dit jaar allemaal in rok?

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

dit jaar allemaal in rok?

Bericht door Wiha »

Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
John J
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 dec 2014 19:26

Re: dit jaar allemaal in rok?

Bericht door John J »

Volgens mij is er toch wel een verschil tussen een beschaafde rok, en van die jurkjes waar men je geslacht kan zien.
Ik geloof niet dat het geoorloofd is hiermee op straat te lopen.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: dit jaar allemaal in rok?

Bericht door musa »

Dit is er ver over.
Snarf
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:35

Re: dit jaar allemaal in rok?

Bericht door Snarf »

Dit schaadt meer dan het baat.Enkel de creatie van Dries Van Noten kan ik waarderen en zou ik - als het maatschappelijk wat meer aanvaardbaar is - durven dragen.
Even iets anders. Is het jullie ook opgevallen dat men in het TV-journaal van enkele dagen geleden opmerkte dat de lente- en zomermode erg UNISEX is, maar dat uit de beelden viel op te maken dat enkel vrouwen mannelijke outfits zullen dragen en het omgekeerde weer volledig ontbrak. Waar is die gelijkheid van man en vrouw? Waar is de eMANvipatie?
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: dit jaar allemaal in rok?

Bericht door rokwens »

Rick Owens heeft inderdaad overdreven maar er zit ook een visie achter. En ik versta dat als een aanklacht op het feit dat men mannen altijd volledig bedekt wil zien. Vrouwen kunnen zich wat dat betreft veel meer permitteren. In de herenrekken zie ik geen geperforeerde pulls liggen , geen doorzichtige stoffen, geen kledij met blote armen, schouders, rug, benen. Geen open schoenen enz. Nee dat mag niet want mannen zijn te lelijk met hun beharing zegt men dan. En ja hij brengt de mannenjurk onder de aandacht.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: dit jaar allemaal in rok?

Bericht door rokwens »

Ik heb al meermaals ontwerpen van dries gekocht en ik draag ze nog steeds. Ik zal eerstdaags eens in zijn winkel gaan kijken.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie