Bibliotheek

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Bibliotheek

Bericht door mikvanes »

Treintje:
Dat betekent dus dat de helft van alle t's die uit de kast komen uiteindelijk in transitie gaat.

Ja, dat is toch wat vreemd. Het kan zijn dat je door via de T&T uit de kast te komen, die travestie meer gaat accepteren. Vervolgens gaat het groeien en gaat het ten slotte mis.

Ik ben altijd weggebleven van de T&T's tot een jaar of 10 geleden. Voor showgirls is dat overigens vrij normaal, dat botst altijd met gewone t's. Nu soms nog. Maar wij schijnen daardoor wel een heel andere ontwikkeling door te maken. Wij gaan ook anders in transitie als we dat doen. Wij zetten gewoon de voor- en nadelen op een rijtje of proberen dat tenminste.

Ik denk dat het verschil is dat gewone t's dat verkleed zijn en vrouw zijn heel systematisch bekrachtigen. Als showgirl is het misschien wel eens leuk of nuttig, maar je bouwt niet die emotionele koppeling op. Daardoor staan we er veel nuchterder in.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Bibliotheek

Bericht door willi »

Waar ik me zorgen over maak is dat ik bij jou ook tekenen daarvan zie. In jouw postings klinkt ook een afkeer van de mannelijke rol door. Mik merkte ook al zoiets op.

Tsja, wat er al zo allemaal opgemerkt wordt hè?
‘Afkeer’ nog wel. Tsjonge!
En daar maak jij je zorgen over?
Als je bedoeld dat ik regelmatig mijn afkeer uit over mannenmachogedrag dan heb je gelijk. Die rol vind ik ronduit walgelijk.
Verder zal ’t me worst zijn wie wat is.
Maar een ding moet jullie duidelijk zijn: je bent een echte ‘biologische vrouw’ of geen vrouw. Dus snij en knutselwerk om op een echte vrouw te lijken . . . . nooit van m’n leven!

Willi moet heel erg blij zijn met zijn vrouw die hem keurig bij de les houdt. Als clublid heb je een flinke vrouw hard nodig.

Wat is dit nu weer voor geouwehoer. Je lult maar een aardig eindje weg hè?
Ik haal jouw vrouw er toch ook niet bij?
Dit wordt toch echt wat te privé!

Treintje:
Willi zei laatst nogal smalend: lees eerst de bijsluiter. Nou, dat is eigenlijk precies wat ik het afgelopen jaar heb gedaan. Volgens mij is dat heel nuttig en zouden meer mannen in rok dat moeten doen.

Willi zei dat niet ‘smalend’ beste Treintje, Willi zei dat ‘schertsend’. En dat maakt een enorm verschil.

Er zijn tegenwoordig helaas niet zoveel mensen meer die in staat zijn een bijsluiter te begrijpen.

Dat is inderdaad jammer. Want Herr Doktor doet nog wel zó z’n best om het iedereen duidelijk te maken.
Laatst gewijzigd door willi op 06 feb 2012 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Bibliotheek

Bericht door treintje »

mikvanes schreef:Willi moet heel erg blij zijn met zijn vrouw die hem keurig bij de les houdt. Als clublid heb je een flinke vrouw hard nodig.
Inderdaad.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Bibliotheek

Bericht door treintje »

mikvanes schreef:Er zijn tegenwoordig helaas niet zoveel mensen meer die in staat zijn een bijsluiter te begrijpen.
Volgens mij proberen ze het ook niet.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Bibliotheek

Bericht door treintje »

mikvanes schreef:Treintje:
Dat betekent dus dat de helft van alle t's die uit de kast komen uiteindelijk in transitie gaat.
Ja, dat is toch wat vreemd. Het kan zijn dat je door via de T&T uit de kast te komen, die travestie meer gaat accepteren. Vervolgens gaat het groeien en gaat het ten slotte mis.
Ja, dat zou best kunnen. Gisteren ook weer iemand gesproken. Het antwoord op mijn vraag naar hoe ze ermee omging kwam op het volgende neer: "Ach, ik heb het uiteindelijk geaccepteerd. Zoals het nu is, is het goed, maar als de behoefte in de toekomst toeneemt, dan is dat maar zo."

Je ziet een vorm van berusting. Het is nu eenmaal zo, we zien wel waar het schip strandt. Dat lijkt me een vrij gevaarlijke houding. We stappen in een achtbaan, en laten ons meevoeren, zonder dat we weten waar het eindpunt ligt en of we die wel zonder kleerscheuren halen.

Aan de andere kant is naar een T&T gaan ook al een vorm van uit de kast komen. Er is ook een stukje acceptatie voor nodig om die stap te zetten. Zolang je nog in de kast zit kun je ook niet naar die T&T's. De eerste die daarvoor op de hoogte moet zijn is je eigen partner, als die er is. Verder weten we dat het voor veel T's een enorme stap is om te zetten. Je moet dan immers toegeven dat je daar thuis hoort. Zolang men nog in de ontkenningsfase zit gebeurt dat dus niet.

Ik denk dus dat acceptatie het kritische sleutelwoord is. Acceptatie gaat vervolgens vaak samen met berusting.
"O.k. Ik ben dus T. Dat is niet abnormaal, er zijn er meer zoals ik. Ik moet het dus maar gewoon laten gebeuren."
Dat lijkt zo ongeveer de gedachtengang te zijn als men die stap eenmaal heeft gezet. Maar met name die laatste zinsnede is heel onnadenkend en daardoor gevaarlijk.

