Bye bye Uggs, hallo mannenrok

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bye bye Uggs, hallo mannenrok

Bericht door Wiha »

Zie onderstaande link:

http://www.metronieuws.nl/columns/bye-b ... qRHAqWgwo/
Dat Karl Lagerfeld vandaag de hoofdredacteur van Metro is komt mij verdomd goed uit, want nu kan ik vrouwen het bed in lullen met: ‘O ja, ik heb ook nog samengewerkt met Karl Lagerfeld’. De afgelopen jaren heb ik grof gebruik gemaakt van: ‘O ja, ik heb ook nog George Clooney geïnterviewd’, maar ik krijg onderhand wel een beetje genoeg van de vraag, midden in een lekkere sekspartij, hoe George nou in het echt is. De gedachte aan George krijg ik dan niet meer uit mijn hoofd. Maar erger nog is dat ik weet dat de vrouw onder mij ook aan George denkt. Is toch lullig voor mij. Met Karl zal ik dat risico niet zo snel lopen.

Maar vandaag ga ik het voor de verandering eens niet over seks hebben (sorry!), maar over mode. Ik ga invulling geven aan mijn samenwerking met Karl, zeg maar. En laat ik beginnen met het goede, nee, geweldige modenieuws: langzaam maar zeker verdwijnen de Uggs uit het Nederlandse straatbeeld. Na tien jaar geterroriseerd te zijn door die vieze dingen ziet het er dan eindelijk naar uit dat dit de laatste Uggswinter is. Karl een beetje kennende, is hij hier ook heel blij mee. Want Karl is een man van stijl, van klasse, van goede smaak, en Uggs zijn exact het tegenovergestelde. Maar godzijdank zien steeds meer Uggsvrouwen nu ook in dat ze aan milieuvervuiling doen. Je krijgt trouwens ook een rare, platte kont van Uggs, maar dit terzijde. Als die meiden over twintig jaar beelden van nu zien, roepen ze verschrikt: ‘O my god, heb ik daar echt op gelopen?!’ Jazeker troela’s, tien gruwelijke jaren lang.

Toch zijn we nog niet helemaal verlost van die Uggs, want wat zie ik tot mijn grote schrik: steeds meer mannen dragen Uggs. Vooral in de omgeving van het Gooi lopen aardig wat gastjes op Uggs. Nou is het Gooi op modegebied de middeleeuwen (de ribfluwelen bandplooibroek is er nog altijd very en vogue), maar nogal wat tv-types wonen er. Het zou dus maar zo kunnen gebeuren dat mannelijke tv-kijkers denken: Winston Gerschtanowitz draagt Uggs, dus dan zal het wel trendy zijn. Nee mannen, dat is het niet. Geen porem, dat is het wel. Voor zover ik Karl ken is hij het hier roerend mee eens. Maar wil je als man wel hip zijn, draag dan komende zomer een rok, want de mannenrok is hét mode-item voor de zomer van 2012. Een beetje vent gaat natuurlijk never-nooit in een rok lopen, maar eigenlijk zouden we dat wel moeten doen. En waarom? Om wraak te nemen op de vrouwen die al die jaren Uggs hebben gedragen. En onder de rok dragen we dan sandalen met witte sokken. Yeah! Dat zal die vrouwen leren.

Wil ik tot slot Karl bedanken voor de prettige samenwerking. Hier ga ik nog jaren van profiteren.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Bye bye Uggs, hallo mannenrok

Bericht door jan »

Ik heb een mailtje gestuurd naar Metro:
Ja ik weet het, UGG's zijn verschrikkelijk lelijk. Maar ze houden mijn reumavoeten goed warm dus ze hebben een functie.
Mannenrokken draag ik al 38 jaar dus dat is niks nieuws maar alleen bij goed weer. En niet met UGG's eronder want dat zou geen porum zijn.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Bye bye Uggs, hallo mannenrok

Bericht door willi »

Is dit verhaal niet wat overdreven?
Oké, het zijn lelijke dingen, die Ugg’s, maar zoals Jan zegt, ze kunnen wel degelijk een functie hebben; als je gauw last van koude voeten hebt bijvoorbeeld.
En laten we eerlijk zijn, er worden wel meer ‘lelijke’ dingen gedragen; zoals ‘heren’bermuda’s. Brrr.
En, sommige mannen zien er niet uit in een rok, omdat ze deze dragen alsof 't en broek is.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Bye bye Uggs, hallo mannenrok

Bericht door Viqueen »

Een negatievere input voor kledingvrijheid kun je haast niet bedenken,een raadsel waarom wiha dit post maar goed.

De metro is dat niet hetzelfde als een soort telegraaf?Dat nieuws meldden wat de massa wil horen?
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Bye bye Uggs, hallo mannenrok

Bericht door jan »

Ook al aangestoken door het zeurvirus, Viqueen?
Dit topic is er om te melden dat er iets in de media is verschenen over mannenrokken.
Welke media dat zijn is daarbij onbelangrijk.
Ik mag toch hopelijk aannemen dat je het niet vervelend vind als ik weer een catwalkshow met mannenrokken op de site zet?

De Telegraaf is mijn krant niet maar ze hebben in 1985 en 1986 zeer veel aandacht besteed aan mannenrokken, vele pagina's lang. Ik heb de knipsels nog ter inzage.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Bye bye Uggs, hallo mannenrok

Bericht door willi »

Jan:
De Telegraaf is mijn krant niet maar ze hebben in 1985 en 1986 zeer veel aandacht besteed aan mannenrokken, vele pagina's lang. Ik heb de knipsels nog ter inzage.

Wat jammer, dat was ver voor mijn (rok)tijd.
Kun je d’r wat van laten zien? Je hebt me nieuwsgierig gemaakt.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Bye bye Uggs, hallo mannenrok

Bericht door jan »

Het zijn zwart-wit foto's met groffe korrel dus niet goed reproduceerbaar, uploaden lijkt me geen optie en bovendien heb ik geen scanner of printer.
Jouw smaak kennende zou je de ontwerpen afschuwelijk vinden.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: Bye bye Uggs, hallo mannenrok

Bericht door Ricky »

Als er dan ook meerdere winkels zijn die ze gaan verkopen.
Stoere mannen dragen een rok
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Bye bye Uggs, hallo mannenrok

Bericht door mikvanes »

De column is van Thom Arisman.

Ik vind het een bedroevend verhaal. Als mensen als Thom Arisman een rok zouden gaan dragen, dan zou ik geneigd zijn er nooit weer een aan te raken. Goed, misschien draaf ik wat door. Het geeft geen pas om iemand op basis van een stukje te veroordelen. Maar het beeld dat hij van zichzelf weet op te roepen, tussen de regels door, vind ik niet prettig.

Wat ergens wel grappig is, is dat hij wel gericht is op seks, maar niet op vrouwen. De manier waarop hij zich presenteert is genoeg om ongeveer iedere vrouw op slag alle mogelijke interesse te laten verliezen. Vindt hij geen probleem, want hij is gericht op mannen. Als die hem maar tof vinden, is het goed.
Maar vandaag ga ik het voor de verandering eens niet over seks hebben (sorry!), maar over mode. Ik ga invulling geven aan mijn samenwerking met Karl, zeg maar. En laat ik beginnen met het goede, nee, geweldige modenieuws: langzaam maar zeker verdwijnen de Uggs uit het Nederlandse straatbeeld. Na tien jaar geterroriseerd te zijn door die vieze dingen ziet het er dan eindelijk naar uit dat dit de laatste Uggswinter is. Karl een beetje kennende, is hij hier ook heel blij mee. Want Karl is een man van stijl, van klasse, van goede smaak, en Uggs zijn exact het tegenovergestelde. Maar godzijdank zien steeds meer Uggsvrouwen nu ook in dat ze aan milieuvervuiling doen. Je krijgt trouwens ook een rare, platte kont van Uggs, maar dit terzijde. Als die meiden over twintig jaar beelden van nu zien, roepen ze verschrikt: ‘O my god, heb ik daar echt op gelopen?!’ Jazeker troela’s, tien gruwelijke jaren lang.
Hij probeert het te hebben over mode. Wat weet Thom over mode? Of beter, wat weet hij erover te vertellen? Eigenlijk hoef je dat helemaal niet te lezen, want de manier waarop hij zichzelf presenteert, is zo vernietigend, dat je het beste alles wat hij beweert over mode 180 graden kunt omdraaien. De essentie van mode is immers dat je jezelf flitsend en positief presenteert en die gave heeft Thom met zekerheid niet.

Wat zegt hij hierboven? Hij vindt Uggs niet mooi. Betekent dus vermoedelijk: wil je er goed uitzien, trek Uggs aan.

Wat zegt hij dan in de laatste alinea over de mannenrok?
Maar wil je als man wel hip zijn, draag dan komende zomer een rok, want de mannenrok is hét mode-item voor de zomer van 2012. Een beetje vent gaat natuurlijk never-nooit in een rok lopen, maar eigenlijk zouden we dat wel moeten doen. En waarom? Om wraak te nemen op de vrouwen die al die jaren Uggs hebben gedragen.
Hij zegt dus: de mannenrok is HET mode-item van 2012! Wel, we hebben links naar diverse ontwerpers gehad en ik geloof niet dat we echt die indruk hadden. Klopt dus ook al weer niet.

Maar dan zegt hij: een echte kerel gaat natuurlijk nooit in een rok lopen! Lijkt me duidelijk, maar gelukkig zegt hij dit en niet het omgekeerde, want als dit soort gasten in rokken gaat lopen, heb ik het echt gehad.

Maar hij voegt eraan toe: "eigenlijk zouden we dat wel moeten doen." Je ziet aan dat "we" dat hij inderdaad mannen als referentiegroep heeft. Vrouwen ziet hij als gebruiksvoorwerpen. En de reden om wel die mannenrok aan te trekken, is dat het er niet uitziet. Kunnen we die stomme trutten eens even lekker terug pakken!

Het punt is dus dat hij Uggs niet sexy vindt en waar is een vrouw anders voor dan om sexy te zijn, dus ze doen niet wat ze zouden moeten doen en dan gaan we ze even lekker terugpakken.

Ach, de stumper. Of hij nou wel of niet een mannenrok draagt, ik ben ervan overtuigd dat hij er altijd uitziet als een vogelverschrikker. Ik denk niet dat het ook maar één vrouw zou opvallen.

Maar goed, al met al is hij dus uiterst negatief over mannenrokken. Maar in combinatie het plaatje dat hij van zichzelf neerzet, denk ik dat je dat als een groot compliment moet zien.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Bye bye Uggs, hallo mannenrok

Bericht door mikvanes »

Jan:
Ja ik weet het, UGG's zijn verschrikkelijk lelijk. Maar ze houden mijn reumavoeten goed warm dus ze hebben een functie.
Ze zijn dus met zekerheid niet meer lelijk na die column en je bent een toffe peer, want je draagt Uggs. Toen ik je in Antwerpen zag, wist ik al dat het goed zat. Dat zie ik nu weer helemaal bevestigd.
Plaats reactie