unisex rokje

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Bruno
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 sep 2017 19:58

unisex rokje

Bericht door Bruno »

Ik ontdekte onlangs dat op de Chinese webshop Aliexpress plotseling " unisex" rokjes voor vrouwen en mannen worden aangeboden. Leuk modelletje, kort, wijd, zoom met kanten randje, 2 leuke kleuren en bepaald niet duur. Beslist ook voor mannen, want de grootste taillemaat is 116 cm. Zie:
https://nl.aliexpress.com/item/33018369 ... hweb201603_
Maar je hoeft in de zoekfunktie bij Aliexpress alleen maar naar 'unisex rokje' te vragen en het verschijnt meteen. In de Nederlandse beschrijving wordt gezegd dat je het rokje ook in bed als nachtkleding kan dragen. Blijkkaar beseffen zij dat veel mannen wel eens een rok zouden willen dragen, maar het niet durven en in bed misschien wel. 't Is natuurlijk leuk in je bed wakker te worden en te ontdekken dat je een rokje draagt!
Als je verder zoekt vind je ook jurkjes. Misschien vinden sommige mannen het erg leuk, hoop ik.
Je hoeft niet bang te zijn daar iets te bestellen, gaat eigenlijk steeds goed. Betalen kan per ideal. Levering duurt meestal een paar weken.
Bruno.
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: unisex rokje

Bericht door Rik »

Voor mij zijn de meeste rokken unisex hoor, ik draag allerlei rokken.
Meestal in denim blauw of zwart, kaki, bruin, beige, ruit... diverse lengtes en materialen.
Van zodra er echter kant of ander frivole zaken in verwerkt zijn is dat te beperkt tot binnenshuis.
Ik zie me daar echt niet mee naar buiten komen LOL
binnenshuis ook niet want alhoewel mijn echtgenote heel tolerant is wat mijn kleding betreft is kant een no-go.
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: unisex rokje

Bericht door Redhawkje »

Ziet er leuk uit, maar met mijn 55 jaar voel ik mij er toch te oud voor.

Ik heb een leuk rokje wat eigenlijk te kort is, maar daar draag ik een korte legging onder, of een trekking. Dat ziet er ook leuk uit.

Een fleurig kort rokje over een spijkerbroek kan best, ik zag een vrouw het dragen hier in het dorp en dacht meteen, leuk idee. Maar ik ben een vrouw, en kan eigenlijk alles dragen.
Marica
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: unisex rokje

Bericht door WesleyN »

Ik zie mij ook niet in zo'n rokje. Toen ik nog een tiener was, had ik een kort pyjamabroekje. En daar stopte ik stiekem mijn beide benen in één pijp. Dan sliep ik ook in een "rokje". Nu heb ik 3 t-shirtjurken die ik als een nachthemd gebruik. Thuis mag wel alles. Dan hoef ik niet stiekem te doen. Maar als ik de straat op ga met rok, dan moet ik mij onderweg toch omkleden. Dat gaat of in de auto of ergens bij een station op een toilet. Dan heb ik toch dat ik in de thuisomgeving relatief minder vrouwelijk gekleed ben. Want eigenlijk draag ik bijna geen mannenkleding meer.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: unisex rokje

Bericht door rokwens »

Ja, ik heb het internet ook al vaak afgeschuimd en dan merk ik dat men nogal gemakkelijk en ten onrechte
de rokjes voor mannen associeert met sex-sexy..... Dit alsof het dé reden zou zijn om een rok te dragen.
Beseffen die producenten/verkopers dan niet dat het erom gaat dat wij zonder-meer een rok moeten
kunnen dragen , net zoals een vrouw een broek draagt. En dat dit dus niet sexy-gerelateerd hoeft te zijn.
In Frankrijk heeft men een mooie vaderlandse gedachte : Liberté, égalité, fraternité.
Misschien moeten we daar eens t-shirts mee laten bedrukken in het kader van gelijke kansen.
Uiteraard met daarop afgebeeld : mannen en vrouwen in rok.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: unisex rokje

Bericht door WesleyN »

Rokjes worden vaak geassocieerd met seks. Bij vrouwen wordt dat ook gedacht. Terwijl de meeste mensen die een rok dragen, als reden hebben gewoon omdat ze daar zin in hebben en dat ze dat voor hun zelf doen en niet voor een ander. Ik draag ook geen rok om aandacht te krijgen en echt alleen omdat ik een rok wil dragen (omdat ik dat in mijn geval gewoon mooi vind en het zit bovendien ook heel fijn).
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: unisex rokje

Bericht door Jos »

je kunt bij Aliexpress van alles kopen, daar doen zij niet moeilijk over.
Het belangrijkste waar je rekening mee moet houden, dat de maten daar heel anders zijn en je moet echt de matentabel bekijken.
Zij bieden ook heel veel artikelen aan voor travestieten en crossdressers, voor degenen die daarin geïnteresseerd zijn. Ik heb er wel eens gebruik van gemaakt voor carnavalskleding
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: unisex rokje

Bericht door Rik »

Jos schreef: 06 sep 2020 22:58 je kunt bij Aliexpress van alles kopen
Klopt maar de kwaliteit is er naar.... veel van mijn motorvrienden kochten daar accessoires voor hun motorfiets en die ervaringen zijn meestal niet echt om fier op te zijn. Als ik daar op af ga zal ik er nooit iets bestellen, wie weet welke schadelijke producten er allemaal in die kleding verwerkt zijn want respect voor het milieu moet je van Aziaten ook niet verwachten :(
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Plaats reactie