internationaal gaan?

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

internationaal gaan?

Bericht door Jos »

een goed idee tegen gekomen op het duitse forum.
Ik ben hier zelf al een tijdje in gedachte mee bezig, maar dit is een mooi uitgangspunt:
http://www.rockmode.de/index.php?topic=4242.15#lastPost

De vertaalde tekst:
Het is waar dat wij hebben verschillende meningen over man in de rok. Maar het is niet a ja hier uniformiteit, maar over meer aanvaarding/begrip te creëren voor onze zaak, zodat wij ook meerdere mannen die in rok durven verschijnen.

Dus dat het niet tot gesprekken komt, net als de man in de Rok look en moet worden geïllustreerd, kan je terugkijken en uitgangspunt in de antieke wereld. Dit zou ook duidelijk maken dat derden, dat mannen in rok niet zo ondenkbaar zouden zijn.

U kunt een webpagina maken, waarvan u de beeldmerken, het zij in meerdere formaten, kan worden gedownload. Of het nu een lidmaatschap/registratie dient ter voorkoming van misbruik bevorderen, weet ik niet. Natuurlijk moet onder alle omstandigheden worden anonimiteit gewaarborgd.

In ieder geval, zouden mannen en vrouwen lid kunnen zijn, die graag mannen in rok zien.

In de naam van de "beweging" hiervoor kan je nog steeds "de man in de rok" promoten:
mode bedrijven aan te dringen om rokken voor mannen.
De detailhandel - wanneer keus - Voorstellen " Unisex-Rokken " ook in de mannenafdeling te hangen.

Zoals in Frankrijk en organiseert evenementen waar ook de pers aanwezig is.
Voor de evenementen moet u, naar mijn mening, het midden aanhouden: mannelijk in rok. Dus geen traditionele Kilts met accessoires, maar rokken, maar ook slechts in beperkte mate andere kledingstukken, die traditioneel de vrouw toebehoren. Wat u in het dagelijks leven draagt, is natuurlijk een privé-aangelegenheid.

Idee voor de communicatiestrategie

Doel:
De doelgroep (alle mannen en (hun) vrouwen) te kunnen overtuigen, dat mannen (ook/weer) in rok kunnen. De indruk wekken dat er reeds een (internationaal) beweging is, die ervoor zorgt, en dat de man in rok eraan komt.

Tot slot:
De rok zit comfortabeler

Een voorbeeld: heel snel geregeld met aanwezige middelen:
misa.jpg
een fervent rokdrager
DIDI69
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2008 00:05
Locatie: Antwerpen - Vlaanderen - Belgie

Re: internationaal gaan?

Bericht door DIDI69 »

Hi Jos,

Is inderdaad een goed idee om de veschillende "rok" organisaties van diverse landen onder één noemer te brengen (zelfde naam, logo, ...etc).
Echter welke taal zal dan op de forums gebruikt dienen te worden om mekaar te begrijpen en gegevens uit te wisselen.
Misschien eerst op de bestaande landelijke forums links te plaatsen naar de andere forums in Duitsland, Frankrijk, USA ...
Hierdoor leren we elkaars forum kennen en kan zo een internationaal forum met eventueel bijeenkomst(en) ontstaan.
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: internationaal gaan?

Bericht door Ben »

Mannen,

Laat ik voorop stellen dat ik nog maar een groentje ben in mannenrokkenland, maar wat mij opviel is dat de mannenrok nog niet echt die uitstraling heeft, dat verwacht mag worden dat op korte termijn een groter publiek zich hiermee op straat zal begeven. Als dit de wereld is die te winnen is, dan zal het rendement wat leidt tot een snellere acceptatie, eerder gezocht moeten worden in het ontwerpen van attractievere rokken. Kent iemand (Linkedin) een contactpersoon van een confectie atelier wat de leverancier is van C&A, H&M of de bijenkorf? Of kent iemand een bedrijfsleider van een van deze filialen die de mannenrok misschien wil gaan verkopen. Ik weet niet wat het bereik (bezoekersaantallen) van dit forum is, maar dan kan dit forum een voortrekkersrol spelen om allen mannenrok dragers naar deze winkel te loodsen. Ik denk dat het meer rendement oplevert om doelgerichte marketing strategie en een USG te ontwikkelen (Uniek Selling Point) en als zodanig andere rokkenfora te beïnvloeden, dan alles op een hoop te vegen.

Ben
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: internationaal gaan?

