Joe boekt vooruitgang

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Joe boekt vooruitgang

Bericht door jan »

Dat ziet er geweldig uit, Beachlion!
Ik heb zojuist een tweede khaki rok besteld die wat langer is dan de eerste en het is een échte cargo rok.
Klik op de link http://www.denimskirts.com/collections/ ... enim-skirt

Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Joe boekt vooruitgang

Bericht door Jos »

Ziet er goed uit, Beachlion. ik heb dezelfde keuze gemaakt en ook de kaki besteld

de post is vandaag ook aan mijn deur geweest, maar helaas was ik niet thuis.

Ik vond wel een briefje van postNL met de mededeling dat er nog 30,38 euro verschuldigd is.
ik had al gelezen, dat de pakket 2 dagen vertraging had opgelopen bij Custom Services, dat zijn dus blijkbaar de nog verschuldigde invoerrechten, een belachelijk hoog bedrag. Eens kijken of daar nog wat aan te doen is :evil:
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Joe boekt vooruitgang

Bericht door beachlion »

Het is jammer dat er nog zoveel extra kosten bij komen. Eerlijk gezegd valt het nogal mee want je betaald eerst de BTW, dan over het totaalbedrag invoerrechten en dan nog de afhandeling door de inklarende partij. Ik ben bang dat er niets meer aan te doen is. Als het eenmaal door de molen gegaan is moet je van hele goede huize komen om er nog iets aan te veranderen. Op het Internet kan je alle informatie vinden over het importeren van goederen vanuit de VS.
Ik zit in hetzelfde schuitje als ik iets in Europa bestel. Meestal zijn dat boeken en omdat m'n interesse nogal afwijkt van het gangbare zijn het soms 2e hands boeken. Dan betaal ik soms transportkosten (€18) die zo'n tweemaal de prijs van het 2e hands boek zijn.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Joe boekt vooruitgang

Bericht door jan »

De douane is altijd alert bij uit een ander werelddeel komende stoffen. Ze zijn bang dat er (eitjes van) uitheemse insecten in kunnen zitten.
Overigens controleert de ene beambte wel en een ander weer niet. Zo heb ik door de jaren twee Sportkilts uit de US ontvangen; voor de ene hoefde ik alleen VAT te betalen en de andere was uitgepakt en dat kostte twee tientjes meer.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Joe boekt vooruitgang

Bericht door Jos »

het zou allemaal niet zo erg zijn, maar nu is mijn pakketje ook nog zoek geraakt. Ik was even niet thuis toen de postbezorger het pakketje kwam afleveren.
Dus ben ik daags erna naar het postkantoor gegaan om het pakketje op te halen, daar bleek het niet te liggen, maar volgens de medewerkster ligt het in Born (het verdeelcentrum). Dus het infonummer van PostNL gebeld en daar konden ze me ook niet direct helpen. De man heeft nog hier en daar navraag gedaan en een "case" aangemaakt. Binnen 4 werkdagen moet ik een reactie krijgen.
Ik word hier niet vrolijk van, vooral omdat ik al met mensen hierover gepraat had en beloofd de rok te zullen dragen :evil:
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Joe boekt vooruitgang

Bericht door beachlion »

Dat klinkt als dikke pech. Heb je een tracking-nummer opgekregen? Op die manier kan je het pakketje redelijk volgen. De grote jongens als DHL en UPS werken hiermee en elke keer als het in- of uitgeboekt wordt zie je dat direct op je computer. Alleen de Amerikaanse post (USPS) is hier erg traag mee. Die lopen soms een paar dagen achter.
Als de rok alsnog bezorgd wordt moet je de envelop wel met het rode plastic bandje in de sluitflap opentrekken. In plaats van bubbelplastic zit er papierpulp in de dubbele wand van de envelop. Het is erg milieuvriendelijk maar als je de envelop beschadigd kan het een aardige stofbende veroorzaken.
De rok kan iets ruim vallen maar de taille krimpt ongeveer 25 mm met de eerste wasbeurt.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Joe boekt vooruitgang

Bericht door Jos »

ik heb de rok eindelijk binnen.

Dankzij eigen inspanning: ik ben voor de zoveelste maal terug gegaan naar het postagentschap en een medewerkster die mij redelijk goed kent, gevraagd om nogmaals te zoeken. En ja hoor na enige tijd kwam het bewuste pakketje boven water :o :o :D :D

hij is nog wat aan de wijde kant, maar dat zou beter worden na een wasbeurt; even afwachten dus.
DSCN0622.JPG
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Joe boekt vooruitgang

Bericht door beachlion »

Afhankelijk van de wastemperatuur en de manier van drogen kan de taille 1" tot 2" (2,5 tot 5 cm) krimpen. 2 tot 3 cm krimp zou bij mij de een perfect passende taille opleveren.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Joe boekt vooruitgang

Bericht door jan »

Ik bestelde een cargo rok bij Style J in Amerika, maat 34 inch, mijn echte taillemaat. De rok was flink te ruim en viel na aantrekken zó op de vloer.
Wassen bij 40 graden hielp niet dus heb ik er band in gelijmd. Ik heb nogal wat hulmiddelen voor dit soort problemen in huis.
Met de band erin past 'ie precies.
doe het zelf 004.JPG
doe het zelf 004.JPG (11.68 KiB) 11643 keer bekeken
Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Plaats reactie