschien een leuke lokatie voor een nieuwe bijeenkomst?

http://www.frankenpost.de/lokal/fichtel ... 42,1868085

Even op streetview gekeken en het blijkt dat het best een pittoresk plaatsje is met terrassen en fonteinen.
Wel een beetje ver weg.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Ein Rock bitte

Bericht door Jos »

positief artikel en inderdaad een beetje ver weg; zelfs voor mij nog bijna 600 km
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Ein Rock bitte

Bericht door treintje »

Het is wel een aardig artikel, en het wordt op een vrij neutrale wijze gebracht. Maar er vallen me toch wel een paar dingen in op.

Allereerst is er van de drie maar één die daadwerkelijk een rok aan heeft. Van de andere twee is er één die zijn rok al lange tijd niet meer gedragen heeft. Waarom is dat? Durft hij niet meer? Is hij erop uitgekeken? Is de behoefte verdwenen? Die andere jongen durft kennelijk ook niet met de rok op de foto.
Vor allem Oliver Wagner will auch im Winter nicht auf seinen Rock verzichten. "Das ist mein liebstes Trumm. Derzeit trage ich aber wegen der Kälte eine lange Hose darunter."
In de winter een broek onder de rok in verband met de kou? Dan moet je die rok toch wel heel erg graag willen dragen. Het argument dat het lekker zit gaat dan ook niet meer op.
Vor allem im Sommer biete der Rock ein herrliches Gefühl.
Toch weer dat "ik vind het heerlijk" argument.
Auch die Freundinnen von Oliver und Tobias finden die Röcke ihrer Freunde schick.
Dat is wel positief. Blijkbaar gaat het de goede kant op met de acceptatie. Het is me niet duidelijk of hier gewoon vriendinnen worden bedoeld, of vriendinnetjes, in de zin van partner. Het zijn wel weer de vrouwen die positief zijn.

Wat mij verder opvalt is dat de heren jong zijn, dat is ook positief. Onze club hier op het forum wordt voornamelijk gekenmerkt door mannen van boven de 40.

Tenslotte zie ik dat de rokdrager een gothic rok aan heeft. Dat is nog wel één van de meest mannelijke varianten. Bovendien wordt die gekoppeld aan de gothic csubcultuur, dat is denk ik ook wel een reden voor de relatief goede acceptatie die de heren zeggen te ondervinden. "Een man in een rok? Vreemd. Oh, wacht, het is een gothic. Ja, die doen dat wel vaker."
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Plaats reactie