-16j Louis werd naar huis gestuurd omdat hij een korte broek droeg, dus ging hij terug naar school in een rokje

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

-16j Louis werd naar huis gestuurd omdat hij een korte broek droeg, dus ging hij terug naar school in een rokje

Bericht door mrcsk »

Niet alleen bij ons is het zweten de laatste tijd, ook in het Verenigd Koninkrijk is het een pak warmer dan gewoonlijk. Toen de Welsche student Louis Fice echter met een short naar school ging, werd hij daarvoor terug naar huis gestuurd: shorts maken naLouis Fice is zestien en gaat naar school in het Welsche Aberaeron. Op zijn middelbare school zijn shorts enkel toegestaan vanaf het moment dat de directeur er expliciet zijn toestemming voor geeft. Dat was nu nog niet het geval, dus moest Louis eigenlijk in een lange broek naar school. Daar vond hij het echter te warm voor, maar toen hij met zijn korte broek op school aankwam, werd hij weer naar huis gestuurd.
De meisjes op de middelbare school van Aberaeron mogen echter het hele jaar door een rokje dragen, dus bedacht Louis dat hij wel een rokje kon lenen van een van zijn vriendinnen. Toen hij daarmee op school aankwam, was het echter nog steeds niet goed voor de school. “Een leerkracht heeft me opgedragen me om te kleden. Ik vecht niet alleen voor gelijkheid voor jongens, maar gelijkheid over de hele lijn. Persoonlijk identificeer ik me als man, maar ik heb een paar trans vrienden. Hoe durven ze me in een categorie proppen gewoon omdat ik eruitzie als een jongen.”
Tegen de verdediging van Louis viel weinig in te brengen, dus mocht hij “na een preek van drie kwartier” toch zijn rokje aanhouden. Hij zal het ook blijven dragen tot korte broeken officieel deel gaan uitmaken van het uniform en de verschillende delen van het uniform niet meer gelinkt zijn aan één gender. “Het is 2018, niet 1950.”
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: -16j Louis werd naar huis gestuurd omdat hij een korte broek droeg, dus ging hij terug naar school in een rokje

Bericht door mrcsk »

Spijtig dat ik die foto niet kan toevoegen.
Plaats reactie