Familie

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Snarf
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:35

Familie

Bericht door Snarf »

Gisteren lanceerde VTM in haar soap 'Familie' het item: 'De mannenrok'. De meningen pro en contra waren verdeeld. Ik ben benieuwd hoe het verder zal evolueren. Op facebook noemde VTM het zelf 'zotjes'. Dat beloofd niet veel goeds, maar laat ons hopen dat het er verder positief benaderd wordt. Uitzendingen: Ieders avond na het nieuws van 19u00
Gebruikersavatar
john k 1963
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 apr 2016 18:16

Re: Familie

Bericht door john k 1963 »

Naar mening moeten er veel meer mannen in rok in het openbaar gaan komen, dan gaan we ook iets bereiken met de acceptatie door de maatschappij waar we in leven. Het is maar een hokjes gedrag waar iedereen wordt in geduwd. Dit moet gewoon afgelopen zijn en iedereen moet zich prettig en goed voelen hoe hij zich kleed.

Met vriendelijke groeten,

John k 1963
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Familie

Bericht door rokwens »

Inderdaad John, buiten komen is de boodschap. Maar een man is toch zo'n bang wezeltje als het erop aankomt.
Zo bang dat hij zijn mannelijk imago kan verliezen, terwijl dit helemaal niet zo is.
Mijn ervaring is dat mensen die me begrijpen er veel respect voor hebben dat je dat als man aandurft.
Bovendien is de interesse voor een rok e.d. bij mannen niet zo groot.
Vrouwen hadden destijds veel meer interesse in de broek. Natuurlijk is die in vele opzichten practischer
en het zijn meer koukleunen dan wij....of misschien is de hedendaagse man ook zo'n kouwelijke.

Ik kom al vele jaren buiten in rok of kilt. ca. 10 jaar. Bijna elk weekend ben ik zo onder de mensen in Belgie.
Ik begeef me veel in danskringen. Frankrijk bezoek ik regelmatig en ook Nederland is
een geliefkoosd terrein voor toerisme in rok.

Mijn vriendin ziet soms een man in rok die ik niet opgemerkt heb en vice-versa.
Dus als er dan nog eens een man in rok het straatbeeld siert, merk je hem nauwelijks op en dat is
een bijkomend probleem, vooral 's avonds. De rokdragende man is vaak niet snel als man te herkennen
en zodoende brengt dat statement weinig zoden aan de dijk. Dat is jammer voor de "bekendmaking"

Ik wil dus aanraden om je niet te verbergen achter teveel vrouwelijke looks zodat men je
als man blijft herkennen. Alleen zo groeit het besef bij de mensen dat mannen in rok wel degelijk
bestaan. En niet alleen voor carnaval of zotte feestjes maar ook in het gewone dagelijkse leven.
Uiteraard wordt iedereen met zijn eigen persoonlijke en sociale grenzen geconfronteerd, maar als
het even kan, laat je dan zien. Het gaat me ook niet steeds even goed af en soms aarzel ik, maar dan
kies ik voor de kilt. Die heb je tegenwoordig al in zeer veel uitvoeringen. succes !!!
Laatst gewijzigd door rokwens op 25 apr 2017 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Familie

Bericht door musa »

Respect,en mooi verwoord.
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Familie

Bericht door Yvan »

Een oud zeer, vrees ik. Het probleem is dat de meesten achter de kachel blijven zitten in de hoop dat de acceptie wel vanzelf komt. Zo werkt het echter niet, de rokdragende man van vandaag is de pionier voor de toekomst. De vrouwen hebben destijds op hun strepen moeten staan om een broek te kunnen dragen. Tot de jaren 1960 kon je restaurants of drankgelegenheden vinden waar een vrouw met een broek niet gewenst was. De vrouw heeft echter doorgezet. Voor de man in rok geldt hetzelfde, het komt niet vanzelf, maar je zal moeten opkomen voor uw recht om een rok te dragen.
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Familie

Bericht door Jos »

Yvan schreef:Tot de jaren 1960 kon je restaurants of drankgelegenheden vinden waar een vrouw met een broek niet gewenst was.
Dit ben ik, als rokdragende man, gelukkig nog nooit tegen gekomen en ik ben met rok al in heel veel gelegenheden geweest de laatste 9 jaar in West Europa :D
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Familie

Bericht door Yvan »

Jos schreef:
Yvan schreef:Tot de jaren 1960 kon je restaurants of drankgelegenheden vinden waar een vrouw met een broek niet gewenst was.
Dit ben ik, als rokdragende man, gelukkig nog nooit tegen gekomen en ik ben met rok al in heel veel gelegenheden geweest de laatste 9 jaar in West Europa :D
Gelukkig maar. Feitelijk leven we in de ideale tijd om de mannenrok te introduceren. Tegenwoordig kan, en mag, alles. ;)
Real men wear skirts
Sikko
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 feb 2017 10:19

Re: Familie

Bericht door Sikko »

rokwens schreef:.....
Ik wil dus aanraden om je niet te verbergen achter teveel vrouwelijke looks zodat men je
als man blijft herkennen. Alleen zo groeit het besef bij de mensen dat mannen in rok wel degelijk
bestaan. En niet alleen voor carnaval of zotte feestjes maar ook in het gewone dagelijkse leven.....
Als het warm genoeg is ga ik in een korte minirok op pad. Ik zie er verder heel mannelijk uit en heb geen plannen om verder nog wat aan te passen. Ik hou gewoon van het vrije gevoel van een kort rokje.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Familie

Bericht door rokwens »

Zaterdag Eindhoven bezocht met vriendin. Er bleek niemand aanstoot te maken aan mijn kleding, al keek men wel eens omlaag. Ik droeg een groene plooirok knielengte, met schotse ruitjes. In een winkel vroeg de verkoper of ik het antwoord wist op de vraag ; wat dragen de Schotten eronder ? Mijn antwoord : voor jou een vraag voor mij een weet... Enkele weken geleden in Brugge bij een Lunchgarden. Ik bestelde een maaltijd en de vraag kwam : kroketten of frietjes ? Frietjes aub. En daarna : en nog een Glenfidich ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Familie

Bericht door wimjansma »

Wat is een Glenfidich ?
Plaats reactie