Een logische en naar mijn idee heel belangrijke vervolgstap zou dus moeten zijn om die bijsluiter te gaan lezen. "En wat betekent dat dan? Waar sta ik nu? Hoe ziet de toekomst eruit? Wat is mijn volgende stap?"
Maar dat lijken T's systematisch niet te doen. Nee, jezelf mee laten voeren op de stroom, dat is veel comfortabeler.
mikvanes schreef:Ik ben altijd weggebleven van de T&T's tot een jaar of 10 geleden. Voor showgirls is dat overigens vrij normaal, dat botst altijd met gewone t's. Nu soms nog. Maar wij schijnen daardoor wel een heel andere ontwikkeling door te maken. Wij gaan ook anders in transitie als we dat doen. Wij zetten gewoon de voor- en nadelen op een rijtje of proberen dat tenminste.
Ik kom pas sinds een jaar op de T&T's en ik merk dat ik er niet echt goed tussen pas. Mijn ideeën zijn te afwijkend, en mijn uiterlijk ook. Ik vind het wel boeiend en leerzaam, maar ik word ook niet altijd vrolijk van als je de verhalen soms hoort. Ze laten zich er soms zo in meeslepen.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Bibliotheek

Bericht door treintje »

willi schreef:Waar ik me zorgen over maak is dat ik bij jou ook tekenen daarvan zie. In jouw postings klinkt ook een afkeer van de mannelijke rol door. Mik merkte ook al zoiets op.

Tsja, wat er al zo allemaal opgemerkt wordt hè?
‘Afkeer’ nog wel. Tsjonge!
En daar maak jij je zorgen over?
Ja. Misschien heb je het allemaal goed in de hand, en dat hoop ik van harte, maar dat is zo van achter mijn toetsenbord wat moeilijk in te schatten. Maar in algemene zin is transgender zijn iets dat garant lijkt te staan voor veel ellende en dat wens ik niemand toe.

Kijk, ik zie in de praktijk bijvoorbeeld een stel waarvan de man T is. Een jaar geleden riep hij nog dat hij zich graag ook eens wat leuker, frivoler, sierlijker wilde kleden. Maar je ziet hem in razend tempo heel hard afglijden. Uit de geluiden die hij laat horen maak ik ook op dat hij een steeds grotere hekel aan de mannenrol krijgt. Die gaat binnen afzienbare tijd in transitie, dat zie je van mijlenver aankomen. De relatie zie je in hoog tempo stuklopen. Kijk, ik vind dat heel triest. Ik heb medelijden met haar, maar ergens ook met hem. Zij gaat straks van hem scheiden. En hij heeft geen idee welke ellende hem nog te wachten staat. De ellende die hij nu al ervaart koppelt hij niet echt aan zijn t-zijn.
willi schreef:Als je bedoeld dat ik regelmatig mijn afkeer uit over mannenmachogedrag dan heb je gelijk. Die rol vind ik ronduit walgelijk.
Verder zal ’t me worst zijn wie wat is.
Maar een ding moet jullie duidelijk zijn: je bent een echte ‘biologische vrouw’ of geen vrouw. Dus snij en knutselwerk om op een echte vrouw te lijken . . . . nooit van m’n leven!
Ik hoop het van harte. Het is in ieder geval een nuchtere kijk op de zaken.
willi schreef:Willi moet heel erg blij zijn met zijn vrouw die hem keurig bij de les houdt. Als clublid heb je een flinke vrouw hard nodig.

Wat is dit nu weer voor geouwehoer. Je lult maar een aardig eindje weg hè?
Ik haal jouw vrouw er toch ook niet bij?
Dit wordt toch echt wat te privé!
Rustig, Willi. Je hoeft je niet aangevallen te voelen. Je moet het belang van een goede echtgenote in dit verband niet onderschatten. Zonder zo'n kritische partner glijden we nog veel gemakkelijker af, ook daarvan zie ik voorbeelden in de praktijk. Degenen die afglijden hebben meestal geen partner, of één die niet voldoende tegenwicht biedt. Degenen die het goed onder controle hebben, hebben vaan wel een partner die paal en perk stelt.
De rol van de partner is dus heel belangrijk.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Bibliotheek

Bericht door Viqueen »

Maar een ding moet jullie duidelijk zijn: je bent een echte ‘biologische vrouw’ of geen vrouw. Dus snij en knutselwerk om op een echte vrouw te lijken . . . . nooit van m’n leven!
Dit vind ik ook niet echt respectvol naar de betrokkenen.Die mensen zitten in een verkeerd lichaam[al vanaf hun geboorte]en voelen zich iemand van het andere geslacht,daar mag en kan je niet op zo'n manier over spreken.

Heeft niets te maken dat ze ineens interesse krijgen voor make-up of een rok enz.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Bibliotheek

Bericht door treintje »

Zeg het niet te hard, Viqueen. Er zijn genoeg aanwijzingen om te veronderstellen dat het bij die mensen niet aangeboren is, maar dat ze die behoefte om vrouw te worden ergens onderweg in hun leven ontwikkelen. Ik denk wel dat er sprake is van een soort natuurlijke aanleg, net zoals sommige mensen een natuurlijke aanleg hebben om goed te zijn in sport, of in taal of wiskunde. Maar verder wijst eigenlijk alles erop dat ze die behoefte onbewust toch zelf ontwikkelen.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Bibliotheek

Bericht door willi »

Net als homoseksualiteit dus. Ook ergens onderweg opgelopen.
Laatst gewijzigd door willi op 11 feb 2012 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Bibliotheek

Bericht door mikvanes »

Willi:
Wat is dit nu weer voor geouwehoer. Je lult maar een aardig eindje weg hè?
Ik haal jouw vrouw er toch ook niet bij?
Dit wordt toch echt wat te privé!
Ach, voor mij geldt hetzelfde.

Doe haar de hartelijke groeten van me.
Plaats reactie