Duits artikel over mannen en rokken

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Duits artikel over mannen en rokken

Bericht door Jos »

Op het Duitse forum kwam ik onderstaand artikel tegen.
Ik neem aan dat eenieder wel een vertaalprogramma heeft om dit te kunnen lezen.
http://www.zeit.de/zeit-magazin/2015/36 ... schlechter
een fervent rokdrager
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Duits artikel over mannen en rokken

Bericht door musa »

Gelezen ...en eigenlijk niks nieuws onder de zon.... wat het artikel ons verteld is dat de rok lang een algemene kleding was tussen man en vrouw en dat pas later in de geschiedenis de
rok uitsluitend vrouwelijk is geworden,maar kan ik afleiden uit dit artikel dat het nog verboden is in Duitsland om als man een rok te dragen of heb ik dat mis begrepen ?
Er is maar één manier om de rok dragende man in de maatschappij te brengen is dat er meer durvers moeten zijn die in rok buiten willen lopen,zolang een enkeling van paal tot paal loopt in zijn
omgeving of alleen in zijn tuin een rok draagt dan gaat er nooit iets veranderen volgens mijn mening.
john1963
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 jun 2015 17:55

Re: Duits artikel over mannen en rokken

Bericht door john1963 »

ik had dat artikel ook gelezen, maar hier ben ik ook wel met je eens dat er meer mannen moeten zijn die durven met een rok aan in het openbaar te komen. Ik denk dat er wel meer mannen zijn die een rok willen dragen en dat ze worden tegen gehouden door zijn echtgenote-vriendin dat deze dat niet willen. Kijk als er meer in het openbaar komen dan wordt dat vanzelf wat beter geaccepteerd. Ik zelf heb er weinig las van want kom overal met een rok aan. Krijgt positieve geluiden of krijgt met vrouwen te maken die je tegen komen en dat ze zich het hoofd omdraaien. Deze groep mensen willen daar niets mee te maken hebben.
Een ding is zeker ze moeten iedereen in zijn waarden laten, vooral op het gebied van kleding, maar het zal wel nog heel wat zijn voordat je meerdere mannen ziet die in een rok lopen. De tijd zal het leren.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Duits artikel over mannen en rokken

Bericht door beachlion »

musa schreef:...... maar kan ik afleiden uit dit artikel dat het nog verboden is in Duitsland om als man een rok te dragen of heb ik dat mis begrepen ? .....
In het eerste deel staat: "Nicht weil es gesetzlich verboten wäre." wat zoveel betekent als: Niet omdat het wettelijk verboden zou zijn. Net als in Nederland of België kan je in Duitsland probleemloos over straat als man in rok. Dat was in vroeger eeuwen wel anders omdat de Bijbel veel invloed had op de wetgeving.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Duits artikel over mannen en rokken

Bericht door musa »

Ok,dank je ,in een vreemde taal zijn dingen soms moeilijker interpreteerbaar.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 867
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Duits artikel over mannen en rokken

Bericht door WesleyN »

Ik heb een paar keer gezegd dat Duits veel op Nederlands lijkt. En dat vind ik ook. Mijn dochter haalde daarom af-en-toe Duits en Vlaams door elkaar. Want Vlaams vond ze wel veel op Nederlands lijken... Dan had ze een keer beweerd dat ze naar Duitsland op vakantie is geweest, terwijl we toch echt naar België op vakantie zijn geweest. Ik geloof dat ze het nu toch weet. Ze is soms hardleers. We hebben heel veel moeite gehad om haar de dagen van de week te leren. Maar ze kan wel weer muzieknoten lezen. Dat kan ik weer niet...
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Duits artikel over mannen en rokken

Bericht door Jos »

in principe is er inderdaad niets nieuws onder de zon.
Het enige verfrissende is, dat er steeds vaker op een positieve manier artikelen in de media verschijnen over de man in rok.
Zelf merk ik de onbekendheid regelmatig bij pogingen om de daten; de meeste vrouwen staan er nogal sceptisch tegenover en hebben er nog nooit iets over gelezen of gehoord :(
een fervent rokdrager
Plaats reactie