Ik beslis zelf of ik vrouwenkleding koop...

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Ik beslis zelf of ik vrouwenkleding koop...

Bericht door RokkenRob »

rokwens schreef: 26 sep 2017 22:09 Vraagje: kan je in Nederland gemakkelijk maat 42 vinden bij de damesafdeling ?
Ik balanceer zelf een beetje tussen 41 en 42, heren of dames, dat maakt niet uit.
Bij Scapino en van Haren slaag ik meestal wel voor schoenen/laarzen, maar ik ben nogal makkelijk.
Hier slaag ik voor een goede kwaliteit en een lage/gunstige prijs, meestal beneden de 50 euro.
Wil je laarzen hebben en je hebt een wat grotere maat, dan kun je hier laarzen vinden tot en met maat 49 en ook nog wel voor een redelijke prijs.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Ik beslis zelf of ik vrouwenkleding koop...

Bericht door Ludwigcw »

Van mij varieert het ook tussen 41 en 42. Maar bij mij is de norm blijkbaar hoe hoger de hak hoe gemakkelijker ik in een 41 geraak. Bij platte schoenen moet ik altijd naar een 42 grijpen. Ligt misschien aan het verschil van houding van de voet in de schoen.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Ik beslis zelf of ik vrouwenkleding koop...

Bericht door WesleyN »

Haha... kunnen we elkaar schoenen dragen. Dat is makkelijk. Wanneer begint de ruilbeurs? ;)
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Ik beslis zelf of ik vrouwenkleding koop...

Bericht door beachlion »

Ik leef op een iets grotere voet, 42,5 of 43. Maar met die maatvoering hebben ze in Amerika niets te maken. Op de mannenafdeling moet ik het zoeken rond maat 9 maar bij de vrouwenafdeling zit ik op 10.5 of 11. Met heel veel schoenen in het buitenland gemaakt is de werkelijke maat hier een gokspel. Soms moet je een hele maat op- of afschalen. Lang leve de vrijheid want wat heb je aan standaards in de kleding branche? Dat is alleen maar lastig. Voor kleding is het allemaal nog veel erger, de maten worden kleiner.
http://www.whowhatwear.com/women-clothing-sizes-chart

En dat allemaal om de Amerikaanse vrouwen met hun overgewicht niet nog ongelukkiger te maken. ;)
Plaats reactie