Mannenrokkentrend

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Mannenrokkentrend

Bericht door jan »

Nog steeds worden mannenrokken door ontwerpers op de catwalk gezet. Zie hier:

http://www.fashionforwardmen.com/2016/0 ... sxter.html
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Mannenrokkentrend

Bericht door Yvan »

Het zal altijd een (zeer) kleine afzetmarkt blijven, vrees ik, zelfs als de grote kledingzaken morgen ook de rok op de herenafdeling zou verkopen. Blijkbaar zit het de meeste van ons in de genen gebakken dat een rok voor de man "not done" is en DAT eruit krijgen is een zaak van jaren. Mij zal het in ieder geval niet tegenhouden, zodra Marina zich comfortabel genoeg voelt om mij los te laten in kilt in de openbaarheid ben ik vertrokken en zullen er niet veel broeken meer gedragen worden (naargelang de omstandigheden). ;)
Real men wear skirts
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Mannenrokkentrend

Bericht door rokwens »

hier en daar zie je er toch
bbf2016.1.jpg
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Mannenrokkentrend

Bericht door Yvan »

Tegenwoordig heb ik, na het werk, dagelijks een kilt aan. Marina is het nu al zodanig gewoon dat ze er niet meer van opkijkt als ik zo de straat op ga. Soms zie je mensen even verrast kijken, maar er zijn niet bepaald veel reacties, alleszins minder dan verleden winter . De kilt in de openbaarheid beperkt zich tot mijn buurt omdat grotere afstanden met de motorfiets gebeuren. Van mij mag de zomer nog even duren, blijkbaar is een kilt dan aanvaardbaarder. ;)
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
john k 1963
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 apr 2016 18:16

Re: Mannenrokkentrend

Bericht door john k 1963 »

Door altijd rokken, jurken of een kilt te dragen in het dagelijks leven, word je al snel geaccepteerd. Dat is mijn ervaring want ik heb tegenwoordig altijd maar een rok of jurk aan. Een ding is me wel opgevallen dat de mensen die je in een rok of jurk zien dat je veel vriendelijker ontvangen word. Dus dat heeft toch iets dat je een jurk of rok aan hebt.

met vriendelijke groeten

John k 1963
Rok in Hongarije
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 aug 2013 21:52

Re: Mannenrokkentrend

Bericht door Rok in Hongarije »

Ik heb het zojuist geteld: ik heb dit jaar welgeteld 5 of 6 dagen een broek gedragen, alle overige dagen een rok/rokje dus. Dit voorjaar ben ik verhuisd, in het dorp waar ik nu woon heeft nog nooit iemand mij in broek gezien, ik wordt in rok volledig geaccepteerd. In het begin soms een verbaasde blik of een opmerking, nu weet men niet beter. Ik ben heel blij dat ik indertijd de broek in de ban heb gedaan en alleen maar rokjes draag. Er kleeft slechts één nadeel aan: mijn vriendin heeft bijna dezelfde maat als ik waardoor uit de was rokjes nogal eens in de verkeerde kast worden gelegd :)
Gebruikersavatar
john k 1963
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 apr 2016 18:16

Re: Mannenrokkentrend

Bericht door john k 1963 »

IK zelf draag in het algemeen helemaal geen broeken meer, dat is allleen maar met werken en dan draag ik alleen maar rokken of jurken.


Met vriendelijke groeten

John k 1963
Plaats reactie