een vrouw vertelt (zie laatste zin)

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

een vrouw vertelt (zie laatste zin)

Bericht door rokwens »

Als vrouw vindt ik het fantastisch, mannen in een rok. Doen en ga door.

Geplaatst door: Shanna | zaterdag 15 november 2008 at 08:42

Hoi Allen,
Ook mijn man draagt zijn hele leven al rokken. Pas de laatste 5 jaar heeft hij de behoefte om er echt mee uit de kast te komen. Ik heb geen moeite dat hij rokken draagt maar wel dat ik bang ben dat hij de verkeerde tegen komt. Volgens hem valt het wel mee. Ook gaat hij steeds uitbundiger. Hij draagt ook fel gekleurde maillots of panty's maar dan fluit ik hem terug.
Hij zegt dat hij vaak alleen maar positieve geluiden hoort en in de vriendenkring doet niemand moeilijk.
Wat ik de mannen mee wil geven is het volgende. Maak er geen statement van, draag gewoon wat je lekker vindt. Als jij met een rok over straat gaat, prima. Gewoon doen. Er ligt volgens mij wel een grens. Zodra je geheel in vrouwenkleren gaat en de bedoeling hebt als vrouw te gaan kleden, dan is dit iets heel anders. Mijn man liet foto's zien op de mannenrok pagina van iemand die zelfs een beha draagt. Voor de kik misschien leuk, maar als je steun wilt van vooral de vrouwen in de samenleving, probeer dan vooral niet ons te gaan lijken. Vrouwen zijn vrouwen, mannen zijn mannen.
Ria

Geplaatst door: Ria | zaterdag 15 november 2008 at 08:40
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: een vrouw vertelt (zie laatste zin)

Bericht door Wiha »

rokwens schreef:maar als je steun wilt van vooral de vrouwen in de samenleving, probeer dan vooral niet ons te gaan lijken. Vrouwen zijn vrouwen, mannen zijn mannen.
Dan doel je op deze zin volgens mij. Klopt inderdaad, dat is ook precies wat we doen, een rok dragen en verder gedragen we en lijken we nog steeds op een man.

Wel leuk trouwens om de link van deze discussie ook aan te geven.......
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: een vrouw vertelt (zie laatste zin)

Bericht door Viqueen »

Hij draagt ook fel gekleurde maillots of panty's maar dan fluit ik hem terug.

Vreemde zin,want als ik op mijn mtb fiets zit draag ik een felle blauwe legging....euhhh fietsbroek....en dan kijkt niemand raar?

Maar verder wel een goed stukje,ik probeer er ook geen halszaak meer van te maken,ik draag en doe wat ik mooi vind.De wereld verander je niet en is verspilde energie.Maar ik merk bij me zelf dat ik het soms er ook nog moeilijk mee heb,gewoon je eigen ding doen.

In mijn beleving bestaan er alleen grijstinten,niks is zwart-wit..het zal wel te maken hebben met opvoeding van de samenleving die de mensen toch onbewust beinvloed.Pas als kinderen bij de opvoeding anders worden grootgebracht zullen ze er later veel beter mee om kunnen gaan.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: een vrouw vertelt (zie laatste zin)

Bericht door willi »

Dat is dan heel jammer voor bovengenoemde vrouwen, maar ik ben van mening dat zij zich niet moeten bemoeien met de kleding van mannen.
Als ik als man een kleurige maillot, een roze kanten bloesje of hoge hakken wil dragen heeft dat niets te maken met het willen lijken op een vrouw, maar met mijn wens te kunnen dragen wat ik wil. En als dat toevallig vrouwenkleding wordt genoemd; jammer dan, want daar heb ik mooi geen boodschap aan.
Kan ik er wat aan doen dat een stelletje modenichten alle moderne maar ook klassieke en zelfs antieke mannenkleding hebben omgebouwd tot kleding voor vrouwen?
Vrouwenkleding bestaat namelijk niet (een BH is geen kledingstuk). Het idee is ons door de eeuwen heen gewoon aangepraat door sprookjesschrijvers, die kennelijk bij hun vrouwen onder de plak zaten.

Wat vrouwen hun mannen wel willen laten dragen is gewoon het armzalig overschot van mislukte kleermakers met een totaal gebrek aan fantasie en gevoel voor schoonheid. Precies zoals de samenleving anno 2009, de man wil zien. De stier(os) die de zwaar beladen kar trekt door de vette sompige klei, die de bodem vormt van die samenleving.
Jammer, dan maar geen stier.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie