Het Rok Revolutie voor mannen topic

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Snarf
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:35

Re: Het Rok Revolutie voor mannen topic

Bericht door Snarf »

Ik meen inderdaad dat ieder zijn eigen motivatie en voorbeelden in de mails moet verwerken. Indien er plots heel wat mailtjes met betrekking tot ons item zullen binnen lopen, zullen ze snel genoeg een campagne vermoeden en dan is het belangrijk dat deze zo goed mogelijk gestoffeerd en gedocumenteerd is. Een verwijzing naar de fashion-weeks voor mannen in Londen en Amsterdam, waar de ontwerpers herhaaldelijk mannenrokken opvoeren, zal ons doen overkomen als modebewust en dergelijke personen zijn nu juist een belangrijk segment van hun cliënteel. Het voorbeeld van de Zweedse machinisten belicht het functionele van
onze vraag. Het voorbeeld van de Engelse schooljeugd belicht illustreert het verwerpelijk onderscheid man-vrouw, waarbij de vrouw alles mag en de man binnen de maatschappelijk aanvaardbare krijtlijnen moet blijven. Zo zal elk voorbeeld een ander facet van onze vraag belichten. In mijn mailtjes stelde ik steeds dat ik al herhaaldelijk bij hen rokken kocht uit de damesafdeling en weet dat de drempel om daar te neuzen en dergelijke modellen te passen voor heel wat andere mannen te hoog is. Door rokken te etaleren en te presenteren in herenafdelingen zal de drempel verlagen en de omzet stijgen. Daar is het de winkelier uiteindelijk toch om te doen. Al wat kan bijdragen om hen hiervan te overtuigen, zal bijdragen tot ons doel. Want als inderdaad meer mannen een rok durven kopen omdat de drempel lager is en hem ook in het openbaar gaan dragen. Dan is voor de winkelier en .... voor ons het hek van de dam.
Snarf
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:35

Re: Het Rok Revolutie voor mannen topic

Bericht door Snarf »

Ik kreeg onderstaand ontgoochelend antwoord van WE. In een reactie stelde ik te begrijpen dat zij de collectie niet vooraf kennen en verzocht ik hen mijn vraag m.b.t. mannenrokken door te spelen aan de instanties die deze collecties wel samenstellen. Ik wacht op een antwoord van hen op dit bijkomend verzoek. We zullen immers moeten blijven aandringen en de actie niet al te licht opgeven. De aanhouder wint immers.

Hartelijk dank voor je bericht.
Helaas weten wij nog niet op voorhand wat er in onze collectie gaat komen. Ik vrees er echter voor dat er mannenrokken bij zullen zijn.
Onze excuses hiervoor.
Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
WE CUSTOMER SERVICE TEAM
__________________________________________
T. 00800-93327446
CONTACT@WEFASHION.COM

WE EUROPE BV
REACTORWEG 101
3542 AD UTRECHT
THE NETHERLANDS
WEFASHION.COM
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Het Rok Revolutie voor mannen topic

Bericht door Wiha »

Ik heb naar diverse mail adressen en websitelinks een bericht verstuurd. Onderstaande heb ik verstuurd:
Geachte heer / mevrouw,

Via deze mail wil ik u op de hoogte brengen dat ik uw collectie mannenkleding te beperkt vind. Tegenwoordig is er meer mogelijk op het gebied van mannenkleding. Ik mis de mannenrok in uw assortiment. Er zijn een redelijk aantal mannen die zo nu en dan (en sommigen bijna elke dag) graag een rok dragen. Deze worden nu vaak online of in de winkel bij de vrouwenafdeling gekocht. Deze mannen zouden graag een wat stoer model zien die ze bij hun eigen afdeling kunnen uitzoeken.

Er is een website waar u enkele magazines kunt inzien waaruit blijkt dat de mannenrok wel degelijk aandacht nodig heeft. Onderstaand hiervan de link:
http://www.rokvoormannen.nl/nieuwsbrief ... brief.html

Zelf ben ik ook een man die graag een rok draagt. Ik (en met mij vele andere mannen) zou dit graag in het openbaar gepromoot zien door kledingwinkels. Als u voor een meer unisex en toch stoer model gaat is deze op zowel de mannen als vrouwenafdeling te verkopen. Misschien eerst alleen online als u er geen winkelruimte aan wil besteden.

Bij deze dus de vraag of uw bedrijf mee wil werken aan het promoten van de mannenrok om een model (of meerdere) in uw collectie op te nemen.

Met vriendelijke groet,
De eerste reacties zijn binnen:
C&A:
Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen en doorgestuurd naar de inkoop afdeling.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijven wij,

Vervolgens de volgende van de C&A:
Ik dank u voor uw e-mail en voor de suggesties die u deed met betrekking tot onze collectie.

Mede dankzij zulke suggesties kunnen we onze collectie blijven verbeteren.

Ik heb uw informatie doorgegeven aan de verantwoordelijke personen zodat zij hiermee rekening kunnen houden bij de selectie van hun volgende collecties.

G-Star:
Hartelijk dank voor uw bericht aan G-Star RAW Online Store.

Het spijt ons te horen dat onze mannencollectie niet toereikend voor u is. Wij streven ernaar om een zo divers mogelijke assortiment aan te bieden. Uw feedback wordt dan ook zeer op prijs gesteld.

Vooralsnog hebben wij geen informatie over een introductie van de mannenrok aan onze collectie. Wij hebben uw bericht daarom doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Wij adviseren u om onze website in de gaten te houden. Zodra nieuwe collecties beschikbaar zijn, wordt onze Online Store direct bijgewerkt.

Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

OPUS >>>>>>>>> @Ricky, dit adres dus uit je lijst verwijderen........
bedankt voor Uw email.

Onze collectie is alleen voor vrouwen. We hebben geen mannenkleding.

Met vrienlijke groeten

Uw OPUS team

---------------------

rest volgt als ik meer reacties heb,
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Snarf
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:35

Re: Het Rok Revolutie voor mannen topic

Bericht door Snarf »

E5-mode antwoordde het onderstaande op mijn verzoek om rokken te etaleren en presenteren in de herenafdelingen van hun winkels. Ik begrijp niet goed waarom dit extra kosten qua inrichting zou meebrengen.

Voor e5 mode is het belangrijk dat onze klanten ons op de hoogte brengen van hun ervaringen en bevindingen. Op die manier kunnen wij streven naar een optimale klantentevredenheid.
Wij danken u alvast voor uw voorstel dat wij hebben doorgegeven aan de mensen die het winkelbeeld verzorgen. Zij zullen dit ook moeten bekijken hogerhand. U zal wel begrijpen dat met 70 winkels dit niet eenvoudig is om dergelijke aanpassingen uit te voeren. Wij starten dit jaar ook met een nieuw concept in al onze winkels die reeds lang op voorhand gepland is en ook veel kosten met zich meebrengt.
Wij zijn ervan overtuigd dat u begrijpt dat wij niets kunnen garanderen maar wij houden wel rekening met uw vraag.
Snarf
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:35

Re: Het Rok Revolutie voor mannen topic

Bericht door Snarf »

Hierbij het antwoord van JBC op mijn vraag rokken voor mannen in hun collectie op te nemen en mijn reactie op dit antwoord aan hen:

Het antwoord van JBC:
Bedankt voor jouw feedback. Het doet ons plezier reacties en tips van onze klanten te krijgen
We denken dat de mannenrok misschien ooit mode kan worden, maar op dit moment geven wij er de voorkeur aan om vernieuwing te brengen in onze eigen, actuele collectie. Wij willen ons echter nog niet wagen aan dit type rok omdat wij dit te weinig gedragen zien in het straatbeeld. Misschien dat de Belg hier binnen afzienbare tijd wel klaar voor is, maar momenteel zien wij hier niet genoeg signalen, om dit effectief op te nemen in onze collectie.

Mijn reactie op dit antwoord aan hen:
Dank voor onderstaand antwoord op mijn verzoek rokken voor mannen aan te bieden, maar op deze wijze blijven we in cirkeltjes draaien. Jullie geloven kennelijk - net als meerdere mannen - wel in de mannenrok, maar brengen hem (nog) niet omdat je deze nog niet (voldoende) in het straatbeeld ziet. Hoe zou je hem kunnen zien als niemand hem aanbiedt. Mijn vraag moet juist een signaal zijn dat er vraag naar is en dat een aanbod er voor kan zorgen dat je hem in de toekomst in het straatbeeld zult zien. Uiteraard besef ik dat zo'n introductie aanvankelijk wellicht gelijkaardige positieve en negatieve reacties zal uitlokken als toen - inmiddels al meer dan een halve eeuw geleden - de eerste vrouwen broeken gingen dragen. Welke kledingzaak zou vandaag de omzet aan damesbroeken nog willen mislopen? Laat ons uit de geschiedenis leren! De pioniersvrouwen kochten en droegen destijds mannenbroeken. De designers volgden snel. Dit inspireert me om u te vragen als eerste stap een damesrok - die zich hiertoe leent - te etaleren op een mannelijk mannequin en dit model aan te bieden in de herenafdeling. Dit vergt als testproject geen extra kosten. Het vraagt enkel wat moed om dit als eerste te doen. Uit ervaring weet ik dat een klassieke zwarte en/of donkerblauwe jeansrok hiervoor perfect in aanmerking kan komen. Zoals uit de beelden van jongste fashionweeks in Londen, Amsterdam en Parijs mag blijken staan er al designers klaar om op deze trend in te spelen en uit de bijgaande link mag blijken dat de nieuwe generatie ontwerpers internationaal op deze normale evolutie van een maatschappij die niet mag discrimineren op basis van geslacht. (www.modeschule-hallein.at/content/view/316/9/). Het zou me plezieren mocht ik met dit pleidooi bijgedragen hebben tot de realisatie van een - tot nog toe onmogelijke gewaande - wens van mannen, die nu al binnenshuis plezier beleven aan het dragen van een rok en er dan ook mee in het openbaar zouden kunnen verschijnen.
Alvast dank voor uw kleine opening, nu nog de moed vinden en klaar is kees!
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: Het Rok Revolutie voor mannen topic

Bericht door Ben »

Krijg je een reactie op zo een brief?
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 867
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Het Rok Revolutie voor mannen topic

Bericht door WesleyN »

Ik heb bij H&M wel eens van die jeggings (witte) of lange rokken (zwarte en grijze) op de heren afdeling zien hangen. En in de etalage mannenpoppen in die nieuwe trend meggings. Bij H&M maak je toch de meeste kans. Helaas hebben ze de trendy verkooppunten gereduceerd.

Die rokken vond ik helemaal niks. De jegging had ik gepast. Mijn maat lag er niet bij. Dus dan maar maat 33 passen. Ik kon zo naar mijn onderbroek kijken. :oops: Iets te groot voor mij. Hij moet toch strak om mijn middel zitten.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Snarf
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:35

Re: Het Rok Revolutie voor mannen topic

Bericht door Snarf »

Ban,

Wat is er mis met mijn brief aan JBC? De stijl? De toon? De inhoud? De lengte? ...?
Hoe zou jij het anders aanpakken?
Het is toch de bedoeling van de campagne goodwill op te wekken en dan is het belangrijk te weten hoe een bepaalde reactie bij derden overkomt. Daarom vernam ik graag van jou wat jou stoort.
Snarf
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:35

Re: Het Rok Revolutie voor mannen topic

Bericht door Snarf »

Hierbij het antwoord dat ik op mijn reactie ontving van WE.
Ik heb hen oprecht bedank voor het snel, eerlijk en openhartig standpunt, dat ik - ondanks een zekere teleurstelling - waardeer en respecteer.

Het antwoord van WE:
Ik begrijp uw teleurstelling.
Deze fashion-items zullen waarschijnlijk enkel verkocht worden in exclusieve niche-shops. We Fashion richt zich meer op het algemene publiek en niet echt op de modegevoelige klant die openstaat voor de laatste nieuwe trends.
Uw eerste bericht heb ik maandag reeds doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling.
Onze oprechte excuses voor dit ongemak.
Snarf
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:35

Re: Het Rok Revolutie voor mannen topic

Bericht door Snarf »

Ik heb destijds bij H&M zowel de grijze als de zwarte rok, waarover WesleyN in een hoger bericht spreekt, gekocht. Eerlijkheidshalve moet ik erkennen dat ik ze nagenoeg niet gedragen heb. Het zijn niet meer dan grote lappen stof met één zak en enkel een velcrosluiting in de tailleband. Als je ermee gaat zitten, vallen ze open tot aan deze tailleband, waardoor ze in het openbaar enkel draagbaar zijn in combinatie met een lange broek. H&M heeft toen wellicht de geit en de kool willen sparen, maar juist daardoor iets op de markt gebracht dat de vlotheid en de luchtigheid van een damesrok mist. Integendeel voelt de combinatie van broek en
wikkelrok - zeker de zware stofkeuze - oncomfortabel en zwaar aan. Voor mij geen wonder indien de verkoop ervan niet meteen een succes was. Indien dit falen de keten er nu van zou weerhouden op de toen ingeslagen weg verder te gaan, dan was toenmalig lovenswaardig experiment eerder een stap achteruit dan vooruit en is het uitermate belangrijk dat ze weten dat niet zozeer de idee dan wel de concrete vormgeving faalde. Mij zouden ze alvast plezieren indien ze het opnieuw waagden met bv. een eenvoudige zwarte of donkerblauwe jeansrok. Ik suggereerde hen dit al, maar denk dat enkel een grotere vraag ernaar kans op succes geeft.
Plaats reactie