Rokjesdag 2015

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokjesdag 2015

Bericht door beachlion »

Hier in Amerika heb ik ook geen enkele uiting gezien van het fenomeen Rokjesdag. Ten eerste is er hier geen figuur als Martin Bril. Maar een ander fenomeen is natuurlijk het alom aanwezige overgewicht dat hier al op vrij jonge leeftijd toeslaat. Ook door de vaak gephotoshopte afbeeldingen in populaire tijdschriften van bekende figuren van film en TV hebben veel meisjes en jonge vrouwen een slecht zelfbeeld en bedekken meer vel dan strikt noodzakelijk door het weer. En als we dan ook nog de conservatieve invloeden van de religie er bij nemen ziet het er slecht uit voor het fenomeen rokjes, en zeker korte rokjes.
Afgelopen maandag ben ik gaan hiken in een pas gevonden stukje wilde natuur aan de rand van een stadje dat iets zuidelijker ligt. Er komen wat joggers en ook een enkele crosser en ik ben dan ook voorzichtigheidshalve begonnen met een kilt. Het kortste dat ik tegenkwam was een meisje in een wielrenners broek maar de rest in lange shorts. Geen rok te zien, ook niet in de wijdere omgeving. Ik vind het te treurig voor woorden dat ik als man gedwongen ben om het goede voorbeeld te geven als het aankomt op het dragen van rokken. ;)
Plaats reactie