MEREL (van TV) over mannenkleding

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

MEREL (van TV) over mannenkleding

Bericht door rokwens »

Enkele stukjes van wat ze in haar boek schrijft over mannenkleding. Gewoon wat ze vaststelt. Alhoewel, door de herhalingen lijkt het toch een beetje een aanklacht.

Mannen hebben minder keus dan vrouwen. Niet alleen qua kleuren, maar ook qua kleding en accessoires. Minder keus betekent dat de kledingstukken die je kiest, ook echt goed moeten zijn, omdat je er niet nog van alles bij kunt halen (wat vrouwen wel kunnen doen).

Ik ben dan ook blij dat mannen tegenwoordig meer keus hebben: verschillende modellen, dessins, stoffen en kleuren zoals grijsblauw, groen en zelfs camel. Nog maar een decennium geleden, was de keuze beperkt: vooral blauw, zwart of grijs en af en toe een belabberde kleur zoals mintgroen of bordeauxrood

Mannen hebben over het algemeen niet zo veel keus. Zij kunnen een saaie outfit niet opleuken met hoge hakken, een dotje make-up of een trosje kettingen en dit maakt het voor mannen zo moeilijk en soms een beetje saai.


Zo hoor je het ook eens van een vrouw die met styling bezig is.
Blijkbaar moeten we het daar dan maar mee doen en er het beste van maken voor zover dat kan.
Wil jij, zoals de modale man, berusten in je lot en al die ongeschreven beperkingen aanvaarden, ga je gang ! Ik niet
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: MEREL (van TV) over mannenkleding

Bericht door Yvan »

rokwens schreef: Mannen hebben over het algemeen niet zo veel keus. Zij kunnen een saaie outfit niet opleuken met hoge hakken, een dotje make-up of een trosje kettingen en dit maakt het voor mannen zo moeilijk en soms een beetje saai.

Zo hoor je het ook eens van een vrouw die met styling bezig is.
Blijkbaar moeten we het daar dan maar mee doen en er het beste van maken voor zover dat kan.
Wil jij, zoals de modale man, berusten in je lot en al die ongeschreven beperkingen aanvaarden, ga je gang ! Ik niet
"Niet zoveel keuze"? Ik draag gewoon waar ik zin in heb, doen de vrouwen ook. Als ik mijn kleerkast opentrek kan ik kiezen uit broeken, rokken, kilts, shorts, sokken, panty's, schoenen, laarzen, bottines en noem maar op. De dag van vandaag hoef je als man geen grijze muis te zijn.
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: MEREL (van TV) over mannenkleding

Bericht door WesleyN »

Ik had het gisteren ook met een vrouw over de kledingkeuze van de man. Zij vond de mannenkleding oersaai. Maar ik mag niet vertellen welke kleding graag draag. Dat is blijkbaar geheim. Wij hebben toch twee levens. Eentje thuis en een in buitenwereld. Maar gelukkig heb je nog buurlanden waar je niemand kent.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: MEREL (van TV) over mannenkleding

Bericht door Jos »

rokwens schreef:Mannen hebben over het algemeen niet zo veel keus. Zij kunnen een saaie outfit niet opleuken met hoge hakken, een dotje make-up of een trosje kettingen en dit maakt het voor mannen zo moeilijk en soms een beetje saai.
dan wordt het dus hoog tijd voor hoge hakken en een dotje make-up :o :D :D :D ;)
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: MEREL (van TV) over mannenkleding

Bericht door Yvan »

Jos schreef:
rokwens schreef:Mannen hebben over het algemeen niet zo veel keus. Zij kunnen een saaie outfit niet opleuken met hoge hakken, een dotje make-up of een trosje kettingen en dit maakt het voor mannen zo moeilijk en soms een beetje saai.
dan wordt het dus hoog tijd voor hoge hakken en een dotje make-up :o :D :D :D ;)
:lol: :lol: Tja, ik zie dat ze in de plaatselijke Carrefour toch ook al nachtcrèmes voor heren verkopen, manscara ook, dacht ik. Niets voor mij, ik vind de dagelijkse scheerbeurt al gehannes genoeg. Het blijft beperkt tot een beetje aftershave balsem na het scheren. ;)
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
john
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: MEREL (van TV) over mannenkleding

Bericht door john »

In de modebijlage van het Ad dit weekend wel mannenkleding, maar ook weer van het soort dat ik niet zou dragen/kopen.
Ook korte broeken, maar zoals vaker "geen rok te bekennen".

John
Plaats reactie