Man wil rok in mooi weer de leeuw

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Peter v

Man wil rok in mooi weer de leeuw

Bericht door Peter v »

Al vinden natuurlijk velen Paul de Leeuw erg amusant, Ik kijk normaliter niet naar Paul de Leeuw, vind hem vaak grof en op het randje af. Hij is ook wel sympathiek, maar... niet mijn stijl. Maar als hij zich weet in te houden kan zijn programma best leuk zijn om te zien. Zo nu ook het geval;

Maar vandaag kreeg ik een tip van mijn moeder die het weer van nog een even bejaard vrouw door kreeg, ( zie je wel, niet alle ouderen willen er niets van weten, in tegendeel ouderen zijn juist vaak heel positief erover, de man in een rok )

Heb zojuist de herhaling van Mooi weer de leeuw van zaterdag 8 maart bekeken en er was een man, Gerlof, die een rok droeg / wilde dragen.

http://mooiweerdeleeuw.vara.nl/

Is tegen het eind van de opname te zien voor het optreden van Lenny Kravits. Er werd door een mannelijke mode ontwerper "Django" speciaal voor hem een rok, een "mannen" rok gemaakt en de man in kwestie zou hem aan doen en showen. Dat is in de tweede deel te zien.

Het tweede deel, De uitzending van zondag 09 maart 2008. MWDL The Day After 09 maart 2008 http://player.omroep.nl/?aflID=6667539
Laat ook maar heel even een kort stukje catwalk zien, en de rok, eenvoudig, is best wel mooi. Een overslag model, grijs.

In beide afleveringen werd de man niet bespot, en werd toch gewoon behandeld. Als ze geen sensatie willen ( Paul) dan komen veel zaken mooi in het licht, in positieve zin. Gelukkig nu ook een man in rok positief.

Toch interessant dat alweer een Nederlandse rok dragend man op en bekend TV programma te zien is. Ook een gewone man, niet een of andere bodybuilder of macho.

Op deze manier kan het rok dragen mooi gepromoot worden.

Peter v.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Man wil rok in mooi weer de leeuw

Bericht door Wiha »

Heb net de afleveringen online bekeken en Paul ging er inderdaad serieus mee om. Blijken er toch meer mannen te zijn die vaak in een rok lopen dan zich hier aangemeld hebben want volgens mij is hij nog geen lid van ons forum. Zou leuk zijn als hij zich hier ook aanmeld en zijn verhaal doet.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Man wil rok in mooi weer de leeuw

Bericht door RokSterNL »

Heb door de drukte al vanaf begin januari helemaal geen televisie aangehad.

Het valt mij dan 100% mee van Paul de Leeuw. Je weet het bij hem nooit. Alhoewel ik het programma in zijn gehaal genomen wel leuk vind. Je kan met zulk soort dingen gigantisch pech hebben, dat hij je zo voor paal zet. Nu is het dan gelukkig kennelijk positief door hem opgepakt, maar voor hetzelfde geld had de Rok voor de man hier een behoorlijke slag in het gezicht kunnen hebben. Paul kan heel erg onvoorspelbaar zijn.

Maar ik kan verder geen oordeel geven over de uitzending daar ik hem niet gezien heb. Hopelijk dat dit toch weer wat meer heeft getoond dat er wel zeker mannen zijn die ook iets anders willen dan alleen maar die broek.

Groetjes van RokSterNL
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Man wil rok in mooi weer de leeuw

Bericht door rokwens »

Paul de Leeuw heeft vorig jaar een kilt gedragen in een van zijn programma's
Er kwam toen een stukje in voor van de ontwerpster Vivienne Westwood
die een fervent voorstandster is van de mannenrok. In elek collectie heeft
zijn wel één of meerdere mannenrokken. Ze volhardt in haar streven .
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie