Het Rok Revolutie voor mannen topic

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Snarf
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:35

Re: Het Rok Revolutie voor mannen topic

Bericht door Snarf »

Hierna het antwoord van E5 op mijn reactie op hun eerder antwoord, waaruit moest blijken dat E5 het aanbieden van mannenrokken te duur vond. Mijn antwoord aan hen stelde daarom voor te starten met het etaleren van een daartoe geschikte damesrok op een mannelijke mannequin en dit model aan te bieden in de herenafdeling.

Het antwoord van E5:
Alvast bedankt voor uw extra toelichting en de link. Wij geven dit in ieder geval door aan onze aankoopafdeling.
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: Het Rok Revolutie voor mannen topic

Bericht door Ricky »

Het antwoord wat ik van JBC mode kreeg op mijn mail:

Mijnheer

Bedankt voor jouw feedback. Het doet ons plezier reacties en tips van onze klanten te krijgen
We denken dat de mannenrok misschien ooit mode kan worden, maar op dit moment geven wij er de voorkeur aan om vernieuwing te brengen in onze eigen, actuele collectie. Wij willen ons echter nog niet wagen aan dit type rok omdat wij dit te weinig gedragen zien in het straatbeeld. Misschien dat de Belg hier binnen afzienbare tijd wel klaar voor is, maar momenteel zien wij hier niet genoeg signalen, om dit effectief op te nemen in onze collectie.

We danken je voor de belangstelling voor JBC.

Met vriendelijke groeten,

Ria - Klantendienst
Stoere mannen dragen een rok
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: Het Rok Revolutie voor mannen topic

Bericht door Ben »

Die kunnen wel een cursus communicatie gebruiken.
Snarf
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:35

Re: Het Rok Revolutie voor mannen topic

Bericht door Snarf »

Dit blijkt het type antwoord van JBC te zijn, want - zoals je in een eerder bericht kunt lezen - kreeg ik exact hetzelfde antwoord. Waarop ik repliceerde dat zij hiermee voor een vicieuze cirkel zorgen. Zij brengen geen mannenrok omdat je deze niet ziet in de straat. Je ziet ze niet in de straat omdat geen enkele zaak ze aanbiedt. Tof dat ze nu toch al twee maal een vraag naar mannenrokken kregen. Misschien helpt het als nog anderen ernaar vragen.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Het Rok Revolutie voor mannen topic

Bericht door Jos »

Eindelijk de tijd gehad om opnieuw een brief te schrijven; de eerste was door een computerprobleem helemaal verdwenen en paar weken geleden, zelfs geen automatische back-up.
Deze brief nu verzonden naar:

https://www.vd.nl/pages/contact.jsf

http://www.bonprixservice.de/nl/hilfe.html

klantenservice.nl@hm.com

http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/meta.html#!Contact

Inhoud van de brief:
Beste .... medewerk(st)er,
Al jaren ontwerpen modeontwerpers rokken voor mannen en tonen deze bij hun shows op de diverse podia, zoals wij onlangs nog in Amsterdam hebben kunnen zien. Helaas zien wij daarvan niets terug in de gewone winkel. Gedeeltelijk is dit begrijpelijk, omdat deze mode niet direct verkoopbaar is.
Daarnaast is het zo, dat vele mannen al jaren rokken dragen, die zij noodgedwongen uit de damescollectie halen of via internet aanschaffen. Dit gebeurt enerzijds via de damesmode, anderzijds via bedrijven die rokken voor mannen verkopen.
Mijn vraag is nu om een mogelijkheid te creëren om rokken voor mannen op een heel eenvoudige manier beschikbaar te maken, door de stoere modellen van de rokken op de mannenafdeling te hangen, c.q. via internet beschikbaar te stellen als zijnde herenmode.
Als duidelijke voorbeelden van de haalbaarheid van dit voorstel heb ik onderstaande feiten:
In Duitsland was enige jaren geleden door de hitte dat jaar een vraag van een medewerker van een bierbrouwerij om een kilt te mogen ontwerpen voor de mannelijke medewerkers:
http://www.bierspot.de/news/rock-saison ... g_790.html
http://www.bierspot.de/news/weldekerle_ ... _1004.html
In Zweden was afgelopen jaar een discussie over de kleding, waarbij de mannen het recht opeisten een rok te mogen dragen:
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-22828150
Mochten er nog vragen zijn, schroom dan niet en stel ze; ik zal ze graag beantwoorden.
een fervent rokdrager
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: Het Rok Revolutie voor mannen topic

Bericht door Ricky »

Het antwoord wat ik kreeg van Esprit is:

Geachte heer,

Naar aanleiding van uw vraag omtrent de verkoop van mogelijk herenrokken kunnen wij u over het volgende informeren.

Het aanbod van Esprit kleding wordt bepaald door een internationale design afdeling en is afgestemd op internationale verkopen, vraag en doelgroepen.

De vraag naar dit artikel is zo klein dat het niet rendabel is voor Esprit om dit op de markt te brengen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Martine
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het antwoord wat ik van de Hema kreeg is:

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht.

Voordat we reageren op uw e-mail willen wij u namens HEMA bedanken voor de moeite die u heeft genomen om ons van uw wens op de hoogte te brengen.

De behoeftes en ideeën van onze klanten zijn voor ons erg belangrijk. Wij hebben uw verzoek om unisex (jeans) rokken in het assortiment op te nemen, aan de verantwoordelijke functionaris binnen HEMA doorgegeven.