Bericht door jan »

Ben:
Als je een paar uurtjes tijd hebt kun je de historie van dit forum van de laatste 5 jaar eens uitpluizen.
Alles wat je nu aanstipt is allang uitputtend aan bod geweest.
Overigens is er de laatste jaren zeer veel aandacht van de modegoeroe's voor mannenrokken. De ene catwalkshow na de andere toont mannen met rokken en de mannen reageren er ook op. Enkele macho voetballers zijn al in rok gezien zoals David Beckham, de laatste zelfs in meerdere creaties. Veel van die modeshows heb ik op deze site geupload.
De grote kledingwarenhuizen zoals C&A hebben geen boodschap aan mode-ontwikkelingen en verkopen alleen maar de grootste gemene deler: veel, goedkoop en snel en het moet ook nog vliegensvlug in elkaar genaaid kunnen worden door kinderen in lage-lonen-landen.
C&A, met name de vestiging Amsterdam, heeft weleens stevige jeansrok-series die geschikt zijn voor mannen vanwege de heup-pasvorm maar de zakken zijn altijd veel te klein. Momenteel lijkt het nergens op, hoor! Als je kijkt op jeansrokken bij Beslist zie je wanstaltig korte en nauwe rokken die zelfs voor vrouwen nauwelijks draagbaar (draaglijk?) zijn. H&M heeft al eens geprobeerd een wielrenbroekje met rokgedeelte eraan genaaid op de markt te brengen maar die bleek uiteindelijk nergens verkrijgbaar. De afbeelding is op deze site en op Google te vinden.

Didi69:
Het forum Skirtcafe.org omvat de USA, Australië en omstreken, Groot Brittanië en andere Engelstaligen.
Laatst gewijzigd door jan op 04 feb 2013 10:58, 3 keer totaal gewijzigd.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: internationaal gaan?

Bericht door jan »

Jos:
Nou moet mij het nodige van het hart, hoor!
Samengaan van de drie forums lijkt net zoiets als de roddelkrant de Telegraaf die een fusie aangaat met de kwaliteitskranten als de Volkskrant en de NRC, dat is ook tot mislukken gedoemd.
Je kunt gewoon ook op Rockmode en Skirtcafe kijken, zoals ik dat doe. Wij in Nederland leren talen en vrijwel iedereen hier kan zich in het Engels redden en ook wel enigszins in Duits, terwijl Frans wat moeilijker ligt.
Alle drie de forums hebben eenzelfde kwaal; alle onderwerpen komen steeds weer terug en worden uitputtend tot in den treure herhaald. Daarom ben ik ook een beetje gestopt met posten op Skirtcafe en Rockmode. Op Skirtcafe kan ik goed uit de taalvoeten want ik heb Engels gestudeerd op de School voor Taal en Letterkunde maar Duits is wel een probleem. Mijn woordenschat is te klein en de grammatica zeer veelomvattend.
Een aantal weken geleden heb ik een bericht gepost op Rockmode in het Engels, dat had Wiha ook al eens gedaan. Toen kreeg ik antwoord van ik weet niet meer wie die het uiterst onhoffelijk vond dat ik geen Duits schreef. Nou breekt mijn klomp, dacht ik, als er Duiste toeristen aan mij vragen waar Madam Tussaud's te vinden is dan vertel ik ze dat met een glimlach en ga absoluut niet zeggen dat als ze naar Nederland komen ze eerst Nederlands moeten leren!
Bovendien spant Rockmode de kroon met eeuwig ge-OH over steeds dezelfde onderwerpen. Eén slechte rokervaring en hup, 40 reacties!
Rockmode kan dus mijn rug op.
Engelstaligen op Skirtcafe leren geen Nederlands en hebben bij ons dan ook niets te zoeken. Dus als er één groot allesomvattend forum zou komen ben ik benieuwd wat voor taal er wordt gekozen. Fradunengels?
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: internationaal gaan?

Bericht door Ben »

Jos,

De historie van dit forum heb ik deels bekeken en foto’s van catwalk e.d. heb ik gezien. Daar zat zegge en schrijven één combinatie bij die me wel aansprak, verder maakte het niet veel bij me los. Dat verhaal van de voetballer in rok ken ik sinds kort ook (door dit forum) op straat heb ik nog nooit een man in rok gezien, laat staan een voetballer. Ik ben het echter met Jan eens dat het aangaan van een “samenwerkingsverband” op internationaal forumniveau, het acceptatieproces alleen maar zal bemoeilijken. Taalbarrière speelt ook hier een rol en daarbij vind ik de dat wij Nederlanders ons aan onze zuider-, ooster- westerburen moeten aanpassen qua taal, iets te vanzelfsprekend. Kans dat er op een int. Forum Nederlands geschreven wordt, is klein vrees ik.

Qua marketing heb je naar mijn mening met de mannenrok een geweldige troef in handen. Kijk maar naar het effect wat optrad toen H&M mannenrokken ging verkopen. Zonder al teveel moeite (en dus kosten) wist Nederland binnen de kortste keren van deze “stunt” Een beetje lucratieve ondernemer zou zo’n kans in deze tijd met beide handen moeten willen aangrijpen, al was het alleen maar om het aanzuigende effect wat het teweeg kan brengen.

Voor jullie is het dragen van rokken misschien min of meer “normaal”, voor 99,9% van de mannen niet, maar als ik als onwetende man een dergelijke advertentie zou zien, zou ik er wel door geïnspireerd raken. Hier kun je geweldige discussies mee uitlokken op bijvoorbeeld de werkvloer. Als je dan met een flitsend model weet te komen en misschien een piepklein winkeltje in het midden van het land (Amsterdam) zover weet te krijgen om deze te gaan verkopen, staat die winkel binnen de kortste keren midden in the spotlights.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: internationaal gaan?

Bericht door jan »

Er zijn al diverse winkels in Nederland waar je gewoon een mannenrok kan kopen en dat heb ik dan ook gedaan.
In Leiden heb je Basta in de Haarlemmerstraat (geen website) die nepkilts verkoopt. Als hij de maat niet heeft bestelt hij er eentje want ze worden in Avenhorn gemaakt. Ik betaalde 40 euro in plaats van 47,50 omdat de eigenaar een afspraakfout had gemaakt en ik dus een half uur moest wachten. Dat wachten deed ik op het terras tegenover de winkel met een Afrikaanse thee en een vers gebakken muffin, op kosten dus van de winkelier. Dat is nog eens gezellig zaken doen.
Op het Waterlooplein is een kraam die dezelfde rokken verkoopt.
Verder is er http://www.freakyfashion.nl met een heel leuke winkel in de oudste straat van Alkmaar.
In Rotterdam heb je Black Widow met diverse mannrokken en het zaakje ernaast maakt ze zelf (nou ja, de eigenaresse dan) :lol:
In Antwerpen heb je Triskel met Utilikilts aan de rekken.
In Boven-Leeuwen is er Partyshopping en er zijn er nog meer.
Ik heb wel vaker mannen in rokken gezien maar ik zeg er gelijk bij dat mijn ogen een soort scanners zijn, er ontgaat me weinig.
Zittend op het bovenvermelde terras liep een keer een kerel in rok voorbij, hier in Zoetermeer zijn er ook enkele rokkendragers, verleden zomer in Den Haag zag ik er op één dag drie op verschillende plaatsen en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Er zijn heel wat rokkendragers maar we zien er niet veel omdat we nu eenmaal niet overal tegelijkertijd kunnen zijn. Ik ken er ook nogal wat die helemaal geen behoefte hebben aan een forum en die gewoon hun gang gaan.
Voor mijzelf geldt dat ik eigenlijk ook geen behoefte heb aan een forum; ik liep al 35 jaar in rokken voordat ik 5 jaar geleden op dit forum verscheen.
Een oude rot dus.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: internationaal gaan?

Bericht door Jos »

Jan, DIDI69 en Ben,

bedankt voor jullie uitgebreide reacties.

Zelf zie ik een gezamenlijk forum ook niet direct zitten. Wat wel iets zou kunnen zijn is een aparte internationale site, waarop interessante meldingen van de diverse fora kunnen worden verzameld en dan in de meest internationale taal, die ons allen het beste machtig is, het engels de boel aan elkaar te knopen.

Sinds jaar en dag zijn er al links van de diverse fora naar elkaar en ik ben, naast dit forum, redelijk actief op het duitse forum en breng regelmatig berichten over en weer, net zoals Jan dat doet met Skirtcafe.

Ik ben in ieder geval van plan om dit jaar, maar het zal vermoedelijk volgend jaar worden, om een internationale bijeenkomst te organiseren ergens in noord Frankrijk of Luxemburg. Dit staat gedeeltelijk los hiervan ofschoon het wel mijn idee is om bovenstaande internationaal aan te kaarten en te kijken hoe we hier iets mee kunnen doen.
Dan is het echter wel zinvol, dat ook "leidinggevende figuren" aanwezig kunnen zijn.
een fervent rokdrager
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: internationaal gaan?

Bericht door Ben »

Jan,

Jij bengt een ingewijde, da's duiddelijk. Ik ben nog een halve leek zo je merkt. Bij een of ander topic op dit forum zag een een jongen (?) op een moutenbike met een rood geruite rok aan. Dat model sprak mij wel aan. Ik weet niet of je weet wat ik bedoel, maar enig idee waar je dit type kopen?

Freak Fashion heeft niet een echt heel erg uitgebreid assortiment. Ken je WOW partykleding in Eindhoven, die heeft meer keuze in rokken. http://www.partykleding.nl/ Mooie zaak.

Het mannenrok forum heb ik ondertussen ook gelinked vanaf het forum wat ik modereer. Als je interesse hebt om lid te worden, geef even aan dat je van hier komt. String/rok combineert goed!
Laatst gewijzigd door Ben op 05 feb 2013 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: internationaal gaan?

Bericht door jan »

Eigenlijk weet ik niet eens wat een string is....
Geruite rode rokken zijn denk ik overal wel te vinden maar in ieder geval op www.sportkilt.com.
Ook het al door mij genoemde Basta in Leiden heeft ze. Wel aan de lange kant, ik heb de mijne ingekort.
Dat WOW is niet echt mijn type winkel.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Plaats reactie