uitzending 4 oktober 2013 op radio 5

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

uitzending 4 oktober 2013 op radio 5

Bericht door Jos »

Hier een link naar uitzending gemist op radio 5. De mp3 file, die we gekregen hebben is ruim 11 Mb en kan dus niet zo ingevoegd worden.
Ga hiervoor naar 4 oktober en klik vervolgens op <Dichtbij Nederland>. Klik in het volgende scherm op 22 uur en schuif het bolletje naar de juiste tijd (21:10)
De uitzending begint om ca. 22:21:10 uur
http://avondweekend.radio5.nl/uitzendin ... ingen.html
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: uitzending 4 oktober 2013 op radio 5

Bericht door jan »

Ik heb het beluisterd maar ik denk niet dat we er veel mee opschieten.
Goed gedaan wel, Jos.
Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: uitzending 4 oktober 2013 op radio 5

Bericht door Jos »

Dank je, Jan
Het probleem met dit soort discussies is, dat je je er niet echt op kunt voorbereiden, omdat je niet weet welke kant het opgaat.
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: uitzending 4 oktober 2013 op radio 5

Bericht door WesleyN »

Ik heb met interesse geluisterd. Leuk om te horen wat je te melden had. Ja, weinig nieuwe informatie voor mij.

Ik kan me voor groot deel met je antwoorden mee instemmen. Vrouwen reageren vaker positief op dan mannen. Klopt helemaal. Van mannen heb ik ook positieve reacties gehad. Volgens mij waren dat over het algemeen toch gewoon hetero's, denk ik. Maar ik geloof niet zo snel dat een rok bij mannen als pluspunt wordt gezien bij een eerste date. Het is waarschijnlijk toch te "excentriek" denk ik.
Rokken zitten gewoon lekkerder dan broeken. Ik kan me met moeite voorstellen dat andere mensen daar anders over denken. Ik heb zelf geen enkele moeite met panty's. Maar ik heb alleen nog maar in de zomer rokken gedragen in het openbaar. Ik heb panty's wel in een hotel gedragen. Afwisselend met leggings. Als je in het restaurant zit, hoeven ze niet mijn onderbroek te zien.
En ik zie in deze wereld niet zo snel verandering optreden in gelijkheid tussen mannen en vrouwen. Mannen in rokken zal daar geen verandering in brengen. Zeker in landen met extremere regimes zal dat niet gebeuren.
Mannen en vrouwen mogen wat mij betreft verschillend blijven. Dat zijn ze toch?! Maar waar het mij om gaat is dat mensen toleranter tegenover andersdenkenden worden. En niet je eigen veilige wereld als bepalende maatstaf gebruiken.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: uitzending 4 oktober 2013 op radio 5

Bericht door Wiha »

Is inderdaad moeilijk in te schatten waar het verhaal heen ging. Ik dacht ook dat ze zich door haar voorbereiding iets meer vragen waarom een man een rok draagt en hoe er tegenaan gekeken word. Toch kwamen er dan weer vragen van je bent hetero etc.
Jos in ieder geval goed gedaan.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: uitzending 4 oktober 2013 op radio 5

Bericht door jan »

WesleyN:
Ik heb niet de ervaring dat vrouwen mannen in een rok makkelijker accepteren dan mannen.
Hoewel ik homo ben denk ik niet dat dat iets uitmaakt.
Frappant is wel dat als ik uitging in homotenten met rok ik veel makkelijker contact maakte en ook veel beter "scoorde" dan anderen.

Het radioprogramma ging deels over gelijkheid tussen mannen en vrouwen (waar Ciska Dresselhuys natuurlijk een voorvechtster van is) maar dat is niet het doel van ons rokken dragende mannen, lijkt mij.
Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: uitzending 4 oktober 2013 op radio 5

Bericht door Jos »

ik las onlangs een mooi statement op het duitse forum over gelijkheid tussen man en vrouw:

Gelijkheid bereiken wij pas, als wij alleen bij sex aan het geslacht denken, verder praten wij alleen over mensen. Helaas is het nog lang niet zo ver
.

Bij gelijkheid tussen man en vrouw kun je natuurlijk ook aan kledingkeuze denken, waaronder onze rok
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: uitzending 4 oktober 2013 op radio 5

Bericht door WesleyN »

jan schreef:Frappant is wel dat als ik uitging in homotenten met rok ik veel makkelijker contact maakte en ook veel beter "scoorde" dan anderen.
Dan zou ik als jou was, alleen nog maar rokken dragen.
jan schreef:Het radioprogramma ging deels over gelijkheid tussen mannen en vrouwen (waar Ciska Dresselhuys natuurlijk een voorvechtster van is) maar dat is niet het doel van ons rokken dragende mannen, lijkt mij.
Jan.
Ik ben voor gelijkheid tussen mannen en vrouwen.

Moeilijk over ons doel te praten. Wat mij betreft is dat omdat ik dat een mooi kledingstuk vind en dat ik mij daar prettig in voel.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: uitzending 4 oktober 2013 op radio 5

Bericht door jan »

Ik doe niet anders (als het er weer voor is)!
Maar ik ga al jaren niet meer uit, gehandicapt en versleten als ik ben :cry: .
Er zijn trouwens bijna geen homotenten meer dus er valt weinig uit te gaan.
Jan
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gusto10
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2013 21:05

Re: uitzending 4 oktober 2013 op radio 5

Bericht door Gusto10 »

even terug naar de uitzending. Zo luisterend was het vanuit het perspectief toch weer ietwat feministisch, wel tolerant voor de eigen doelstelling, maar weinig tolerant voor anderen. Het was geen echte discussie, maar een bevestiging van vooroordelen. Ook waren de dames slecht op de hoogte van de geschiedenis van de rok, maar ja dan zou het benadering niet haalbaar zijn.
Plaats reactie