Deze zal, zodra zich een mogelijkheid voordoet, uw verzoek meenemen in de besluitvorming hieromtrent. Wij hopen dat u uw verzoek zult terugzien wanneer wij u in de toekomst verwelkomen in één van onze HEMA winkels.

Met vriendelijke groet,

HEMA Consumentenservice
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het antwoord wat ik kreeg van Hugo Boss was:

Goedemiddag meneer,


Bedankt voor het opsturen van uw feedback betreft de collectie van Hugo Boss.
We hebben uw informatie doorgestuurd naar Hugo Boss Duitsland, zodat de mail gelezen kan worden door de Styling afdeling van Hugo Boss.



Kind regards,

HUGO BOSS BENELUX B.V.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het antwoord van H&M was:

Geachte heer,

Bedankt voor je e-mail en feedback.
We vinden het altijd fijn als klanten met ons mee denken.

Ik heb je idee voorgelegd aan de betreffende afdeling en zij bekijken het idee verder.

Ik wens je een hele fijne dag.

Met vriendelijke groet,

Roxanne
H&M Klantenservice
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het antwoord van Garcia Jeans was:

Hallo,

Bedankt voor uw input, leuk dat u zo mee denkt.
Helaas past dit echter niet bij ons merk.
Wel heb ik uw bericht door gestuurd naar de head designer.


Kind regards,

Lydia
Marketing Department
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het antwoord van C&A op mijn mail was:

Geachte C&A klant,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Vanzelfsprekend is elk antwoord, elke reactie of kritiek van onze klanten voor ons erg belangrijk, want alleen daardoor hebben wij de mogelijkheid onze service-oriëntering en onze prestaties in de C&A Onlineshop voor al onze klanten voortdurend te verbeteren.

Daarom hebben wij uw voorstel tot verbetering intussen naar de betreffende afdeling doorgestuurd, zodat uw idee bij toekomstige productontwikkelingen van invloed kan zijn.

Tot slot willen wij u voor uw hulp nogmaals hartelijk danken.

Met vriendelijke groeten,
Uw C&A Onlineshop
Jana
Laatst gewijzigd door Ricky op 13 mar 2014 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Stoere mannen dragen een rok
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Het Rok Revolutie voor mannen topic

Bericht door Jos »

De reactie van V&D:
Wij waarderen uw blijk van betrokkenheid bij ons warenhuis zeer. Mede hierdoor zijn wij in staat onze dienstverlening te optimaliseren en het winkelen voor onze klanten zo plezierig mogelijk te doen verlopen.
Wij hebben uw suggestie over de mannenrokken doorgestuurd .Dit is inmiddels onder de aandacht gebracht van het betrokken management.
Wij hopen u in de toekomst als een tevreden klant van onze warenhuizen te mogen blijven begroeten.

De reactie van BonPrix:
Wij hebben uw voorstel tot samenwerking ontvangen.
Ons hoofdkantoor bevindt zich in Duitsland. Als u uw artikelen wenst aan te bieden, stel ik u voor schriftelijk contact op te nemen in het Engels of Duits met onderstaand adres (t.a.v. afdeling inkoop):

De reacties van H&M:
Bedankt voor je interesse.
Deze rokken hebben wij ooit in een filiaal gehad met een trendafdeling. We hebben ze nu niet meer in het assortiment en weten ook niet of dat ooit nog gaat gebeuren.
Ik zal je vraag doorsturen naar de betreffende afdeling.
Mijn antwoord:
Ik weet dat jullie een mannenrok in de collectie hebben gehad, dat was eind 2009 (zie bijlagen). Ik weet, dat diverse mannen in Nederland en België op zoek zijn geweest naar deze rok en geen van hen heeft de rok kunnen vinden. Zelf heb ik bij H&M in Heerlen gekeken.
Het was eindelijk een rok voor mannen, die ook goed draagbaar leek, ondanks de broek eronder.
Wij (leden van het forum: rokvoormannen.nl) vonden dit een goed initiatief en hopen nu op een vervolg. Vandaar het voorstel om een deel van de damescollectie unisex kleding te maken.
rok H&M
rok H&M
rok H&M2.jpg

de reactie:
Zoals je zelf al hebt aangegeven heeft H&M deze rokken ooit in een filiaal gehad met een trendafdeling.
Nogmaals, ik zal je voorstel doorsturen naar de betreffende afdeling. Wie weet, misschien zit bij de volgende collectie wel weer een mannenrok.
Hele fijne dag verder.

De reactie van C&A:
Vanzelfsprekend is elk antwoord, elke reactie of kritiek van onze klanten voor ons erg belangrijk, want alleen daardoor hebben wij de mogelijkheid onze service-oriëntering en onze prestaties in de C&A Onlineshop voor al onze klanten voortdurend te verbeteren.
Daarom hebben wij uw voorstel tot verbetering intussen naar de betreffende afdeling doorgestuurd, zodat uw idee bij toekomstige productontwikkelingen van invloed kan zijn.
Tot slot willen wij u voor uw hulp nogmaals hartelijk danken.
een fervent rokdrager
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: Het Rok Revolutie voor mannen topic

Bericht door Ricky »

Nu moeten de mensen die nog geen mailtjes gestuurd hebben,en de aantal antwoorden gelezen hebben hier,natuurlijk niet denken: dan hoef ik niks te mailen.
Je moet natuurlijk wel mailtjes sturen als je ook graag wil dat er rokken voor mannen in winkels komen,want hoe meer mailtjes ze ontvangen van verschillende personen hoe beter en groter de kans voor komende jaren natuurlijk.
Stoere mannen dragen een rok
Plaats reactie