Rokjesdag 2015

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Rokjesdag 2015

Bericht door Wiha »

Zie onderstaande link

http://www.omroepwest.nl/nieuws/10-04-2 ... atsoe-mats
DEN HAAG - Wat Martin Bril in zijn stoute dromen nooit had durven vermoeden, blijkt dit jaar een trend te zijn. Ook mannen durven tegenwoordig zich over te geven aan het fenomeen 'rokjesdag'. Bekende regiogenoten als cabaretier Jochem Myjer en Matsoe Matsoe uit Oh Oh Cherso willen dit blijkbaar zelfs met de hele wereld delen en zetten een foto van zichzelf in een rokje op Twitter.
We kunnen er deze vrijdag niet onderuit: Het is rokjesdag. Waar ze al die maanden waren, dat weet niemand. Maar vandaag bepalen ze weer het straatbeeld: Dames in allerlei soorten en kleuren rokjes. Je kon deze ochtend geen radiozender aanzetten of het ging er wel over. Twitter staat vol met foto's van vrouwen die trots hun benen showen met de hashtag #rokjesdag, en ook op mening werkvloer zal de term deze dag gevallen zijn.

De nieuwste trend lijkt echter dat nu ook mannen zich aan dit fenomeen durven te wagen. En met volle overgave, zo blijkt. Op Twitter is bijvoorbeeld een foto opgedoken van Joey Spaans, ook wel bekend als de stoere Zoetermeerse tuinman Matsoe Matsoe uit de realityserie Oh Oh Cherso. Spaan deelt een selfie met de wereld, waarop hij te zien is een fluoriscerend roze rokje. Het is nog wel enigszins kuis, want tot over de knie. Omdat de rok een hoge split heeft, is nog net de tatoeage onder zijn linker knie te zien.

Ook de bekende Leidse cabaretier Jochem Myjer is blijkbaar in de stemming voor rokjesdag. Hij retweette eerder deze vrijdag een oproep van een man uit Noordwijk, die zijn volgers beloofde om bij 500 retweets zichzelf in een rokje te fotograferen en dit het internet te delen. Dat lukte de man en hij hield woord.

Myjer raakte blijkbaar geïnspireerd en heeft zich solidair verklaard, want ook hij twitterde daarna een foto van zichzelf in een rokje. Ogenschijnlijk heeft de Leidse grappenmaker meer lef dan Matsoe Matsoe, want hij draagt een bijzonder kort, zilveren glitterrokje op de foto. 'Nou, dan blijf ik ook niet achter', luidt het bijschrift van zijn gewaarde tweet.
2825836.jpg
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Rokjesdag 2015

Bericht door Jos »

eindelijk goed nieuws.

Ik kreeg net de link doorgestuurd van Rokster en wilde hem ook plaatsen :?
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rokjesdag 2015

Bericht door WesleyN »

Niks van gezien dat het gisteren rokjesdag was. Erg jammer. Ik was op de hoogte van rokjesdag. Dus ik had extra opgelet.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Rokjesdag 2015

Bericht door musa »

Lol,gisteren in mijn tuin gewerkt in rok :P,maar de 10 de heb ik inderdaad maar sporadisch een rok gezein.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Rokjesdag 2015

Bericht door Wiha »

Nog een positieve link gevonden over rokjesdag:

http://studentenkrant.org/2015/04/rok-stroll/
Rok & Stroll
BY TOBIAS RUTTEMAN · 12 APRIL 2015

Het was weer rokjesdag. Om alle feiten zo nauwkeurig mogelijk te rapporteren trok onze mannelijke correspondent zelf een rokje aan. Onderzoeksjournalistiek, bitches!

Het zal niemand ontgaan zijn: afgelopen vrijdag was het weer rokjesdag. Die dag die elk jaar weer nieuwswaardig wordt geacht, maar waar nooit iets boeiends over te zeggen valt. Meisjes dragen rokjes; leuk natuurlijk, maar een spannend narratief is het niet. Het is hooguit goed voor vieze-mannen-praat.

Gelukkig kan het ook anders. Omdat ik wel eens wilde weten hoe deze dag nu wordt ervaren door de andere helft van de bevolking, besloot ik mij zelf in een rokje naar buiten te begeven. Op zoek naar nieuwe ervaringen, en natuurlijk om de reacties te peilen.

De reacties bleven alleen uit. Goed, ik heb genoeg terloopse blikken opgevangen, maar omstanders gedroegen zich verder alsof er niets aan de hand was. De paar uitgesproken reacties die ik wel kreeg, waren bovendien allemaal positief.

Dat leidt mij tot de volgende conclusie: mannen, de tijd is rijp. Waar vrouwen al jaren zonder problemen in onze kleren rond konden lopen, is het nu eindelijk ook acceptabel als wij die van hen aantrekken. Kanye West en Jaden Smith deden het al eerder, en nu is de tijd aangebroken dat ook de gewone man er mee wegkomt.

En, toegegeven, het zit eigenlijk best lekker, zo’n rokje. Je hebt alle bewegingsvrijheid die je nodig hebt, en omdat de boel lekker doorwaait, gaan je ballen ook niet zo plakken. Dikke prima. Wat mij betreft is het nu nog slechts wachten tot H&M de mannenrok in het assortiment opneemt. Tot die tijd moeten mannen maar gewoon de kast van hun vriendin plunderen, als wraak voor alle hoodies die ze nooit meer terugzagen.

Nawoord

Hoewel het erg snel went, zo’n rokje, zijn er wel een paar punten waar je als man even rekening mee moet houden:

– Neem een tas mee. Rokjes hebben geen broekzakken, dus vergeet niet om een andere plek te vinden om noodzakelijke spullen in te stoppen. Ikzelf liep bijna de deur uit zonder sleutels. Slecht idee.

– Strakke rokjes werken alleen bij vrouwen. Form-fitting is alleen goed als je de juiste vormen hebt; een geaccentueerde penis is minder charmant.

– Naar de wc gaan werkt ineens net even wat anders. Tot je de juiste techniek hebt gevonden, is het misschien beter om urinoirs te vermijden
Rokjesdag02.jpg
Rokjesdag01.jpg
Rokjesdag04.jpg
Rokjesdag05.jpg
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rokjesdag 2015

Bericht door WesleyN »

Leuk artikel. Deze man begrijpt het tenminste. Het zit gewoon lekker.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Rokjesdag 2015

Bericht door musa »

Nice,een goede trend.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Rokjesdag 2015

Bericht door jan »

Niet alleen leuk maar hij heeft de juiste lengte gekozen en het staat hem voortreffelijk.
Zo'n 27 jaar geleden ben ik ook eens door Groningen gelopen in een rok. Nauwelijks reacties.

Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Rokjesdag 2015

Bericht door Jos »

ik heb gereageerd op het artikel
Hallo Tobias, je snapt helemaal. Zo’n rok is een ideaal kledingstuk voor man en vrouw. Vreemd dat mensen daar zo moeilijk over kunnen doen.
In het nawoord vermeld je bij de nadelen, dat rokjes geen zakken hebben. Als je goed kijkt, zul je zien, dat heel veel rokken, met name jeans rokken, twee tot vier zakken hebben, ideaal voor ons als man, omdat we al die zakken al zo lang gewend zijn.
groeten, Jos
een fervent rokdrager
een fervent rokdrager
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Rokjesdag 2015

Bericht door musa »

Goed idee om te reageren,hou ons op de hoogte van een eventuele tegenreactie.
Plaats reactie