we moeten als man eens kunnen doen wat we willen

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: we moeten als man eens kunnen doen wat we willen

Bericht door rokwens »

Inderdaad Wimjansma, ik ben het met je eens. Eigenlijk zouden we met onze groep naar zo'n ontwerper moeten schrijven en die duidelijk maken wat we willen.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: we moeten als man eens kunnen doen wat we willen

Bericht door wimjansma »

Op faceboek van ons brandnew lid Frank en Vrij staat een foto van een man in een gewoon leuk vlot rokje, dat hij draagt met bretels. Gewoon héél normaal. En zo vanzelfspreken. Zo moet het toch kunnen ! Ik zal proberen er een foto van te maken.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: we moeten als man eens kunnen doen wat we willen

Bericht door wimjansma »

Afbeelding
Hier is-ie.
Schitterd toch ?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: we moeten als man eens kunnen doen wat we willen

Bericht door beachlion »

Dat ziet er fris en vrolijk uit. Het begin is er. ;)
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: we moeten als man eens kunnen doen wat we willen

Bericht door Yvan »

voor mij hoeft het ook niet zo dramatisch. Geef mij maar een leuke denim, of linnen rok van 13 in een dozijn en ik ben tevreden. Al dat overdreven gedoe duwt ons steeds weer verder weg van de werkelijkheid.
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: we moeten als man eens kunnen doen wat we willen

Bericht door WesleyN »

Ik vind het belangrijk dat ieder zijn ding kan doen. Voor de één is het dertien in een dozijn. De ander zoekt meer het avontuur op. En als je van iemand meerdere foto's hebt gezien, dan ga je er ook nog aan wennen ook. Ikzelf zoek meer in de variatie. Maar ik probeer de hegemonie in te vinden. De skinny's, rokken, jurken en shirts, longshirts en overhemden. En dan heb ik nog een aantal jeggings en korte broeken. En in die diversiteit zit er toch een soort eenheid. En dat is precies waar ik naar op zoek ben. Het creëren van een soort eigen identiteit.

Het is van belang dat je in eigen kleding je thuis voelt. Comfort is het belangrijkste. Voor de een is het puur het draagcomfort en de ander zoekt het meer in het uiterlijk van de kleding. Als je maar in jezelf gelooft en niet steeds afvraag, ben ik wel goed bezig. Dat is funest voor je eigen gevoel waardigheid. Dus wat je ook doe heb zelfvertrouwen en je mag daarin best ijdel zijn. Van wat zie ik er goed uit. Ook al ben je de enige die daar in gelooft.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: we moeten als man eens kunnen doen wat we willen

Bericht door RokkenRob »

WesleyN schreef: 16 aug 2017 20:16 Het is van belang dat je in eigen kleding je thuis voelt. Comfort is het belangrijkste. Voor de een is het puur het draagcomfort en de ander zoekt het meer in het uiterlijk van de kleding. Als je maar in jezelf gelooft en niet steeds afvraag, ben ik wel goed bezig. Dat is funest voor je eigen gevoel waardigheid. Dus wat je ook doe heb zelfvertrouwen en je mag daarin best ijdel zijn. Van wat zie ik er goed uit. Ook al ben je de enige die daar in gelooft.
Wesley,

Wijze woorden waar ik mij graag bij aansluit.
Zolang we de ander maar in zijn waarde laten en respecteren, ook al is die keuze niet de jouwe.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: we moeten als man eens kunnen doen wat we willen

Bericht door WesleyN »

Ja Rob,

Dat soort dingen leer je toch ook aan je eigen kinderen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: we moeten als man eens kunnen doen wat we willen

Bericht door RokkenRob »

Wesley,

Dat klopt, maar waar je als ouders jaren over doet om je kinderen te leren, kunnen verkeerde "vrienden" in een dag om zeep helpen.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: we moeten als man eens kunnen doen wat we willen

Bericht door WesleyN »

Dank je voor je waarschuwing. Denk ik komt ze goed terecht. Maak je me weer onzeker... :shock:
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie