longshirt, aanloop tot gewenning rokeffect

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

longshirt, aanloop tot gewenning rokeffect

Bericht door rokwens »

We zijn op de goede weg denk ik. Ik zie Rick Ouwens, Dries van Noten en nog heel wat andere designers weer flink hun best doen om mannen van "de broek" te bevrijden en dat is te waarderen. Ondertussen duikt aan de hand van hun ontwerpen reeds een rage op van LONGSHIRTS. Ze zijn reeds al in een aantal kledingketens (WE en H&M ) te koop. Deze shirts hebben de lengte van een korte jurk (85 tot 95 cm) en zijn effen, of met prints, soms met ritsen onderaan, soms met aangestikte boorden in andere stof of kleur. Ze worden gedragen met een soort slim-fit / legging, weliswaar in veel te dikke en zware stof. Maar daar draag je uiteraard bij wat je wil. Misschien is dit een nieuwe piste om de massa vertrouwd te maken met het rokjeseffect. Het verschil tussen een lange T-shirt met een opvallende brede boord onderaan en een gewone t-shirt met een echt rokje eronder wordt dus bijna onzichtbaar. Ik zou graag willen dat jullie allemaal eens gaan rond-kijken in de trendzettende kledingwinkels en posten waar hier iets in deze trend te koop is. vb Amsterdam.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: longshirt, aanloop tot gewenning rokeffect

Bericht door WesleyN »

Ze zijn nog mooi ook. En als je een longfit shirt draag kan je een mooie longfit overhemd eroverheen dragen. Bijvoorbeeld zwarte skinny met een grijs gemêleerde shirt en een roodzwart geruite overhemd. Helemaal trendy. En gewoon te koop bij de grote winkelketens als H&M, We, CoolCat of Wehkamp.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: longshirt, aanloop tot gewenning rokeffect

Bericht door WesleyN »

Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: longshirt, aanloop tot gewenning rokeffect

Bericht door rokwens »

Ik heb er enkele gekocht en het is heel fijn om te dragen. Vooral omdat je maar één deel hebt en er moet zelfs niets bij gecombineerd te worden als je niet wil. Ik heb er nu ook gezien bij G-Star.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: longshirt, aanloop tot gewenning rokeffect

Bericht door WesleyN »

Wat draag je eronder. Weet je dat Ali B. ook zo'n longfit shirt heeft. Gezien bij Voice of Holland. Eigenlijk in de krant. Maar het was een afbeelding van de Voice of Holland.

Ik draag daaronder een skinny. Of een legging is ook mooi eronder.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: longshirt, aanloop tot gewenning rokeffect

Bericht door rokwens »

Ik draag er meestal een legging onder, maar ook al eens een dunne rok die er net onderuit komt.
Er zijn ook modellen die bijna knielengte hebben zodat er geen verschil meer is met een jurk, alleen dat die zeer basic is.
Die heb ik in Antwerpen in een winkel gezien op een etalagepop. De bermuda daaronder moest je ver zoeken....
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: longshirt, aanloop tot gewenning rokeffect

Bericht door WesleyN »

Ja je hebt ze verschillende lengtes. En die langste zijn mijn favoriet. Ik heb er o.a. 2 met een rits aan de zijkant en dat zijn echt lange shirts. En de overhemden die ik erbij heb, zijn zelfs nog langer. Maar ik heb een vrouw die er helemaal niks van snapt. Helaas. Ik heb het H&M boekje op die bladzijden op de strijkplank gelegd en ben toen naar mijn werk gegaan. Dan zag ze met eigen ogen dat het echt mannenkleding was.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: longshirt, aanloop tot gewenning rokeffect

Bericht door WesleyN »

Er was net een BN'er op tv die een modelijn was begonnen. Daarin toonde hij ook een longshirt. Mijn vrouw zei toen tegen mij dat is wat voor jou. Ik zei ja. Soms snap ik mijn vrouw niet. De ene keer dreigt ze over mijn "vrouwelijke" kleding. En vervolgens komt met zo'n opmerking. Ik snap het allemaal niet.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie