Hema

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Snarf
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:35

Hema

Bericht door Snarf »

VTM en Eén kondigden beide in hun avondnieuws aan dat Hema vanaf 1 januari 2018 op haar kinderkleding geen labels meer zal aanbrengen, die de kledingstukken aan jongens of meisjes toewijzen. Volgens mij een initiatief dat we enkel kunnen toejuichen al vrees ik dat het er vaker op zal neer komen dat meisjes stoere jongensitems kiezen dan omgekeerd. Maar goed dat ligt dan aan de jongens .... of hun ouders.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Hema

Bericht door rokwens »

Inderdaad, het was de vraag van een aantal meisjes om stoerdere kleding te krijgen. Ik vraag me af of Hema ook zo zou gereageerd hebben indien een aantal jongens naar meer sierlijke en fijnere kleding zou gevraagd hebben. Ik denk dat we hiermee eerder op het idee van de unisexkleding terecht komen. Iets dat er alleen maar op neer komt dat meisjes/dames hun zin krijgen. Bij de unisexkleding zie ik ook nooit rokken en jurken en fantasietjes.
Maar het idee komt onder de aandacht door deze tweede kledingketen en wellicht volgen er nog. Hopelijk niet alleen voor kinderen....
En hopelijk geeft het een aantal jongens de extra kracht die nodig is om hun wensen kenbaar te durven maken. En hopelijk wordt die wens dan door de ouders serieus genomen en gaat die niet in dovemans-oren. En hoe gaat Hema zijn reclameblaadjes maken ? Gaan ze paspoppen gebruiken waarvan het geslacht niet definieerbaar is ? Of gaan ze alleen maar meisjes in stoere kleding presenteren en voor de jongens alles onveranderd laten. Als dat zo is moeten we ook maar eens naar Hema schrijven.
Met betrekking tot volwassenen valt het me trouwens op dat enkele kledingketens bezig zijn met herenkleding en dameskleding in apparte winkels onder te brengen. Dit is geen toeval.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Frank en vrij

Re: Hema

Bericht door Frank en vrij »

.
Laatst gewijzigd door Frank en vrij op 29 sep 2017 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Hema

Bericht door WesleyN »

Het gaat niet of het rokje je staat. Het gaat erom of je er prettig in voelt. Hoe sommige mensen zich kleden, dan denk ik ook van mmm. Terwijl ze niet eens een rok dragen. Maar ik heb het recht niet om te oordelen of iemand goed al dan niet slecht is gekleed. Dat bepaal ik niet. Dat bepaalt degene die de kleding dragen. Als jij vindt dat het je goed staat, dan is dat zo.

Ik hoorde toevallig gisteren van een collega over de Hema actie. Hij vond het niet kunnen die genderloze kleding, hij bepaalt zelf wat hij draagt. Ik ga geen roze kleding dragen. Ik zei: Ik wel. Ja jij wel. was het antwoord. Ja daarom is die genderloze kleding juist goed, dan kan iedereen bepalen wat hij of zij dragen. Sorry op dit gebied heb ik wel meer over nagedacht, dan hij. Maar het is een goede man.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Snarf
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:35

Re: Hema

Bericht door Snarf »

Ik zond onderstaande mail aan 'Hema contact'. Hopelijk krijg ik antwoord of beter nog een gunstige reactie. Misschien moeten er meer mannen doen zoals dat meisje. Als ze hun kledinglijn aanpassen voor één meisje, hebben ze misschien ook oor naar de vraag van meerdere mannen.
Mijn bericht:

Beste Hema,

Het verheugde me ten zeerste gisteren op het TV-nieuws van zowel Eén al VTM te mogen vernemen dat jullie stoppen met het labellen van kinderkleding als jongens- en meisjeskledij. Alle kleding voor kids bij elkaar zodat zij zich vrij voelen die stukken te kiezen, waarin ze zich goed zullen voelen. En dan maar hopen dat de ouders niet al te zeer op de rem zullen gaan staan. In ieder geval een stap in de goede richting van jullie kant richting genderneutrale kledij. MAAR .... ik kijk met spanning uit naar de eerste reclamefolders. Ik twijfel er niet aan dat daarin wellicht meisjes in stoere truien zullen verschijnen, maar zal er ook plaats zijn voor een jongen in een frivoler roos onder hemdje. Het meisje met de lange broek zal zeker kunnen maar ook de jongen in een rokje of jurkje? Hoever zullen jullie durven gaan?

Anderzijds verbaast het me dat als duwtje in de rug verwezen wordt naar een brief van één meisje dat zich afvroeg waarom zij hemdjes met roze hartjes moest dragen, terwijl haar voorkeur uitgaat naar stoere truien. Hier hielp één briefje. Nu weet ik met zekerheid dat er al enkele malen mannen naar jullie schreven om te vragen wanneer jullie eens een rok voor mannen op de markt zullen brengen of eigenlijk enkel de rok zou voorstellen als een kledingstuk dat ook door mannen kan gedragen worden. Dat verzoek werd tot nog - ook door jullie - afgewezen met het argument dat daarnaar te weinig vraag is. Trek de lijn aub door en durf ook eens een mannelijke mannequin een mooie, eenvoudige jeansrok aantrekken. De doorbraak van de bermuda creëerde al een openheid en bewijst dat mannen graag eens met blote benen parraderen.

Jullie hebben hopelijk een weg 'of no return' ingeslagen.
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Hema

Bericht door RokkenRob »

Snarf schreef: 21 sep 2017 11:27 ..........Trek de lijn aub door en durf ook eens een mannelijke mannequin een mooie, eenvoudige jeansrok aantrekken.......
Nou de Hema mag mij hiervoor bellen/mailen, alleen denk ik niet dat ik zo geschikt ben als mannequin. :lol: :mrgreen:
Trouwens niet alleen de Hema, maar ook andere kleding (en/of panty) ketens mogen dat doen. ;)

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Plaats reactie