Der antiman uit breslau

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Der antiman uit breslau

Bericht door mikvanes »

Willy:
Tsja! . . Vriendinnen willen een keurige, saaie ambtenaar, liefst in driedelig grijs, met een goed inkomen. Een man waar ze mee voor de dag kunnen komen op bedrijfsuitjes, waar ze zelf bijna in haar blote kont lopen. (voor het plaatje!)
Zo scheef zit onze samenleving in elkaar.
Onzin. Je kunt Skirtman moeilijk een saaie ambtenaar noemen. Vrouwen willen gewoon liefst een knappe, goed-geklede, charmante man met een mooie baan. Op dezelfde manier willen mannen graag knappe vrouwen die er verzorgd uitzien. Daar zit niets scheefs aan, dat is allemaal volstrekt normaal en heel menselijk.

Degene die hier niet normaal is, ben jij, met je impliciete veronderstelling dat vrouwen eigenlijk behoren te vallen op mannen die er niet uitzien.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Der antiman uit breslau

Bericht door mikvanes »

Willi:
Ik denk dat je realistisch moet zijn. De antiman is gewoon een travestiet.

Ah! . . Daar gaan we weer!
Als je ’t een keer zat bent om voor het saaie, plompe of macho-man te spelen, dan ben je meteen een travestiet. Zo simpel is dat.
Nee, maar wel als je vrouwenkleren draagt, terwijl je biologisch man bent. Zo simpel is dat.
Laatst gewijzigd door mikvanes op 16 dec 2011 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Der antiman uit breslau

Bericht door mikvanes »

Willi:
Dat betekent niet dat hij beslist gewoon man moet worden, maar zoals nu kan ook niet.

Zo is dat! De maatschappij tolereert geen mannen die volgens de reeds millennia geleden geïntroduceerde criteria geen ‘gewone’ man zijn. Basta! Lekker puh!
Daar komt het inderdaad wel wat op neer. Op het moment dat je als man door je kleding afwijkt, zeker als dat vrouwenkleren zijn, levert dat problemen op.

Aan de andere kant kun je dat de maatschappij ook niet al te zeer kwalijk nemen, want de reden dat het problemen oplevert, is vermoedelijk vooral dat de mannen die het doen er vaak niet uitzien. Het taboe houdt zich op die manier dus zelf in stand.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Der antiman uit breslau

Bericht door mikvanes »

Willi:
Hij zou dus de showgirl-kant opmoeten, maar dat heeft hij gewoon niet in zich. Hij is veel te veel met zichzelf bezig.

Ah! . . Daar gaan we weer!
Hou toch ‘ns op met dat showgirl-gedoe! Dat slaat nergens op! Dat is iets voor homo’s!
Hij wil vrouwenkleren dragen buiten. Als je dat wilt doen, kun je veel beter proberen je kleding te optimaliseren naar je publiek toe. Als hij buiten loopt, heeft hij te maken met andere mensen. Hoe die mensen op hem reageren, krijgt hij vroeg of laat op zijn bordje. Als je dat weet, probeer je daar als normaal mens rekening mee te houden. Dus je past je kleding aan aan de situatie en het publiek. Dat noem ik showgirl-zijn.

Ik zeg daarmee dus alleen dat hij zijn kleding beter zo veel mogelijk kan afstemmen op zijn publiek. Van die dameskleding dus gewone kleding maken zonder speciale betekenis voor hemzelf.

Maar dan moet hij inderdaad van dat fetish af. En daar hebben homo's inderdaad geen last van, want die hebben dat fetish niet.
karel
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 feb 2011 14:08

Re: Der antiman uit breslau

Bericht door karel »

Tja, ik vind het moeilijk, maar we komen zo wel bij de kern.

Mijn voorlopige conclusie is dat we als hetero mannen grote moeite hebben om de rok werkelijk zonder sexuele bijbedoeling te dragen. We zeggen dat we het doen omdat het lekkerder zit, omdat we er historisch recht op hebben, omdat het beter bij het manlijke lichaam past, omdat het gezonder is. Allemaal waar, maar toch gelul want dat is niet waarlijk waarom we de rok zo'n lekker ding vinden. Ik weet dat ik wel degelijk een zekere exhibitionistische belangstelling heb voor de reacties van het publiek en hoewel het niet mijn doel is te shockeren, vind ik het spannend als dat wel het effect is.

Dat is allemaal prima, en we moeten er vooral mee door gaan

als we bereid zijn de prijs te betalen.

Rokdragen, hoe bevredigend ook, is niet verenigbaar met de meeste normale huwelijken, vriendschappen, loopbanen. Mijn vrouw zegt dat het is alsof ik haar niet nodig heb als ik in rok ben. Wie als man een rok draagt moet niet verbaasd zijn dat hij als zeer vreemd gezien wordt door zijn omgeving. Je kunt het er mee oneens zijn, maar je verandert er niets aan, althans niet de komende 10 jaar.

Als keuze, is het een keuze voor een eenzaam leven als je niet oppast. Het is verslavend - het artikel waar Mik naar verwees is leerzaam op dat punt. Ik zeg dat niet lichtvaardig; het is niet noodzakelijk minder verslavend dan alcohol of roken, en het eist vergelijkbare offers. Narcisme (de drang zichzelf mooi te maken bij een man, en de neiging daarvan te genieten) werd lang gezien als zeer moeilijk te genezen, en ik ben bang dat het waar is. Ons hoofd raakt op hol met die rok, en het lukt ons niet er natuurlijk en spontaan uit te zien. Hoe harder we het proberen, hoe minder het lukt. Velen van ons zijn Karli's. De Antiman doet me er ook sterk aan denken en het verhaal van Skirtman gaf de doorslag.

Ook ik vertrouw de motieven van de Antiman niet. Ik ben bang dat de waarheid triester is. Hij is geen mooie ambassadeur voor de zaak van de rokdragende man. Hij is geisoleerd en de prognose is niet goed.

Is het toeval dat velen van ons in de vijftig zijn? Is het toeval dat de meesten van ons problemen hebben ons rokdragen aan onze partner te verkopen? Is het toeval dat de meesten van ons karig zijn met foto's van onszelf herkenbaar op internet? Of hebben velen van ons geen, of haperende relaties, carriere-frustraties en problemen met ons zelfbeeld. Ik heb daar geen mening of oordeel over, ik constateer slechts.

Het liefst zou ik de rok voor een man niets bijzonders vinden, haar dragen als het weer ertoe uitnodigde, of wanneer ik er zin in had. Ik zou dat willen kunnen doen zonder enige seksuele ondertoon. Ik zou als man straffeloos elegant willen zijn, en een succesvolle carriere hebben en een goed huwelijk zonder geheimen.

Tja, zo mooi is het nu eenmaal niet, die dingen gaan niet samen.

Mijn conclusie is dat ik er beter mee op kan houden. Ik hoop dat ik dat nog kan, want de drang is behoorlijk sterk. Ik blijf graag lid van dit forum omdat het een bijzonder forum is. De discussies zijn waardevol, het onderwerp interesseert me (meer dan ik soms zou willen), maar vooral omdat ik geloof dat het mensen steunt die met iets bezig zijn dat op termijn de moeite waard is en grote persoonlijke offers vergt.
Laatst gewijzigd door karel op 16 dec 2011 10:22, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Der antiman uit breslau

Bericht door mikvanes »

Karel bevestigt in grote lijnen wat ik beweer. Ik zou daar heel blij mee moeten zijn, maar ik vind zijn bericht ook heel schokkend. Het zou fijner zijn als ik ongelijk had. Maar de dingen zijn, zoals ze zijn en daar moeten we mee leven.

Karel schrijft:
Dat is allemaal prima, en we moeten er vooral mee door gaan

als we bereid zijn de prijs te betalen.
Voor mensen als Skirtman en vermoedelijk ook Karli en de Antiman is die prijs gigantisch hoog. Ik denk niet dat wie dan ook, die nog in staat is zelf te kiezen, bereid is die prijs te betalen. Maar zoals een t-kennis zegt: je stapt in een trein, onderweg uitstappen lukt niet, terwijl je weet niet wat het eindstation is.

Zelf heb ik me ontwikkeld tot showgirl, dus ik ben die verslaving kwijt. En ik kan mijn uiterlijk behoorlijk perfect aanpassen aan de situatie en aan mijn publiek. Maar ook dan betaal je nog steeds een gigantische prijs. Tenminste vergeleken bij een normale hetero. En misschien ook wel vergeleken met een homo.

Aan de andere kant: je kunt het ook omdraaien in mijn geval. Ik ben showgirl of ik dat nu leuk vind of niet. Ik heb een vrouw, die nog steeds dol op me is, 3 kinderen, een baan en ben nog perfect gezond. Dat is iets wat vrijwel geen enkele showgirl kan zeggen. Dat is iets dat heel veel hetero's niet eens kunnen zeggen. Dan moet je dus blij zijn en niet te veel zeuren.

Het is dus een beetje van welke kant je het bekijkt. Ik vind de laatste kant leuker en eigenlijk ook realistischer. Het is leuker een soort mannelijke Supergirl te zijn, dan een mannelijke loser in vrouwenkleren. En beter voor je zelfvertrouwen, natuurlijk.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Der antiman uit breslau

Bericht door mikvanes »

Karel:
Ik blijf graag lid van dit forum omdat het een bijzonder forum is.
Wil iedereen dit even goed in zijn oren knopen!
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Der antiman uit breslau

Bericht door mikvanes »

Karel:
Mijn conclusie is dat ik er beter mee op kan houden. Ik hoop dat ik dat nog kan, want de drang is behoorlijk sterk.
Tja, het beroemde, beruchte probleem: de onbeheersbare drang.

Ik ben begonnen als gewone t. Dus ik weet er alles van als 'ervaringsdeskundige' zullen we maar zeggen. Nu ben ik er vanaf. Dus het kan soms wel. Ik ben natuurlijk geen perfect voorbeeld, want ik ben al jong naar buiten gegaan en daardoor ontwikkel je je, in combinatie met een bepaald uiterlijk, anders. Door die ervaringen buiten raak je heel erg gemotiveerd een vrij perfect plaatje neer te zetten en dan zit die drang in de weg, dus die moet dan weg.

Wat uiteindelijk niet werkt, is gewoon stoppen met rokken. Wat wel werkt, is stoppen met bekrachtigen. Niet soms stoppen met bekrachtigen, maar altijd. Ook niet in je fantasie bekrachtigen. Zo simpel is het.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Der antiman uit breslau

Bericht door willi »

Karel
Is het toeval dat velen van ons in de vijftig zijn?


Nee, dat is geen toeval. Je hoopt dan dat je eindelijk verlost, van kinderen + vrienden en vriendinnen, je gang kunt gaan. Alleen je vrouw kan dan nog roet in het eten gooien.

Mik
Het is leuker een soort mannelijke Supergirl te zijn, dan een mannelijke loser in vrouwenkleren.


Nou nou, jij durft! Een mannelijke supergirl nog wel. Moeten we dat echt willen? En als je dat niet wilt ben je een loser in vrouwenkleren? Poeh!
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen een supergirl, maar daar ben ik indertijd juist mee gestopt omdat het me niet meer boeide; dat telkens in een andere huid te moeten kruipen begon me de strot uit te hangen..
Wat ik ‘nu’ wil is, gebruikmakend van het totále kledingaanbod, mezelf ‘met plezier’ kleden in kleding die ‘ik mooi vind’. Gewoon als mezelf, niét als een vrouw.

Vriend Copernicus werd uitgelachen toen hij bekendmaakte dat de Aarde een bol was. De slapjanus trok zich helaas uit angst voor de publieke (kerkelijke) opinie weer zo snel mogelijk terug. Gelukkig was Vincenzo Galilei er nog, anders liepen we nu allemaal op platvoeten.

Kijk, daar houd ik me mee bezig; niet met die Aardbol natuurlijk, die is er intussen dóór, maar met iets anders, waar ‘men’ nog niet aan kan of aan wil. Namelijk met het onafhankelijk verklaren van kleding t.o.v. het geslacht. En daarvoor hoef ik me niet eens helemaal binnenstebuiten te keren, want voor de vrouw is die onafhankelijkheidsverklaring reeds volledig geaccepteerd en getekend. Nu nog voor de mannen!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Der antiman uit breslau

Bericht door willi »

Karel:
Ik blijf graag lid van dit forum omdat het een bijzonder forum is.

Mik:
Wil iedereen dit even goed in zijn oren knopen!


Ja, ‘tis een bijzonder kind, en dat issie!

Mik:
Ik ben begonnen als gewone t. Dus ik weet er alles van als 'ervaringsdeskundige' zullen we maar zeggen. Nu ben ik er vanaf. Dus het kan soms wel.


Je bent er dus vanaf; van dat t-zijn. Wat ben nu?

Ik ben natuurlijk geen perfect voorbeeld, want ik ben al jong naar buiten gegaan en daardoor ontwikkel je je, in combinatie met een bepaald uiterlijk, anders.

Ik ook, met zwarte Piet spelen. Dat werd me niet in dank afgenomen; midden in de zomer.

Door die ervaringen buiten raak je heel erg gemotiveerd een vrij perfect plaatje neer te zetten en dan zit die drang in de weg, . .

Dat snap ik, die drang tot perfectie kan behoorlijk in de weg zitten.

. . . dus die moet dan weg.

Uiteraard!

Wat uiteindelijk niet werkt, is gewoon stoppen met rokken.

Nee, want dat zit niet in het basispakket.

Wat wel werkt, is stoppen met bekrachtigen.

Zo is ‘t

Niet soms stoppen met bekrachtigen, maar altijd.

Ben je bedonderd; nee er helemaal voor gaan.

Ook niet in je fantasie bekrachtigen. Zo simpel is het

Hè, gadverdamme, fantaseren dat je gaat bekrachtigen. Jakkes!

Sorry Mik, ik kon ’t niet laten!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie