HJN

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Snarf
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:35

HJN

Bericht door Snarf »

Kijk eens aan! Na de mannenrokjes van Virgine Westwood tijdens het nieuwjaarsconcert 2014 komen er nieuwe lentegeluiden uit Engeland. Als deze creaties nu nog de weg naar de winkels en postorderbedrijven vinden, breken mooie tijden aan.
http://www.hln.be/hln/nl/7992/you/photo ... nden.dhtml
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: HJN

Bericht door mrcsk »

Ja prachtige foto's.
Vind sommige van die schoenen ook wel leuk.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: HJN

Bericht door WesleyN »

Die modeshows zijn altijd wel over de top. Toch leuk om die kleding te zien. En er zaten dingen bij als ze iets minder gewaagd zijn... dan zou ik denken is dat wel wat... Maar deze mode lui proberen altijd van de huidige trend iets te creëren wat toch uiteindelijk het straatbeeld gaat bepalen. Misschien toch wel jammer. Want met een beetje meer variatie zouden we elkaar toch telkens weer kunnen verrassen.
Laatst gewijzigd door WesleyN op 19 jan 2014 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: HJN

Bericht door beachlion »

Helaas bereikt dit soort van berichtgeving slechts een klein gedeelte van de mensheid. En wel het deel dat al geinteresseerd was in het onderwerp. De grote (negatief ingestelde) massa blijft hiervan verstoken. En als het dan op het netvlies van die massa terecht komt is dat meestal in een kader om het belachelijk te maken en het reeds aanwezige vooroordeel te verdiepen.
De enige methode is om op een niet confronterende wijze de massa te tonen dat mannen van alledag een rok kunnen dragen zonder extreem te zijn.
Snarf
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:35

Re: HJN

Bericht door Snarf »

Ik las er ook verder verslagen over de modeweken voor de man in Londen en Milaan op na, maat helaas ... Eens te meer blijkt het spreekwoord 'Eén zwaluw maakt de lente niet' weer eens waar. De hoger vermelde link blijft het enig sprankeltje hoop op een kentering in de nabije toekomst. Het wordt maar weer eens wachten op een volgende collectie. Misschien is het nog niet zo'n slecht idee om met velen de modeketens in Nederland en Vlaanderen aan te schrijven om te informeren naar de mogelijkheid om bij hen een mannenrok te kopen. De klant is misschien toch koning en - wie weet? - stimuleert de vraag het aanbod. Ik schreef alvast H&M aan en zal hier verslag uitbrengen over hun antwoord.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: HJN

Bericht door WesleyN »

In Kopenhagen zag ik bij H&M in de etalage 2 etalagepoppen met megging's aan. Zo'n mannenlegging. Ze zagen er niet eens beroerd uit. Ik heb het elders op dit forum over geschreven.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Snarf
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:35

Re: HJN

Bericht door Snarf »

Ik richtte me tot H&M omdat zij in het verleden bij mijn weten reeds tweemaal specifieke mannenrokken in hun collectie opnamen. De eerste maal was het slechts een grote lap, die met een velcrosluiting over een lange broek gedragen werd in twee uitvoeringen, zwart en grijs. De tweede maal en veel recenter betrof het een echte rok, die op de foto's mooi oogde maar die ik nooit in het echt gezien heb omdat de (te) kleine voorraad zeer snel uitverkocht was en dit attribuut slechts in één H&M-winkel in Antwerpen aangeboden werd. Zij staan er dus wel voor open en daarom schreef ik hen aan. Misschien kan hetzelfde ook gebeuren naar C&A, We en andere ketens.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: HJN

Bericht door Jos »

dit soort modeshows zijn altijd over de top. Het positieve hierin, vind ik, dat zij een relatief grote keuze aan rokken presenteren en nu eens een keer niet altijd met een broek eronder.
Ook moeten we niet vergeten, dat ze in modeshows ook voor vrouwen meestal niet gewoon draagbare kleding showen
een fervent rokdrager
Plaats reactie