In de krant vandaag

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

In de krant vandaag

Bericht door mrcsk »

Opvallende verschijning op rode loper
Waarom de woordvoerder van de politie (soms) een rok draagt
Vandaag om 05:41 door geert neyt - Print - Corrigeer

Matto Langeraert zuigt wel vaker alle aandacht naar zich toe in zijn extravagante kleding. “Ik toon mezelf zoals ik ben.” Foto: dvh

Delen

Tweet

Google+

Mail
209
Shares
Gent - De meest opvallende verschijning op de rode loper van het Film Fest dinsdag was geen filmster, maar de nieuwe woordvoerder van de Gentse politie. Gehuld in een zwarte rok zoog hij alle aandacht naar zich. “Ja, ik loop er graag extravagant bij. Dit is wie ik ben.”


Matto Langeraert, het nieuwe gezicht van de Gentse politie, mag als burger geen politie-uniform dragen, maar dat hij in een stijlvolle mannenrok zou opduiken op het openingsgala van het Gentse filmfestival was toch behoorlijk verrassend.
Azuurblauwe enkelbotjes

“Toen ik vanochtend op het werk verscheen in jeans, kreeg ik de opmerking waar mijn rok was gebleven”, zegt hij lachend. “Iedereen die me kent, weet dat ik nu eenmaal graag een beetje extravagant gekleed rondloop. In de zomer draag ik wel eens een felgele of knaloranje broek en ik heb me net azuurblauwe enkelbotjes aangeschaft. En ik ben dol op strikjes. Die rok heb ik overigens niet bewust gekocht om op het festival op te vallen. Ik heb die rok al drie jaar. Mijn toenmalige vriendin heeft die destijds gevonden in de mannencollectie van H&M. Ze wist dat ik vergeefs in Gent had gezocht naar een rok uit de mannencollectie van Dries Van Noten.”
De woordvoerder had wel eerst vooraf aan zijn korpschef gevraagd of die het zag zitten. “Geen probleem, je bent daar als privépersoon”, zei hij. Al ben ik ook wel al eens in die rok gaan werken.”
Catwalk
Dat hij in rok naar de opening van het filmfestival kwam, leverde Langeraert tijdens het evenement weinig negatieve reacties op. “Niet dat ik daar zwaar aan zou tillen. Ik toon mezelf zoals ik ben. En ik durf wel eens een beetje te choqueren.”
Wil Langeraert met zijn opvallende kledij ook een statement maken? “Toch wel. De Gentse politie draagt diversiteit hoog in het vaandel. Ik wil daar zeker op mijn manier aan meewerken. Die extravagante kledij is een onderdeel van mezelf. Ik draag die dingen in het alledaagse leven. Ik zoek ook altijd naar nieuwe kapsels. Ik ben geen grijze muis, ook niet in de omgang.”
Hij volgt ook de mode van nabij. “Ik heb zelfs even met het idee gespeeld om in die wereld te gaan werken. Vooral de Belgische mode interesseert me sterk. Veronique Branquinho of Dries Van Noten mogen me altijd uitnodigen om eens op de catwalk voor hen te lopen (lacht).”
Bijlagen
917f300c-ae9d-11e7-9c7b-bf5a6e0e85d3_web_scale_0.0875_0.0875__.jpg
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: In de krant vandaag

Bericht door RokkenRob »

Ik vind dit een zeer puike kledingstijl en een goede promotie voor de man in rok.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: In de krant vandaag

Bericht door wimjansma »

Mij doet dit denken aan de one and only Marlène Dietrich. Driewerf Bravo !
Plaats reactie